Management Tom Dumoulin noemt interesse BikeExchange onzin, Jumbo-Visma weet van niets

woensdag 29 september 2021 om 12:47
Management Tom Dumoulin noemt interesse BikeExchange onzin, Jumbo-Visma weet van niets

foto: Cor Vos

L’Equipe kwam woensdagochtend met groot nieuws over Tom Dumoulin. Hij zou namelijk op het punt staan om zijn doorlopende contract bij Jumbo-Visma te ontbinden. De Limburger wordt in verband gebracht met BikeExchange. Voor het management van Dumoulin en Jumbo-Visma komt dit nieuws compleet uit de lucht vallen. Onzin, laat het management weten aan WielerFlits.

De onderhandelingen tussen Dumoulin en BikeExchange zouden volgens L’Equipe in een vergevorderd stadium zijn. De winnaar van olympisch zilver moet daarvoor wel onder zijn huidige contract tot eind 2022 bij Jumbo-Visma uit. Volgens de Franse krant speelt fietsensponsor Giant een rol in de deal met Dumoulin, die in het verleden bij Team Sunweb al reed op het merk. Giant wordt in 2022 de fietsensponsor van BikeExchange, dat volgend jaar ook Premier Tech erbij krijgt als co-sponsor.

Het management van de 30-jarige Dumoulin laat in gesprek met WielerFlits weten dat het nieuws onzin is. Jumbo-Visma weet niets over vermeende interesse van BikeExchange in hun kopman. “Wij gaan nooit op geruchten in, dus ook nu niet”, voegt de Nederlandse WorldTour-ploeg daar aan toe.

Dit artikel delen:

92 Reacties

7even 29 september 2021 om 12:53

Er niet op ingaan is wat anders dan van niets weten. Iets met rook en vuur. Lekker afwachten dus…

Anton van Valouwe 29 september 2021 om 12:58

Toen een Italiaans medium destijds meldde dat Dumoulin weg wilde bij Sunweb, wist ook iedereen, de hoofdrolspeler voorop, nergens van.
Volgens mij zou het een probleem minder zijn voor TJV., de doelstelling "het winnen van de TdF. met een NL renner" is nooit in beeld geweest!

jooprioolpijp 29 september 2021 om 12:59

Niks lastiger dan bewijzen dat er niks is. Was L'Equipe niet die kwaliteitskrant met vage verhalen over motortjes in het peloton en voor elke TdF doping insinuaties?

Marco 29 september 2021 om 13:01

Want die motortjes waren er niet?

dikkechaap 29 september 2021 om 13:33

L’equipe was ook de krant die Armstrong beschuldigde van doping inderdaad. En daar was natuurlijk ook niets van wa…

Op het gebied van onderzoeksjournalistiek in de sport een toonaangevende krant, kunnen ze in Nederland en vooral België nog wat van leren.

Dr op en dr over 29 september 2021 om 12:59

L’équipe, schrijft wel meer onzin. Die beweren toch ook dat Bernal al voor 200% vertrokken is bij Ineos.

Wat betreft keuze voor fietsenmerk kan ik het wel begrijpen, Tom zou dan weer op z’n geliefde Giant kunnen fietsen. Maar gezien de vreugde waarmee Tom de laatste tijd weer in de rondte reed, en z’n uitspraken over volgend seizoen, zou het wel raar zijn als hij nu ineens zou vertrekken.

Derierre de la course 29 september 2021 om 14:42

Volgens mij was TD ook dik tevreden over Cervelo.

Romāns Vainšteins 29 september 2021 om 13:01

Laat maar lekker gaan, liever TD voor eigen rekening dan als slaaf van Roglic en/of van Aert.

lo squalo dello Stretto 29 september 2021 om 13:05

+1 +1 +1 +1

Wim Kruithof 29 september 2021 om 13:06

ik zou het zeer respectloos vinden van Dumoulin, als dit waar blijkt te zijn. Jumbo-Visma heeft steeds respect en begrip getoond voor zijn emotionele perikelen en meermaals moest het roer om. En vervolgens keert hij terug maar is ‘ie vooral uit op eigen belang, WK dient nauwelijks doel voor Jumbo-Visma.

