Mads Pedersen past voor WK wielrennen in Australië

dinsdag 30 augustus 2022 om 08:35
Mads Pedersen past voor WK wielrennen in Australië

foto: Cor Vos

Mads Pedersen zal eind september niet deelnemen aan het WK wielrennen. De 26-jarige Deense renner, die drie jaar geleden nog de wereldtitel veroverde in het Britse Harrogate, heeft aan Cyclingweekly laten weten dat hij niet zal afzakken naar het Australische Wollongong.

Pedersen heeft al een zwaar seizoen achter de rug en ziet een WK aan de andere kant van de wereld niet meer zitten. “Het is te veel reizen en ik zit al bijna aan mijn limiet. Ik ben al 200 dagen per jaar van huis en ik heb ook nog een vrouw en een leven. Verder is het parcours ook niet op mijn lijf geschreven, waardoor het ook veel makkelijker is om deze beslissing te nemen.”

Pedersen kwam dit jaar al zeven keer als winnaar over de streep: zo won hij in het voorjaar een rit in Parijs-Nice en boekte hij in de julimaand nog een etappezege in de Tour de France. De oud-wereldkampioen is momenteel actief in de Vuelta a España, waar hij na negen etappes aan de leiding gaat in het puntenklassement.

Eerder besloot ook al een andere Deense topper, Tourwinnaar Jonas Vingegaard, te passen voor het WK wielrennen. De wegwedstrijd zal op zondag 25 september plaatsvinden.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Maillot à Pois 30 augustus 2022 om 09:36

Het blijft een wereldkampioenschap, en bovendien heeft Australië in tegenstelling tot een aantal voorgaande locaties wel degelijk al decennialang een wielercultuur. Ik vind dat ze dan wel eens een WK verdienen.

11
nasibal 30 augustus 2022 om 11:49

Waar ligt Geelong ook alweer?

0
Maillot à Pois 30 augustus 2022 om 11:59

Was ik inderdaad even vergeten. Ook alweer 12 jaar geleden hé.
Dus ik herformuleer: Ik vind dat ze dan wel eens in de 12 jaar een WK verdienen :-)
Hoe mooi zou het trouwens zijn voor Bling: 12 jaar naar zijn wereldtitel bij de beloften een wereldtitel bij de profs voor eigen volk?

0
Gunther Leonhardt 30 augustus 2022 om 09:39

Ik verwacht een teleurstellende prestatie op het WK van de meesten die de Vuelta voluit rijden, inclusief Evenepoel.
Drie weken voluit gaan en dan een week later aan de andere kant van de wereld een wk tijdrijden winnen? Ik denk het niet. Idem voor het wk op de weg.

Alaphilippe maakt wel kans. Die is duidelijk in opbouw.

2
Maillot à Pois 30 augustus 2022 om 09:43

Ik denk ook dat dat moeilijk wordt. EDIT: Kijk eens aan, PatLef is het met ons eens: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lefevere-betwijfelt-kansen-evenepoel-op-wk-stel-hij-wint-vuelta-kan-hij-dan-op-tijd-herstellen
De combi met de Canadese wedstrijden is wellicht een veel betere voorbereiding.

0
Dikke Vrouw 30 augustus 2022 om 08:44

Allemaal leuk en aardig maar dit krijg je dan met zo n wk aan de andere kant van de bol .. hoe laat is de finish eigelijk Nederlands tijd ?

1
Quincy Adams (aka voorwiel) 30 augustus 2022 om 08:57

17.00 lokaal. Tijdverschil van 12 uur meen ik, dat wordt dan 5.00. Goedemoooooorgen…

0

Rond 8:50 meen ik. Prima dus met een koffietje te kijken!

0
Quincy Adams (aka voorwiel) 30 augustus 2022 om 09:02

Je hebt gelijk; 9 uur verschil. Dat scheelt nogal. Rond 8 uur finish (17-9).

0
Maillot à Pois 30 augustus 2022 om 09:41

Slechts 8 u verschil momenteel. Wollongong is GMT + 10, wij hebben nu zomertijd en zitten op GMT + 2. Aankomst inderdaad rond 16u50 lokale tijd, 8u50 hier. Ik zit om 6u in mijn zetel!
Overzichtje van de aankomsttijden hier: https://sporza.be/nl/2022/08/24/dit-is-het-parcours-van-het-wk-wielrennen-in-wollongong-18-25-september~1661331553014/

1
SoloSlim 30 augustus 2022 om 09:05

Parcours zou hem noghtans wel moeten liggen.. maar idd zo ver reizen.. zou ook twijfelen.

0
Zwarte panter 30 augustus 2022 om 09:07

Ja goeie zet van die uci

0
Secondant 30 augustus 2022 om 09:36

Mads “Past” Pedersen.

0
AWestie 30 augustus 2022 om 10:04

Op IDL hebben ze ook een bericht over Pedersen geschreven, maar dan inclusief lekkere blunder. Daar stellen ze dat Mads Alexander Kamp miste in de Tour waardoor hij niet genoeg mee kon doen in de sprints en die nu wel meerijdt. Wel gek, als je bedenkt dat Kamp in Bretagne fietste.

0
Ronellenfitsch 30 augustus 2022 om 10:09

Ik las het ook, en dan opgeschreven als een uitspraak van Mads zelf. Daar ging iets heel erg mis in de vertaling …

0
Maillot à Pois 30 augustus 2022 om 10:13

Niet in de vertaling, hij heeft het over 'Alex'.
IDL interpreteert het als Alexander Kamp, maar hij had het over Alex Kirsch uiteraard.

3
Wheely 30 augustus 2022 om 11:56

Haha die wannabe wielerflits site. Die mogen nog geen eens de veters van Youri en Maxim strikken! ;-)

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone