Lotto Soudal bant videobeelden uit de ploegauto na incident

zaterdag 6 april 2019 om 13:00
Lotto Soudal bant videobeelden uit de ploegauto na incident

foto: Cor Vos

Lotto Soudal duldt tijdens de Ronde van Vlaanderen geen rechtstreekse cameraopnames in de ploegauto. Aanleiding was een incident tijdens Gent-Wevelgem toen tactische aanwijzingen van de ploegleiding live werden uitgezonden…en dus ook belandden bij de concurrentie.

“Dat de tactiek getoond wordt is natuurlijk niet plezant. Toen ik aan Tiesj Benoot doorgaf op dat punt in Ieper vol door te rijden, waren de andere ploegen op de hoogte en konden ze meteen reageren. Daarom gaan we dat niet in de Ronde van Vlaanderen doen”, lichtte ploegleider Marc Sergeant toe aan Het Nieuwsblad.

“Ik werd al gebeld door Wouter Vandenhaute (van organisator Flanders Classics, red), die zich verontschuldigde. Hij verstond niet hoe dat heeft kunnen gebeuren in Gent-Wevelgem en begreep dat we het niet meer willen”, aldus Sergeant. Eerder liet ook Deceuninck-Quick Step al geen camera meer toe in de ploegauto.

Dit artikel delen:

21 Reacties

boenk 6 april 2019 om 13:13

Dat is leuk voor de kijkers thuis, maar inderdaad ongelukkig indien dat bij de concurrenten terecht komt.

Misschien zulke dingen enkel uitzenden met een vertraging?
Of anders moeten de teams weer in geheime taal communiceren met hun renners :-)

Random wielerliefhebber. 6 april 2019 om 13:35

Er zit iemand tussen die aangeeft als er tactische informatie gegeven word. Dan word t niet uitgezonden normaal. Maar dat gaat soms fout helaas

boenk 6 april 2019 om 14:35

Misschien zou het dan aan de ploegauto zelf moeten zijn om aan te geven wanneer het om tactische informatie gaat. Of beter nog, dat zij de optie hebben om met een knop (desnoods met timer of zolang je’m ingedrukt houdt) de camera uit te schakelen.

Turtlehead 6 april 2019 om 13:35

hophop.

leegloper 6 april 2019 om 13:39

Ik had wel meerdere tactische aanwijzingen gezien. Michelton-Scott gaf ook aan Trentin aan om de eerste 5 kilometer na de laatste Kemmel vol door te gassen. Blijkbaar hadden ze afgesproken dat dat niet mocht? Dan nog zou ik voor een belangrijke wedstrijd de boel niet vertrouwen. Wie weet zit er bij de regie een spion.

HoofdIsVrij 6 april 2019 om 13:39

Voor mij voegt het weinig toe die beelden uit de auto en leidt het zelfs af.

HSV 6 april 2019 om 23:57

mee eens. laat de renners maar zien. dat gedoe in die auto’s voegt niks toe.

Sebas 7 april 2019 om 07:30

9/10 x heeft niemand wat aan de beelden, behalve een inkijkje. Wat mij betreft schrappen ze deze.

VerstandOpNul 6 april 2019 om 13:45

“Vol doorrijden”..
Ja dat soort tactisch hoogstaande aanwijzingen zouden niet bij de concurrent bekend moeten worden..

Mwielerfan 6 april 2019 om 17:46

De plek waar je dat doet, moment in de koers, kan wel uitmaken. Als is doorrijden na de voornaamste helling voor een team dat geen massasprint wil wel erg voorspelbaar natuurlijk

ikbenprocycling 6 april 2019 om 14:35

Ik kan die beelden missen als kiespijn, meestal alleen maar genant die lieden te zien en koers- en sfeertechnisch van geen of amper meerwaarde.
Net zoals de emo-beelden van al die voetbaltrainers tijdens wedstrijden onderhand m.i. veel te erg zijn geworden. Staat zo´n figuur weer mallotig te doen na de zoveelste gemiste kans, of anderszins, who cares ? Houd die camera´s te allen tijde gericht op de hoofdrolspelers, de atleten, plus regelmatige overview en wat externe sfeerbeelden in koers/wedstrijd!

Mwielerfan 6 april 2019 om 17:47

Ja want er gebeurd elk moment zoveel beters in voetbal of wielrennen

Polleke 6 april 2019 om 14:51

Er zit een aan/ uit knop op die camera’s….dat weet Sergeant ook…

leegloper 6 april 2019 om 15:10

Ik vond die beelden wel wat toevoegen. Vooral de tactische dingen, maar die willen ze dus eruit halen. Wat blijft er dan over?

LutsenkoFan 6 april 2019 om 16:27

De ploegleiders van Jumbo-Visma die het vlaams accent nadoen.

Mwielerfan 6 april 2019 om 17:48

Je zou dat achteraf kunnen gebruiken, die aanwijzingen. Aan de andere kant is het dan al Gebeurd natuurlijk en dus minder interessant

achtpuntzes 6 april 2019 om 15:23

Voor mij heeft het ook geen toegevoegde waarde, die beelden uit de ploegwagen. Van mij mogen ze er geheel mee stoppen.

Kelder is de Man 6 april 2019 om 16:01

Tijdens koers hoeft van mij ook niet, maar altijd wel leuk om de gekte en spanning te aanschouwen in de laatste kilometers en de ontlading bij winst .

EuroHobbes 6 april 2019 om 16:12

Voor livebeelden is het van weinig toegevoegde waarde. Voor samenvattingen/highlights/documentaires mag ik het graag zien.

yo-eddy 6 april 2019 om 18:13

Bij Corendon was het stil begreep ik ;) ….. gewoon lekker laten rijden

Zjoske 7 april 2019 om 08:56

Ik vind het wel van toegevoegde waarde. In een urenlange koers kun je toch gewoon af en toe schakelen als er iets interessants wordt gemeld? Gebeurt in de Formule 1 ook.
Doen ze eindelijk iets vernieuwends en proberen ze met de tijd mee te gaan, krijgen ze weer al die romantici op hun dak die er niet op zitten te wachten.
De kijkcijfers en inkomsten komen niet uit de lucht vallen, niet iedereen kan 5 uur naar een koers kijken als je alleen een groep fietsers ziet. Mag best wel wat aankleding omheen.