Lotto Soudal koerst tot zeker eind 2025 op fietsen van Ridley

dinsdag 19 oktober 2021 om 15:39
Lotto Soudal koerst tot zeker eind 2025 op fietsen van Ridley

foto: Cor Vos

Lotto Soudal en fietsconstructeur Ridley hebben hun doorlopende verbintenis opengebroken en verlengd. Beide partijen hadden nog een samenwerkingscontract tot eind 2022, maar gaan tot minstens eind 2025 met elkaar door.

Ploegmanager John Lelangue van Lotto Soudal is in de eerste plaats vooral enorm trots dat zijn team ook de komende jaren met Ridley in zee gaat, laat hij weten in een perscommuniqué. “Als Belgisch bedrijf dat zich focust op innovatie, kwaliteit en prestaties is het een perfecte match met waar Lotto Soudal voor staat. Net zoals wij bezit Ridley de passie om het Belgische wielrennen naar een nog hoger plan te tillen. Dat uitte zich al in de vele successen die we in een partnership van bijna vijftien jaar hebben geboekt.”

Ook Ridley is trots, zo zegt CEO Jochim Aerts van het overkoepelende Belgian Cycling Factory. “In 2025 zal Ridley twintig jaar op het allerhoogste niveau van de wielersport racen. Dat is a big deal voor een Belgisch bedrijf, opboksend tegen de giganten binnen de wielerindustrie. Innovatie is een van onze hoekstenen. Dat is verplicht als je met een WorldTeam wil samenwerken. Ook de komende seizoenen zullen we innoveren, zodat de ploeg met de beste fietsen kan blijven racen”, aldus Aerts.

Dit artikel delen:

7 Reacties

de adelaar 19 oktober 2021 om 16:46

Gaan ze nu een knappe tijdritfiets ontwikkelen?

Murcia 19 oktober 2021 om 17:18

Het grote probleem is de innovatie, volgens mij hebben meerdere renners daarover al geklaagd. In de kern zijn de Ridley fietsen blijven steken zo rond 2015. Nieuwe modellen introduceren kost veel geld en de marges bij het moederbedrijf Belgian Cycling Factory zijn smal. De omzet zal nu rond de veertig miljoen liggen maar de winst onder het miljoen. Dan ga je niet veel geld in de ontwikkeling kunnen steken. Vergelijk dit met miljarden ondernemingen als Giant en Pon. Doordat de totale omzet en winst zo hoog ligt zijn de R en D kosten percentueel veel kleiner dan bij BCF.

Samamba 19 oktober 2021 om 18:29

Hun gewone wegmodellen zijn gewoon top hoor. Wordt ook helemaal niet over geklaagd. Hun tijdritfiets daarentegen is enorm verouderd. Zal dan ook een van dé punten geweest zijn bij de nieuwe onderhandelingen tussen ploeg en Ridley want er wordt door Ridley na 7 jaar eindelijk een gloednieuw tijdritmodel gelaunched in 2022.

Stef van A. 19 oktober 2021 om 17:44

Ridley maakt geweldige fietsen. Die topmodellen waar de profs op rijden van 15000 kan ik niet betalen maar de Fenix SLi is ronduit top.

Arie den Blanken 19 oktober 2021 om 21:15

PauwelsSauzen-Bingoal rijdt toch ook met Ridley fietsen. De resultaten van die renners mogen er zijn maar daarbij speelt volgens mij op welke fiets ze rijden nauwelijks een rol.
Ik denk dat er nauwelijks een verband is tussen presteren en merk fiets en is het vooral marketing praat om er grote waarde te hechten.

the student 20 oktober 2021 om 00:48

Ze stappen wel van Campagnolo over op Shimano.

Ridley fietsen zijn aardig, niet meer niet minder. Heb er twee gehad. Maar de prestaties van Lotto Soudal zijn ook maar onder gemiddeld. Past dus prima bij elkaar.

Ridley is ook een van de weinige merken die nog een "echte" crossfiets maakt. Dus geen veredelde gravelbike. Vooral te zien aan het hogere bottom bracket.

Cochise 20 oktober 2021 om 14:44

De fietsmerken zelf maken een duidelijk onderscheid tussen cx en gravelmodellen. Het zijn de fietsers (en verkopers, zeker op de tweedehandsmarkt) die het allemaal op een hoop gooien. Terwijl een CX-kader en een gravelkader juist enorm verschillen.

Headlines

Materiaalzone

Populair