LottoNL-Jumbo neemt Lars Boom mee naar Waalse Pijl

Door , dinsdag 17 april 2018 om 17:57

foto: Sirotti

Lars Boom zal morgen van start gaan in de Waalse Pijl. De Nederlander maakt onderdeel uit van de zevenkoppige selectie van LottoNL-Jumbo. Boom, die nog altijd in opbouw is na zijn ingreep aan hartritmestoornissen, wil in Wallonië vooral aan zijn conditie werken met het oog op de tweede seizoenshelft.


In januari moest de Brabander een operatie ondergaan vanwege hartritmestoornissen, wat inhield dat hij het Vlaamse voorjaar moest laten schieten. Begin maart maakte hij zijn comeback in Parijs-Nice, maar zag zich toen genoodzaakt om op de vijfde dag op te geven. Hierop volgde weer een korte rustperiode, waarna hij in de Volta Limburg Classic weer een rugnummer mocht opspelden. Ook in deze wedstrijd haalde hij de finish niet.

Naast Boom zullen ook Robert Gesink, Stef Clement, Steven Kruijswijk, Bert-Jan Lindeman, de Duitser Paul Martens en de Belg Floris De Tier woensdag hun opwachting maken. Vooral van Gesink en De Tier mag wat verwacht worden. De Belg wist in de recente Amstel Gold Race nog indruk te maken door na een agressieve koers als zestiende te finishen.

Selectie flag-nl LottoNL-Jumbo voor flag-be Waalse Pijl 2018
flag-nl Lars Boom
flag-nl Stef Clement
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-de Paul Martens
flag-be Floris De Tier

Dit artikel delen:

50 Reacties

Jean Dumas 17 april 2018 om 17:58

Knechten zal ie.

wheeliewillie 17 april 2018 om 18:00

Favoriet voor podium

snellerfietsen 17 april 2018 om 18:03

Topfavoriet samen met de Bie

GroteSmurf 17 april 2018 om 18:18

Hopelijk gaat het al weer beter met je, lars.
Succes gewenst in ieder geval.

Stenalic 17 april 2018 om 18:22

Die gaat het Valverde heel lastig maken. Denk dat movistar opnieuw naar de tekentafel moet na dit nieuws.

rahimns 17 april 2018 om 18:23

Hopelijk gaat hij eindelijk weer eens een koers uitrijden, hoe en waar hij eindigt is op dit moment niet eens belangrijk, gewoon weer eens 200km op een fiets blijven zitten. Anders zie ik een tourdeelname niet gebeuren, en zal hij zich volledig moeten gaan richten op het najaar. Verder zijn veel opmerkingen hierboven totaal ongepast.

Col du Bramont 17 april 2018 om 18:32

De gunfactor bij Boom, die terug komt van fysieke tegenslag is bij mij veel hoger dan die bij een Spaanse veteraan met een dubieus doping verleden.

xistnc 17 april 2018 om 18:37

De gunfactor vind ik bij Boom lastig. Ik weet bij hem niet of het werkelijk opkrabbelen is na de medische ingreep, of dat hij onder dat voorwendsel meer dan zijn tijd neemt.

Koel 17 april 2018 om 18:44

“de jonge Belg” Floris de Tier is ondertussen al weer ruim 26jr…..

jkjustin 17 april 2018 om 18:54

Overduidelijk de favoriet, die gaat het Valverde zeer lastig maken.

ti-raleigh 17 april 2018 om 18:57

@ rahimns
Nee hoor, die opmerkingen zijn niet ongepast. Ik sluit me aan bij xistnc (mag wel in de krant).

ikbenprocycling 17 april 2018 om 18:59

Boom boom Lars.

wiebipedia 17 april 2018 om 18:59

Ik snap eigenlijk niet waarom er zo lacherig wordt gedaan over de deelname van Boom. Die jongen moet wedstrijdmeters maken na een hele vervelende tegenslag en is gewoon een ontzettend goede renner. Dat hij niet aan alle torenhoge verwachtingen heeft kunnen voldoen van een aantal wielervolgers is voornamelijk voor hun vervelend. De man heeft een palmares waar mening renner zn linkerbeen voor zou inruilen.

GroteSmurf 17 april 2018 om 19:05

@wiebipedia +1

ikbenprocycling 17 april 2018 om 19:09

Schandalig dat er lacherig wordt gedaan over medische zaken. Is het drama Michael Goolaerts al vergeten ?

UrbanSteel 17 april 2018 om 19:13

Lars is gewoon bezig met de opbouw einde contract , met veel tromgeroffel het profpeloton binnen gekomen in 2009 hier en daar een leuke uitslag gereden maar de verwachtingen in de verste verte niet waargemaakt. Inclusief zijn mini Parijs – Roubaix in de Tour 2014 heeft hij sinds 2014, 5 overwinningen gehaald. Lars dooft uit als een nachtkaars.

Explorer 17 april 2018 om 19:14

@wiebipedia, mee eens. Echter is zijn rendement vorig jaar belabbert. Of dat ook al te maken had met zijn hartritmestoornissen is een vraag.
Hopelijk komt Lars snel terug op niveau. Misschien in het najaar nog wat koersjes rijden. Winnen zie ik hem dit jaar niet snel meer doen.
En om dan erg kritisch te zijn, zijn de laatste twee jaar bij TLJ weggegooid, sportief voor hem financieel voor de ploeg.

Covadonga 17 april 2018 om 19:36

Roglic had hier niet misstaan

Jalabertje 17 april 2018 om 19:42

Mooi altijd hoe de talentlozen de getalenteerden afzeiken als de laastste zogenaamd niet hard werken of kunnen afzien.

Lars Boom is profwielrenner, die kan meer afzien dan de gemiddelde nederlandse sporter.

Lars veel succes!

Poeksel 17 april 2018 om 19:44

@Urbansteel: Als hij sinds 2014 vijf overwinningen heeft gehaald, dan was vorig jaar met drie overwinningen een goed seizoen toch? Dus hoezo uitdoven?

Scott Sunderland 17 april 2018 om 19:46

Kilometers maken. Ik denk niet dat hij uitrijdt trouwens. Tourdeelname is serieus in gevaar. Ik denk niet dat hij de selectie haalt. Ik verwacht ook niet dat hij volgend seizoen voor deze ploeg rijdt. Misschien zou hij dat ook zelf niet meer willen.

UrbanSteel 17 april 2018 om 19:50

@Poeksel

Dat rondje in de UK vorig jaar met 7 massasprints en een tijdritje van 16 kilometer neem ik niet echt serieus , en dat is mijn mening , andere forumleden kunnen zullen en mogen anders denken.

ghostwriter 17 april 2018 om 19:57

@Explorer
Je zou maar drie overwinningen boeken in een jaar tijd om vervolgens door vervolgens door iemand achter een computer te worden verteld dat je jaar sportief gezien weggegooid was.

Explorer 17 april 2018 om 20:03

@ ghostwriter, ik denk dat Lars zelf niet tevreden is met zijn jaren bij tlj, is hij dat wel dan schort er iets aan zijn ambitie..
Want Lars heeft veel meer in zijn mars.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Zoals jij mij ook be(ver)oordeeld achter je desktop. Overigens no offense.

LucasR 17 april 2018 om 20:25

Oei! El Imbatido doet het al in z’n broek!

  • 1
  • 2