Ik zou er niet rouwig om zijn, als hij vertrekt. Waar Dumoulin fietst hangt steeds ook een neerslachtige deken over de omgeving.

ChefSpijker 29 september 2021 om 13:25

Volgens mij is Sunweb nooit zo populair geweest als in de periode met Tom als klassementstopper en wereldkampioen in het tijdrijden. Die neerslachtige deken viel toen dus wel mee.

Tom en Jumbo is eigenlijk vanaf het begin geen goedlopende match geweest. Tom was op zoek naar meer vrijheid, niet de druk van dat enige kopman zijn, en stuitte bij Jumbo uiteindelijk op een minstens zo’n streng regime als bij Sunweb. Waarbij z’n laatste stukje plezier definitief weg was.

Dat heeft ie weer hervonden door juist afstand te nemen van dat regime en z’n eigen weg te zoeken. Ik kan me daarom best voorstellen dat ie uiteindelijk bij een ploeg als BEX terechtkomt waar toch een veel meer relaxte benadering lijkt te zijn. Niet dat dat tot betere prestaties leidt, maar wellicht wel tot meer plezier in het vak.

SolitaryShell 29 september 2021 om 13:35

Een minstens zo streng regime?

Ha ha.

IlPirata 29 september 2021 om 13:41

Eens, maar of hij ooit nog voor een AK wil gaan in een grote ronde blijft de grote vraag die hij enkel kan beantwoorden.

ChefSpijker 29 september 2021 om 14:11

@SolitaryShell >>> Zeker. Dan heb ik het over de structuur. De dagelijkse gang van zaken. Niet of je een fles shampoo mag gaan halen tijdens een trainingskamp. Daarin zijn er weinig ploegen die verder gaan dan Jumbo qua voeding en training/hoogtestages. Dat leidt wel tot prestaties, maar bij de een past dat strikte wel, en bij de ander niet.

Plugge gaf dit jaar zelf in een interview aan dat Tom direct vanaf het begin bij Jumbo moeite had met het leven van de wielrenner Tom. En het daarom voor Plugge ook niet verrassend was dat het tot een tijdelijke stop kwam. Als Jumbo wel heel erg verschilt van Sunweb, zou je zeggen dat de situatie Tom juist zou verbeteren bij Jumbo. En als ie wel heel erg verschilt, dan in elk geval niet de goede kant op voor Tom.

Kelder is de Man 29 september 2021 om 14:22

Ik ga voor de eens combinatie met RV en Willem Kruithof. Als je het hebt over een herstart na zijn sabbatical, is een nieuwe ploeg het beste, helemaal als dat meer vrijheid geeft en idd minder knechten voor Roglic. Maar dan wel van beide partijen uit, want met de ruimte die hij kreeg dit jaar is het toch een beetje not done om nu te gaan bakkeleien over contractverplichtingen. Dan evt maar na volgend jaar.

S.t.B 29 september 2021 om 16:34

@RV
En dan is onze Tom over pakweg twee jaar weer iemand anders zijn slaaf en begint de ‘ongelukkige Tom’ saga aan deel 3.

@ Wim Kruithof
Kort door de bocht maar de waarheid als een koe. Voor landsbelang gaat Tom niets te ver en is hij tot aan zijn kleine teen gemotiveerd. Voor ploegbelang moet Toms programma met een nanoweegschaal worden vastgesteld want voor je het weet heb je weer een boze of depressieve Dumoulin die de pers opzoekt.

Wim Kruithof 29 september 2021 om 19:59

S.t.B precies.

Voelt zich ongemakkelijk/ ongelukkig als tafellaken (kopman), maar wil niet als servet worden ingezet.

Dumoulin is kwetsbaar en snel uit evenwicht. Ik vond / vind het een prachtige renner op de fiets, maar qua karakter heb ik 100 maal liever het type Gesink / Kruijswijk. Want knechten voor kopmannen van Aert en Roglic lijkt me ook een heel eervol doel.

Beiden (van Aert en Roglic) vind ik als kopman veel sterker in leiderschap dan Dumoulin.

notriple 30 september 2021 om 11:52

Alle wielrenners zijn slaven van de weg.

notriple 30 september 2021 om 11:53

Alle wielrenners zijn slaven (van de weg).

