Marc Hirschi trapt zijn seizoen af met Ronde van Catalonië

zaterdag 27 februari 2021 om 08:45
Marc Hirschi trapt zijn seizoen af met Ronde van Catalonië

foto: UAE Team Emirates / Fizza

Marc Hirschi maakt waarschijnlijk eind maart, in de Ronde van Catalonië, zijn seizoensdebuut. Het wordt zijn eerste optreden in het tenue van UAE Emirates sinds zijn geruchtmakende transfer van Team DSM naar de ploeg van Mauro Gianetti en Matxin Joxean Fernandez.

Hirschi deelde via social media zijn programma, dat 22 maart begin met de zevendaagse Ronde van Catalonië. Daarna gaat de 22-jarige Zwitser ook in de Ronde van het Baskenland van start, net voor de heuvelklassiekers de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. In de Waalse Pijl mag hij zijn titel van afgelopen jaar proberen te verdedigen. Na ruim 200 kilometer was hij nu vijf maanden geleden de sterkste op de Muur van Hoei. Vier dagen later eindigde hij tweede in Luik-Baskenaken-Luik. UAE Emirates moet zijn programma nog bevestigen.

Hirschi had eigenlijk voor 2021 nog een contract bij DSM. Maar toen een overstap bespreekbaar werd, twijfelde UAE Emirates geen moment om hem binnen te halen. Eerst was er sprake van dat Hirschi de UAE Tour zou rijden, maar daar stond hij niet op de definitieve startlijst. Ondanks een aankondiging van de organisatie, staat hij dit weekend ook niet aan het vertrek van de Boucles Drôme-Ardèche. Volgens de Aargauer Zeitung kende de Zwitser een moeizame aanloop naar het seizoen omdat hij een kies heeft laten trekken en hij nog worstelt met zijn materiaal.

Voorlopig programma Marc Hirschi in 2021
flag-es Ronde van Catalonië
flag-es Ronde van het Baskenland
flag-nl Amstel Gold Race
flag-be Waalse Pijl
flag-be Luik-Bastenaken-Luik

Dit artikel delen:

21 Reacties

ZK 27 februari 2021 om 08:56

Z’n “kies en materiaal”… Blijf het erg verdacht vinden allemaal. Hij lijkt bewust langer in de luwte gehouden te worden. Schommelende waardes? Wat is nou echt de daadwerkelijke reden rondom zijn vertrek bij DSM..

LucasR 27 februari 2021 om 09:00

“Kies en materiaal”?

FritsvanHoefelen 27 februari 2021 om 09:19

Of is het onkies?

Panache 27 februari 2021 om 09:27

Je wilt een hint naar het conflict dat naar verluid speelde in de eerste lockdown 2020, bij deze.

01.03 – 21.03 Mexico
22.03 – 28.03 Volta Ciclista a Catalunya
29.03 – 04.04 Siberië
05.04 – 10.04 Itzulia Basque Country
11.04 – 17.04 Patagonië
18.04 Amstel Gold Race

Voor de kritische lezer: het zijn geruchten die al bijna een half jaar rond gaan. Dat maakt het nog geen waarheid, al is het wel opvallend wanneer puzzelstukjes in elkaar blijken te passen.

Wheely 27 februari 2021 om 09:31

?……….

Lalsacien 27 februari 2021 om 09:35

Verstandskies.

Turtlehead 27 februari 2021 om 09:55

Kan Cancellara niet helpen bij dat kiezen van materiaal? Of heeft die hem al geholpen met ander spul?
hihi. Straks wint ie 15 koersen waaronder de Olympisch goud. En wat zeggen we dan?

Turtlehead 27 februari 2021 om 09:56

@Panache: Ik kan de draad niet helemaal vinden. Beweer je nu dat Marc Hirschi van Sunweb ’s werelds eerste echte superspreader van Covid19 was?

Limal 27 februari 2021 om 11:33

Ik denk dat Panache bedoelt dat Hirschi af en toe van de radar verdwijnt (Mexico, Siberië, Patagonië). Als het dat is, kan je ons dan zeggen waarop dit gebaseerd is @Panache ?

Panache 27 februari 2021 om 12:11

@Limal
De geruchten van een vertrouwensbreuk (vanwege whereabouts tijdens de eerste lockdown) gaan al lange tijd rond (al voor de breuk begin januari) en sluiten bovendien aan op het verhaal dat Sunweb/DSM van Hirschi af wilde omdat ze hem als risico zagen. Nogmaals: geruchten die al rond gingen in 2020. Of het een feit is daar zullen we nooit achter komen aangezien de partijen contractueel afgesproken hebben zich hier niet over uit te laten. Wel denk ik dat dit gerucht bij zo veel mensen al bekend is dat goede wielerjournalisten, zoals Thijs Zonneveld, uiteindelijk met een plausibele reconstructie komen.

Limal 27 februari 2021 om 12:50

Ik had nog niets opgevangen van eerdere geruchten over een vertrouwensbreuk i.v.m. whereabouts en kan er ook niets over vinden, maar zo gaat dat natuurlijk met geruchten. De breuk met DSM en het uitstel van zijn seizoen roepen in elk geval vragen op.

Piet Lut 27 februari 2021 om 09:02

“Hirschi deelde via social media zijn programma”

Waar dan? Want op zijn twitter of instagram kan ik niks vinden en Facebook heeft hij niet. Kan mij niet voorstellen dat hij zoiets via (kinder)apps als snapchat of tiktak heeft aangekondigd

Maillot à Pois 27 februari 2021 om 14:05

Hij deelde het programma dat op Sporza verscheen op zijn Instagram stories. Nog zo’n 4 uur zichtbaar nu (van in totaal 24u dat zo’n story te zien is als je op iemand zijn profielfoto klikt)

Romāns Vainšteins 27 februari 2021 om 09:13

Hirschi is wel erg snel van geadopteerde volksheld naar staatsvijand geworden.

Limal 27 februari 2021 om 09:25

?……….

Verweggistan 27 februari 2021 om 09:33

Ik vond dat het hele gedoe rondom Hirschi niet kies, maar het was dus juist wel de kies.

wielrenner 27 februari 2021 om 09:47

Huh, ik heb 2 weken geleden ook een kies laten trekken die afgebroken was. Nog een klus om hem eruit te krijgen. Ook wat geworsteld met de “zit” door nieuwe afstellingen etc. Twee dagen later weer prima in orde op de training.
Weer zo’n geloel verhaal over Hirschi.

Chippen 27 februari 2021 om 10:15

hm, worstelen met materiaal en een link met fabian, dan denk je meteen aan motorproblemen

Fast Freddy 27 februari 2021 om 10:16

In eerste instantie las ik in de kop ‘Hirschi betrapt…’

chasse patat 27 februari 2021 om 11:46

Aftrappen of aftappen?

ProfrondeZevenbergen 27 februari 2021 om 12:15

Hij krijgt het voordeel van de twijfel, maar het is een raar verhaal.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Hirschi gewoon een watje is en dat het bij UAE een stel prutsers zijn qua materiaal.

Headlines

Materiaalzone

Populair