Marianne Vos: “Ik heb nooit echt meegedaan”

zaterdag 30 januari 2021 om 18:40
Video

Marianne Vos speelde geen rol van betekenis op het WK. De zevenvoudig wereldkampioen eindigde op de twaalfde plaats. “Ik heb ontzettend afgezien op die plaats”, vertelt ze.

“Het was een loodzware rond waarin ik nooit echt heb meegedaan. Ik kan niet echt tevreden zijn, maar ben ook niet echt teleurgesteld. Ik was gefocust, probeerde zo goed mogelijk te rijden en geen fouten te maken.”

“Ik hoopte van voren mee te doen”, gaat ze verder. “Maar dat zat er niet in.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

7 Reacties

Murcia 30 januari 2021 om 18:49

Klinkt gek, maar eigenlijk is haar mindere klassering weer een bewijs hoe snel de sport zich ontwikkeld. Ze kan nog steeds hard fietsen maar technisch zijn de meesten haar in het veld al ver voorbij. De sport erbij doen kan niet meer, wil je succes dan moet je voor 100% kiezen voor het veld.

PS:
Matthieu en Wout zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Deo 31 januari 2021 om 07:45

Goh, ik zou ze geen uitzonderingen noemen. Beide mannen hebben beide toch weer 13 crossen gereden in dit toch al beperkter seizoen. Dat is hun rustigste seizoen maar hebben nog geen pauze gehad qua ambities in het veldrijden. Als ze crossen willen ze ook weer winnen. Vos heeft wel enkele jaren geen serieuze cross seizoenen gereden.

Volgend jaar zal de kloof tussen van Aert / vd Poel en de rest van het pak weer kleiner worden.

Gala 31 januari 2021 om 09:23

@Deo
“Volgend jaar zal de kloof tussen van Aert / vd Poel en de rest van het pak weer kleiner worden”.
Is die kloof dan dit jaar al kleiner geworden? Ik merk daar niets van. Ik heb zelfs de indruk dat ze alleen maar groter wordt. Met het wegprogramma dat die mannen rijden, kan het ook bijna niet anders. Die hebben dubbel zo veel power als de rest + zie ik VDP/Van Aert hun techniek zomaar niet kwijt spelen.

Robbiebier 30 januari 2021 om 19:19

Ja marian de tijden van ff mee komen doen en winnen zijn voorbij.

Peter Lippens 30 januari 2021 om 19:27

ze won anders de eerste cross dit seizoen waaraan ze meedeed ….

Jowinho 30 januari 2021 om 22:01

Maar laat ons eerlijk zijn, dat was tegen rensters van de tweede garnituur. Niet tegen de toppers.

Hans Baas 30 januari 2021 om 22:33

Nou ja, de drie voorin hebben zich totaal voorbereid op deze wedstrijd en het was echt prachtig. Hoewel het zand de grote onderscheidende factor was, werd het daar toch niet gewonnen voorin, of verloren. Uiteindelijk een heel mooi rondje. Ben benieuwd voor morgen.

Headlines

Materiaalzone

Populair