Xevar 29 september 2021 om 13:03

L’Equipe was ooit een gerespecteerde krant, maar inmiddels is het niveautje roddelkrant.

Even ter herinnering: zij waren ook degene die de onzin over Bernal van notoire bullshitter Beppi Conti in hun krant zette..

Dikke Vrouw 29 september 2021 om 13:05

Zou tom wel deugd doen denk ik

BrackenRidgeCycling 29 september 2021 om 13:07

Ozzie ozzie ozzie oi oi oi

Yeez 29 september 2021 om 13:09

Er niets van weten en niet op geruchten ingaan is totaal verschillend. wat is het nu?

Petje 29 september 2021 om 13:10

Ik zou tom echt een ei vinden als hij Jumbo verlaat. Onrespectvol na alles wat Jumbo voor hem doet.

notriple 30 september 2021 om 11:55

Helemaal eens. Hij zou enorm dalen in mijn achting.

Scott Sunderland 29 september 2021 om 13:19

Het zou op zich wel vreemd zijn als dit gerucht geheel en al uit de duim gezogen is. Het kan natuurlijk, maar ik kan me op zich best voorstellen wanneer Dumoulin zich gaat richten op een andere ploeg. Roglic is de kopman voor de grote ronden en met Vingegaard staat een serieuze opvolger klaar.

Dr op en dr over 29 september 2021 om 13:22

Wat natuurlijk prima samengaat met Tom zijn ambities. Hij heeft toch duidelijk zelf aangegeven niet meer met de druk van kopman te willen omgaan ?

Ook wat dat betreft zou het al raar zijn dat fietsenmerk Giant Dumoulin zou wegplukken bij Jumbo-Visma, om vervolgens kopman te maken bij Bike-exchange.

Ik geloof er niet veel van in ieder geval.

Panache 29 september 2021 om 14:23

@ Dr op en dr over

'Ik weet wel dat ik er niet voor ga kiezen om alleen maar kleinere wedstrijden te rijden, of om me alleen maar te focussen op het tijdrijden. Daar word ik niet blij van. Waar ik wel blij van word, is het maximale uit mezelf halen. Dat betekent inmiddels ook bijvoorbeeld voor een grote ronde gaan, of voor het klassement in weekrondes. Dat is iets wat me heel goed ligt en wat ik heel leuk vind om te doen.'

Op de vraag of Dumoulin volgend jaar weer voor het klassement in een grote ronde gaat, antwoordt de winnaar van de Giro d'Italia van 2017 twijfelachtig: 'Dat zou kunnen, maar dat moeten we nog allemaal bekijken. Het is niet dat ik daar bij voorbaat nee tegen zeg.'

Dr op en dr over 29 september 2021 om 14:30

@Panache ….> Thx topper, dat was het artikel dat ik bedoelde idd. :)

Nou ik ben reuze benieuwd in ieder geval, want ik gun Tom nog enkele mooie jaren op de fiets. En of dat bij Jumbo of een ander is dat is voor mij als wielerfan niet zo belangrijk. Voor mij hoeven Nederlanders niet in een Nederlandse ploeg te rijden, net zo min als een Belg in een Belgische ploeg, en diens meer. Zolang iedereen maar op z’n sterkst voor de dag kan komen ben ik een blije fan.

ben_pronk 29 september 2021 om 13:23

Jumbo en Tom is gewoon geen geweldig huwelijk. Als Tom echt wil doen wat hij wil is Jumbo niet de juiste ploeg voor hem. Daarnaast zou een buitenlandse ploeg wat meer rust kunnen geven… voor Jumbo zal het ook wel wat knaken schelen terwijl er zat andere kopmannen klaar staan. Dus win win lijkt me

Murcia 29 september 2021 om 13:25

Ik geloof slechts het gedeelte dat Giant graag haar voormalige boegbeeld zou willen zien rijden bij BEX. Voor de rest is het nieuws als clickbait zoals rond Bernal, Tom ligt nog voor een jaar vast en ontbinding kost dus al +- 2 mln. Dan nog eens een contract voor tenminste twee jaar en dat allemaal voor een renner die op de keper beschouwd één zilveren medaille op de OS heeft gehaald en verder geen overwinningen of podiumplekken van betekenis. Er zijn gewoon voor een profploeg teveel onzekerheden om met Dumoulin in zee te gaan.

