Marc Soler voor twee jaar naar UAE Emirates

zondag 8 augustus 2021 om 11:51
Marc Soler voor twee jaar naar UAE Emirates

foto: Cor Vos

Marc Soler verruilt na dit seizoen Movistar voor UAE Emirates. Bij het Arabische WorldTeam, waar hij onder meer Tourwinnaar Tadej Pogačar tegenkomt, tekende de Spaanse klimmer een contract voor twee jaar.

Volgens ploegmanager Joxean Fernández is Soler een van de beste renners van het profpeloton. “We denken dat hij de juiste eigenschappen en mentaliteit heeft om goed in deze ploeg te passen. Hij is een aanvallende renner, een echte vechter, en zijn persoonlijkheid en mentale kwaliteiten maken hem uniek. Hij heeft zijn eigen kenmerkende koersstijl en we kijken ernaar uit om hem naar een ploeg te halen waar hij heel goed gaat passen.”

Soler laat via zijn nieuwe ploeg weten dat hij uitkijkt naar zijn nieuwe avontuur. “Ik heb hier veel zin in, en begin eraan met de wil om hard te werken en te genieten van dit nieuwe hoofdstuk. Ik denk dat het een goed moment is in mijn carrière om naar nieuwe uitdagingen te kijken, na zeven jaar Movistar. Ik wil die ploeg bedanken voor de jarenlange samenwerking en wens ze het allerbeste voor de toekomst. Ik ben klaar voor deze nieuwe stap.”

Soler is de derde aanwinst van UAE Emirates voor volgend seizoen. Eerder werden al de Duitse sprinter Pascal Ackermann (BORA-hansgrohe) en klassementsrenner João Almeida (Deceuninck-Quick-Step) gepresenteerd door de ploeg. Felix Groß begint na zijn stage aan zijn profavontuur.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Ab Normaal 8 augustus 2021 om 11:56

Tssssk.
Worden straks 3 hele sterke ronde ploegen en de rest hangt er dan maar een beetje bij.

Vaelin 8 augustus 2021 om 12:00

Is het niet de 4de aanwinst met Finn Fisher-Black er ook nog bij?

Verweggistan 8 augustus 2021 om 12:33

FFB is een aanwinst voor dit seizoen. Hij is per direct overgestapt.

Xevar 8 augustus 2021 om 12:06

Zouden ze in de Emiraten geen Netflix hebben en die Movistar-documentaires nooit hebben gezien? Als er nou 1 gast is die je niet in je ploeg wil hebben is het Soler wel.

heuvelcolombia 8 augustus 2021 om 12:55

Waarom niet?

Wheely 8 augustus 2021 om 13:12

Ik denk het niet, waarschijnlijk krijgen de sjeiks Soler gratis in de bundel bij hun nieuwe Movistar plus abonnement (met Netflix).

Marco 8 augustus 2021 om 13:43

@Wheely, die sjeiks hebben te veel vrouwen om TV te kijken

Wheely 8 augustus 2021 om 13:47

Oja en ook nog eens heel veel kamelen natuurlijk, daar ben je ook wel zoet mee.

Verweggistan 8 augustus 2021 om 14:01

Daar heb je Duitse bondscoaches voor toch om op je kamelen te passen. Die heeft toch tijd genoeg.

Wheely 8 augustus 2021 om 14:18

Na wat die Duitse bondscoaches met de paarden hebben gedaan mogen ze ook niet meer op de kamelen passen.

Marco 8 augustus 2021 om 15:18

En helemaal niet of topic want via een Arabische volbloed kom je weer uit bij UAE

Willem Kieft 8 augustus 2021 om 15:51

Op de e.o.a. manier denk ik dat zo’n Duitse paardencoach wel goed zou kunnen zijn om deze drama queen te beteugelen.

Reiger 8 augustus 2021 om 12:11

De contouren van een superploeg worden steeds zichtbaarder. Pogaçar zal ook in de bergen goed omringd worden en zo nog beter kunnen beslissen wanneer het tijd wordt om er vandoor te gaan. En mocht hij een mindere dag hebben heeft hij steun. Het gaat dus nóg lastiger worden om hem van Tourzeges af te houden.

