Madrid Challenge herbergt dit seizoen twee etappes. Dat heeft de hoofdsponsor van het evenement bevestigd aan Ciclo21. De Spaanse variant op La Course tijdens de slotdag van de Vuelta a España werd in 2015 voor het eerst georganiseerd. De laatste twee edities kwamen op naam van Jolien D’Hoore.
Het Spaanse WNT, een bedrijf dat gereedschap maakt, is de geldschieter die het evenement naar twee dagen laat groeien. Dat bevestigt Ramiro Bengochea, de directeur van WNT. De laatste rit op zondag gaat over hetzelfde parcours als de eerste drie edities. Op zaterdag komt daar een ploegentijdrit in en rond Boadilla del Monte bij, tussen de twintig en dertig kilometer lang. Het is voor het Spaanse bedrijf een tweede investering in het vrouwenwielrennen. Ze is namelijk ook al hoofdsponsor van de Britse WNT-Rotor-ploeg, waar onze landgenote Aafke Soet onder contract staat.
2 Reacties
Dus grofweg de Ronde van Midden-Nederland toen dat een tweedaagse was. Wat een geweldige koers was dat ook… Laat het dan gewoon een eendaagse.
In de hoop dat ploegen het zullen gebruiken als voorbereiding op het WK? Want tot dusver was er geen enkele ploeg/renster geïnteresseerd in dit criterium.