Panache 29 september 2021 om 14:27

“Tom ligt nog voor een jaar vast en ontbinding kost dus al +- 2 mln”.

Nee hoor. Als partijen er samen uit komen (wat wel noodzakelijk is) dan is het aan de partijen om tot een passende vergoeding te komen, dat kan 2 miljoen zijn, maar ook gratis. Soms zelfs met een zak centen mee indien ze graag van de Maastrichtenaar af zouden willen.

Murcia 29 september 2021 om 14:35

Kan inderdaad maar is erg onwaarschijnlijk, toen Tom vertrok bij Sunweb is er betaald voor afkoop contract. Lijkt mij niet dat Tom dit bedrag heeft betaald maar ipv daarvan externe partijen zoals Van der Wallen. Lijkt mij dat bij een nieuwe ontbinding er dus boter bij de vis moet komen voor niet alleen het afkopen vorige contract maar nu de tweede doorlopende verbintenis. TJV en de sponsoren zijn wel goed maar niet gek, is er interesse? Dan zal er een zak geld op tafel moeten komen. Daarbij komt dat er op geen enkele manier is gebleken dat TJV van de renner af wil omdat hij te lastig is of op de begroting zou drukken.

Quincy Adams 29 september 2021 om 14:54

En BEX heeft niet zulke diepe zakken.

Marco 29 september 2021 om 15:22

Ik ben niet helemaal mee.. dus Tom stapt straks elke 3 maanden 7 Km op de fiets?

S.t.B 29 september 2021 om 17:18

@Murcia

Met name voor buitenlandse ploegen is de publicitaire meerwaarde van het binnenhalen van Tom niet meer zo evident als twee/drie jaar geleden.
Een ploeg met bovengemiddeld commercieel belang in Nederland zou het risico nog wel durven nemen, maar het waarschijnlijk op save spelen met een tweejarig contract.

Denk eerder dat Tom’s management een klein steentje in de vijver heeft gegooid en nu even bekijkt hoe groot de kringen in het water zijn.

Marco 29 september 2021 om 13:42

Mij lijkt dat L’Equipe misschien wel eens fout kan zitten met iets, maar niet dat die een renner uitkiezen en een ploeg verzinnen die mss wel eens kan passen en daar een verhaaltje rond zuigen (uit de duim)

Verder is er weer respectloos en wat Jumbo gedaan heeft enz enz.. Wie komt ons vertellen waarom Tom eventueel weg wil.. Of beter, wie vertelt ons dat Jumbo het niet ziet zitten om te werken met een renner die zelf bepaald wat hij wil..

Als Tom netjes onbetaald verlof heeft genomen en nu overleg heeft dat het niet gaat werken.. ik zie het respectloze niet en ook niet waarom Jumbo niet zou zeggen stop er dan maar mee..

Ik weet niet of het de maatschappij is of de cultuur op WF maar waarom is altijd alles een strijd en een schuldige en het deugt niet?

Als Tom het niet meer ziet zitten en denkt beter af te zijn bij BEX dan heeft Jumbo niets aan hem… Als Jumbo zich dan niet financieel bestolen voelt omdat hij een nette regeling sluit wat is dan het probleem?

Ik zou blij zijn als een renner vertrok die meer niet fiets dan wel en 1.8 mln per jaar opslokt.

Wildebert 29 september 2021 om 13:52

Mooie reactie!

Michael Bianchi 29 september 2021 om 14:03

Ben het met je eens.

Panache 29 september 2021 om 14:30

Goede post Marco.
Waar het gedeeltelijk aan ligt is dat mensen roepen om gehoord te worden en als je iets controversieels roept of je weet niet van wanten dan is aandacht al snel verdiend.

Quincy Adams 29 september 2021 om 14:56

Het is een forum he… Dat is ook zo’n beetje bedoeld voor het spuien van meningen ed. Over het algemeen ongefundeerd, want vrijwel iedereen hier heeft geen inside info. Dan krijg je dit soort berichten.