S'mon 8 augustus 2021 om 12:16

“We denken dat hij de juiste eigenschappen en mentaliteit heeft om goed in deze ploeg te passen. Hij is een aanvallende renner…”
Ik zie niet in wat Pogacar heeft aan een aanvallende renner die nooit lang een klassement kan rijden. Maar wie weet…?

JensV16 8 augustus 2021 om 12:25

Pogacar gaat ook ni elke koers rijden Soler kan zijn eigen kans gaan rondes als die van Zwitserland of Romandië

Romāns Vainšteins 8 augustus 2021 om 12:38

Wellicht koppelen ze Soler aan de groep buiten Pogacar, waarin ik ook Almeida en Ayuso verwacht. Ik zou die 3 een traject giro-vuelta voorschotelen.

Pole Pole 8 augustus 2021 om 13:07

Romans Vainsteins
eens
Ik vond de Tourploeg van Pogacar bij moment best imposant, Costa, Formolo Majka, … sterk genoeg. Al zijn ze niet getest op waaiers.

Marco 8 augustus 2021 om 15:22

Is dit niet allemaal een beetje vroeg? Ze weten helemaal niet wat Ineos gaat doen, welk beeld koersen vlak voor de tour geven in 2022..

Ik denk dat als UAE ziet dat ze alles nodig hebben in de tour ter ondersteuning dan rijdt gewoon alles als knecht.

Ayuso bvb, wie is dat over een jaar.. knecht of schaduw kopman?

Turtlehead 8 augustus 2021 om 13:03

Is ie eindelijk eens van dat kopmanschap verlost en mag hij vrijuit knechten.

toiletduck 8 augustus 2021 om 16:27

Hehe scherp, goed verwoord

Pole Pole 8 augustus 2021 om 13:08

Hopen dat het er daar uitkomt. Vind Soler een leuke renner.

plattenband 8 augustus 2021 om 13:41

Mooi voor hem!

Spijtig dat het weer de financiële grote tegen de kleintjes gaat zijn. De ronden allemaal door 3 ploegen gedomineerd.
Eigenlijk is het in de voetbal nog erger. Zeker in België weet je als kleinere ploeg al direct bij de start dat je ten hoogste meedoet voor een plek na het podium in de eindafrekening. Misschien er verrassing door eens een grotere ploeg te kloppen doorheen het seizoen. Maar meer mag je als supporter niet hopen.

Heb ’t idee dat ’t in de koers ook een beetje die kant op gaat. Hoewel er gelukkig hier en daar wel eens een witte raaf opduikt bij een kleinere ploeg.

Als fan van DQS ben ik nu wel benieuwd wie Patje uit z’n hoed gaat toveren om Rev bij te staan in de veronderstelling dat ze met hem nog steeds een GR willen winnen of podium rijden. Met alle respect, maar met Louis Vervaecke zal dat niet lukken. Alles wat degelijk klimt lijkt bij de grote 3 terecht te komen.

Petertje PretnieZON 8 augustus 2021 om 14:20

Brugge speelt anders de eerste de beste wedstrijd gelijk tegen een ‘kleine’ ploeg

Petertje PretnieZON 8 augustus 2021 om 14:20

We komen zat hele goede talenten aan de komende jaren dus Pogacar mag zijn borst nat gaan maken

Willem Kieft 8 augustus 2021 om 15:50

Er schijnt ook leuk Belgisch talentje aan te komen. Helaas al een tijdje weinig van hem gezien.

AWestie 8 augustus 2021 om 18:49

Goeie aankoop, maar iets zegt me dat hij na die twee jaar met hangende pootjes terug wil

Deel Koeper 9 augustus 2021 om 13:04

Ik vind het aankoopbeleid van UAE erg willekeurig overkomen. Lijken vooral te kiezen voor grote namen die beschikbaar zijn en niet zozeer voor renners die binnen een tactiek passen.

Daar heb je brave teamspelers nodig (wat Soler niet is en bij Almeida kan je daar ook vragen bij stellen) en als je dan een sprinter zoekt, dan kies je al klassementsploeg voor iemand die in zijn eentje ook wel zijn ding kan doen (wat Ackermann niet is).

Dan vind ik zo'n Dennis en Laporte bij Jumbo véél doordachtere keuzes.

Headlines

Materiaalzone

Populair