‘Lotto Soudal haalt beloftevolle Jarrad Drizners binnen’

dinsdag 28 september 2021 om 10:54
‘Lotto Soudal haalt beloftevolle Jarrad Drizners binnen’

Ter Illustratie - foto: Cor Vos

Jarrad Drizners koerst volgend jaar voor Lotto Soudal, zo meldt Het Nieuwsblad. De 22-jarige Australiër, die ook een verleden heeft als baanwielrenner, kwam de voorbije jaren uit voor Hagens Berman Axeon, de Amerikaanse talentenfabriek van Axel Merckx.

Drizners staat te boek als een rappe man die ook in staat is om zwaardere koersen te overleven. Vorig jaar kroonde hij zich op de weg nog tot Australisch beloftenkampioen, maar werd hij ook niet onverdienstelijk 22ste in de Tour Down Under. Dit seizoen eindigde hij als vierde in de Flanders Tomorrow Tour en reed hij een sterke U23-versie van Luik-Bastenaken-Luik. Op het WK voor beloften kwam hij als 23ste over de streep.

Lotto Soudal wist zich eerder al te versterken met de talentvolle belofte Arnaud De Lie, Rüdiger Selig en Michael Schwarzmann. Selig en Schwarzmann zijn vooral gehaald om de sprinttrein van Caleb Ewan te versterken. Daartegenover staat het vertrek van Stefano Oldani, John Degenkolb en Tosh Van der Sande.

Allan Davis reed in het verleden onder meer voor Quick-Step – foto: Cor Vos

Nieuwe ploegleider
Volgens het Nieuwsblad staat er volgend jaar nog een Australiër op de loonlijst van Lotto Soudal. Oud-renner Allan Davis wordt namelijk ploegleider bij de Belgische formatie, op voorspraak van Ewan. Lotto Soudal is ook nog op zoek naar een tweede ploegleider (naast Davis) om het gedwongen vertrek van Marc Sergeant en Herman Frison op te vangen.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Poeksel 28 september 2021 om 11:06

Mooi dat Lotto ook een beloftevolle talent aantrekt naast de talentvolle beloftes!

dit is mijn voorwiel 28 september 2021 om 11:07

Ohw! Dit nieuws is van een ander kaliber dan eerder deze week! Goed gedaan!

Verweggistan 28 september 2021 om 11:19

Team Lotto-Ewan

Ed De B 28 september 2021 om 20:29

Denk ook dat Ewan meer verdient dan de rest van de, toch wat nietszeggende, ploeg bij elkaar.

Murcia 28 september 2021 om 11:28

Caleb was niet bepaald blij met het afserveren van Frison en Sergeant. Nu pakt hij zijn kans om in de ploegleiding de verhoudingen weer wat verder ten gunste van hem op te schuiven. Drizners is een talent maar niet van de buitencategorie, hopelijk gaat de ploeg hem een mooi programma bieden.

blix 28 september 2021 om 11:34

Persoonlijk vind ik het binnenhalen van voormalig sprintkanon Allan Davis als ploegleider opzienbarender en straffer dan de transfer van Drizners.

Shinzawai 28 september 2021 om 11:57

De aanwinsten van Lotto-Soudal blijven toch matig tot slecht. Jammer om deze ploeg steeds verder te zien afglijden.

dit is mijn voorwiel 28 september 2021 om 12:06

Geldkwestie. Ik kan deze aanwinsten wel in teken van opbouw zien, heer vd shinzawai.

Gangmaker 28 september 2021 om 15:15

Denk dat er gewoon vele bij Lotto Soudal terrecht komen die bij andere world Tour ploegen wordenaffeserveerd of er niet meer gewenst zijn. Maar een echt veel versterking voor 2022 is toch nog niet opgemerkt.

Drossard Kudus 28 september 2021 om 16:42

Overall heb je gelijk, maar dit is een prima talent om erbij te halen. Onder de vleugel van Ewan bij laten leren, zoals ze ook al met Sweeney deden. Drizners is in potentie denk ik meer winnaar dan Sweeney.

De Cabybara van de Conradkade 28 september 2021 om 13:04
Quote:
Lotto Soudal is ook nog op zoek naar een tweede ploegleider (naast Davis) om het gedwongen vertrek van Marc Sergeant en Herman Frison op te vangen.

Loes? Koos? Sven?

Casar 28 september 2021 om 13:14

Wat weten jullie (redacteuren) van het verhaal dat Lotto na volgend jaar bewust een stap terug doet van de WT naar Pro team status?

blix 28 september 2021 om 13:41

Als dat zo is, en Alpecin-Fenix zet niet de omgekeerde stap, kunnen ze het haast vergeten om ooit nog een grote ronde te rijden.

jooprioolpijp 28 september 2021 om 14:46

Ik dacht dat ze dat via de aanstaande promotie-degradatie regeling gingen afdwingen ;-).
Meer OT, Lotto-Soudal lijkt nog niet het lek boven water te hebben. Leuk, een nieuw talent, maar buiten Ewan wordt er daar weinig gepresteerd. Tijd voor de (toen) Lotto-Jumbo aanpak?

Gangmaker 28 september 2021 om 15:18

Goed mogelijk, als ze een zelfde grote internationale sponsor moeten gaan vinden van dezelfde omvang als Soudal, met hun echt beperkte resultaten van de laatste jaren

Romāns Vainšteins 28 september 2021 om 15:55

Lets klinkende achternaam in ieder geval.

zacht 28 september 2021 om 16:07

Hongaars volgens mij.

Romāns Vainšteins 28 september 2021 om 16:43

Wellicht ja. Hongaarse namen ben ik stukken minder in thuis.

Poeksel 28 september 2021 om 16:44

Inderdaad een Letse naam.

Maartensmits 29 september 2021 om 15:06

Waardeloze aanwinst, net als Schwarzmann. Soudal is op sterven na dood. Behalve Ewan is het een treurig ploegje.

Headlines

Materiaalzone

Populair