SpeedyLegs 29 september 2021 om 13:44

Denk dat TJV binnen afzienbate tijd gaat melden verrast te zijn over de wens van TD maar dat ze hem graag de ruimte geven om verder te gaan als prof onder dankzegging voor wat hij voor hen betekend heeft.
Voor TJV een vertrek zonder reputatieschade, zeker als Nederlandse werkgever. Voor TD een ploeg die blij zal zijn met een tijdrijder van wereldklasse diie ook nog hun klimmer AJ kan ondersteunen.
Ten slotte hoeft TD dan niet te worstelen met wel of niet een ketonenweigeraar te worden.

Turtlehead 29 september 2021 om 13:45

Strik erom en doei ;) Alleen Ome Frits zal teleurgesteld zijn dat hij niet op de Champs Elysees ererondjes mag rijden in zijn sportauto, na de derde Nederlandse Tourwinst.

Overigens is Bike Exchange wel een treurige ploeg om naartoe te moeten.

Harrogate19 29 september 2021 om 13:46

Dumoulin zou qua ambities perfect bij Deceuninck Quickstep passen. Lefevere wil hem wel.

Marco 29 september 2021 om 13:49

Is het Harrogate of Horrorgate? Wel lef natuurlijk om hier over DQS te beginnen.. Gaat Evenepoel dan knechten voor Tom?

Maillot à Pois 29 september 2021 om 14:04

@Marco
Andersom natuurlijk.
De Dennis-way: voor eigen kans in de grote tijdritten en in de rondes geen druk als klassementsman maar op kop voor Remco. Win-win! ;-)

Panache 29 september 2021 om 14:35

Ik zou hem daar graag zien rijden, omdat de manier van koersen veel beter bij hem past dan hij heeft kunnen laten zien de afgelopen jaren (dat berekenende).
Maar Tom vond er bij Sky al een luchtje aan zitten 'zaakje Wiggins stinkt', dus dan gaat hij naar verwachting principieel niet die Beerput van Lefevere in.

Harrogate19 29 september 2021 om 14:43

Dumoulin heeft al vaak aangegeven dat hij een man van intuïtie is. De wedstrijden waar hij plezier aan beleefd, tijdritten, klassiekers, korte rondjes zijn de specialiteit van DQS. Evenepoel zal slechts 1 Grote Ronde starten. Dumoulin in een dubbele rol, kopman achter de hand en later in de ronde luxeknecht of 1ste kopman afhankelijk van de situatie. Eventueel nog een grote ronde voor ritzeges en wat tempo maken. Prima toch?

Zie ook wel dat Dumoulin die Lefevere maar een vreemde kwast vindt. Lefevere is keihard voor pseudokopmannen maar met Dumoulin weet hij natuurlijk een echte topper. Hij gaat 95% van de tijd met de ploegleiders omgaan. Enkel als hij langdurig ziek is krijgt hij met PatLev te maken. Lefevere heeft met Gilbert, toch een eigengereide man, ook mooie dingen kunnen doen.

Murcia 29 september 2021 om 14:48

Ik zie Tom totaal niet passen bij DQS en vooral vanwege Lefevere. Diens gedachte dat mentale problemen een teken zijn van pure zwakheid als mens is juist iets waar Dumoulin weet dat hij ver bij weg moet blijven.

Maillot à Pois 29 september 2021 om 15:02

daar heb je wel gelijk in Murcia, Dumoulin is niet gebaat bij een samenwerking met iemand die in de oude wielercultuur verankerd is.
In dat opzicht zou hij eigenlijk nog wel bij Education First passen.

Harrogate19 29 september 2021 om 15:05

en toch zou Lefevere Dumoulin er gerust bij willen hebben. Heeft ie letterlijk gezegd. Of lag dat aan zijn hypotje?

Txirrindularitza 29 september 2021 om 15:16

Find yourself a man who looks at you like Levefere looked at Dumoulin. Het was een echte flirt bij Vive le Velo, ondanks/dankzij de wijn niet minder gemeend.

Ik zie het echter niet gebeuren, in geen honderd jaar dat TD bij een wolvenbende als DQS zich wél op zijn gemak gaat voelen.

