Lotto Soudal rijdt ook Tour met andere naam en tenue

Door Nick Doup, donderdag 7 juni 2018 om 12:34

foto: Sirotti

Lotto Soudal gaat tijdens de Tour de France door het leven als New Lotto Soudal. Dat heeft de Belgische formatie bekendgemaakt op de website. Hoofdsponsor De Nationale Lotterij heeft vanwege het veertigjarig bestaan de naam ‘New Lotto’ in het leven geroepen.


Door de naamswijziging wordt het tenue van de ploeg van André Greipel, Thomas De Gendt en Tim Wellens aangepast. Waar het reguliere tenue een rood bovenstuk heeft en witte buik, zal het Tourtenue grotendeels rood kleuren. De voorbije Giro d’Italia had Lotto Soudal met Lotto FixALL (product van Soudal) ook al een andere naam en een ander tenue, dat toen grijs-blauw kleurde.

14 Reacties

schlossborn1995 7 juni 2018 om 12:35

Ik dacht dat je maar 1x per seizoen het tenue mocht veranderen?

Geflitst 7 juni 2018 om 12:49

Ze hadden beter gekozen voor een Greipel of Benoot als model, in plaats van deze rare kwast.

miguelon 7 juni 2018 om 12:49

Mss eens een artikel over hun speed gel? Wsch heeft dit hen gisteren een 30-tal seconden opgeleverd.

Stenalic 7 juni 2018 om 12:51

30? lijkt me stug

rahimns 7 juni 2018 om 13:19

Ik dacht ook dat je maar 1x in een ander tenue mocht rijden. Blijkbaar heeft de UCI die regel weer aangepast.

Jean Dumas 7 juni 2018 om 13:22

Stukje beleving naar de mensen toe.

Samlambeej 7 juni 2018 om 14:19

“New Lotto Soudal” met een vent die eruit ziet als de doorsnee graslei-hanger. Van de mooie Ridley is ook niks meer te zien. Zou het dan toch een Peugeot met Campagnolo Bora wielen zijn?

stibadi 7 juni 2018 om 14:20

Hebben ze zo’n prachtig tenue en dan maken ze het in de Giro lelijk en saai. En in de Tour maken ze het gelijk aan dat van Trek. Ik vind dit geen sterke marketing.

peervaneynthoven 7 juni 2018 om 14:31

Lijkt me ook een goede naam: “Nieuw Lotto plakt beter”. Wat een aanfluiting die naamswijzigingen.

Dumoulist 7 juni 2018 om 15:28

Benieuwd wat het met de Vuelta wordt…

Kosmonaut 7 juni 2018 om 15:58

Welja, laten we gewoon alle teams elke grote ronde met een ander tenue en/of andere naam rijden….

vanSpringel 7 juni 2018 om 16:31

@Kosmonaut………. goed idee !
@Geflitst…… prachtige rare kwast ! een echter bouwvakker in de kleren van de bouwmaterialenleverancier. Binding met de klanten inclusief spaarkaart voor een carbon Ridley, opgebouwd met Miche groep.

04398 7 juni 2018 om 17:24

vindt het nog niet eens zo’n lelijk tenue. alleen rare man die het draagt laat lekker Greipel, Bennoot of Wellens zo’n shirt aantrekken om het te promoten in plaats van deze aandachtstrekker.

Sebas 7 juni 2018 om 22:05

Yesss! Nieuwe is er voor mij ook af. Houd maar op met die tussentijdse naamswijzigingen. Nu alweer klaar mee. Hopelijk gaat de UCI hier een rem op zetten. Zoveel marketing-mogelijkheden, maar blijf gewoon van je naam en tenue af .. please.