Maillot à Pois 29 september 2021 om 15:20

Anderzijds had Marcel Kittel laatst niets dan lovende woorden over zijn jaren bij Lefevere, en ik vind Kittel in een aantal opzichten wel op Dumoulin lijken.

Marco 29 september 2021 om 15:23

Volgens mij moet je Limburgse Dumoulin gewoon van tijd tot tijd in de wijnkelders uitnodigen

Kelder is de Man 29 september 2021 om 16:39

Gisteravond de film Druk gezien. Denk dat Pat m ook heeft gekeken en het geheel niet heeft begrepen of iets teveel op is gegaan in het tweede deel.

Pietspeed 29 september 2021 om 16:42

Lefevre is een kerel die van ‘winnaars, persoonlijkheden, leidersfiguren’ houdt. Zie Ala, Cav, Boonen, noem maar op.
Tom is ook zo’n figuur. Nu Almeida weg is, heeft hij met feitelijk alleen Evenepoel, een kopman voor een grote ronde te weinig. Denk ook niet dat Tom de hoofdprijs moet kosten.

Alfons Haavers 29 september 2021 om 18:47

Dumoulin bij DQS zou 9 kansen op 10 een succes zijn. Lefevere is altijd een stuk empathischer als het gaat over écht grote coureurs en ik denk dat het voor Dumoulin ook verfrissend zou zijn. Gewoon een jaartje proberen!

Lendilonus 30 september 2021 om 00:29

Denken we hier nou echt dat de rustige, beschaafde, bijna bedeesde Tom Dumoulin zit te wachten op de grootste ongelikte beer(of toch ongelikte wolf ;p) in de wielersport als ploegbaas. De minachtende blikken van Tom naar Patje waren echt niet alleen vanwege de drank mensen, daarnaast zie ik ook geen groep renners waarmee Dumoulin zou klikken of goed mee zou koersen. Remco en Tom lijken me vanwege dezelfde redenen als bij Lefevere water en vuur en laat Remco nou net min of meer dezelfde kwaliteiten hebben als Tom(dus veel gezamelijke koersen zouden logisch zijn). Quick-Step is een geweldige ploeg voor klassieke jongens of sprinters die het moeilijk hebben maar als klassementsman daarheen en zeker in het geval van Tom lijkt me dat geen goed plan.

Bak-a-Bloc 29 september 2021 om 13:48

Tja, erg grappig, dat artikel in l'Équipe: "Si rien n'a encore fuité…" ofwel "Alhoewel er nog niks is uitgelekt…" OK, hoe kunnen ze dit dan weten?
Het is mij al langer opgevallen dat de "echte" journalisten bij l'Équipe alleen maar over voetbal en rugby schrijven en alle andere sporten kennelijk door stagiaires worden behandeld… De spellingsfouten zijn niet van de lucht ("Tom Dumoulin qui courraient déjà avec [Giant]…" alsof Tom meerdere personen is…), geplaatste foto's vaak totaal misplaatst, enz. enz.
Lijkt me stug dat Dumoulin zijn contract bij TJV niet zou uitzitten: ze hebben hem dit jaar heel veel ruimte gegeven en hij lijkt zijn plezier teruggevonden te hebben. Bovendien, hij wilde juist van de druk af om leider te zijn…

Jacco van Stierop 29 september 2021 om 14:41

“… zou …”
Het artikel in L’equipe is in de voorwaardelijke wijs geschreven, men presenteert het niet als zekerheid.

Sportkranten, dus ook L’equipe, blinken nu eenmaal niet uit in kwaliteit, nee. En ja, ze maken veel spellingfouten. Een internationaal euvel.

VerstandOpNul 29 september 2021 om 14:01

Opmerkelijk dat ze na 1 seizoen op Bianchi alweer een bike-exchange doen daar..

Wheely 29 september 2021 om 15:04

Ze heten niet voor niets zo.

Quincy Adams 29 september 2021 om 14:58

En wat was de reactie van BEX ?

Wheely 29 september 2021 om 15:10

Dit soort niet concrete geruchten vind ik nooit zo boeiend. Zo kun je er namelijk nog zoveel verzinnen.

Marco 29 september 2021 om 15:25

Ja, bijvoorbeeld dat jouw model nu in het frietkot staat te bakken terwijl jij op WF zit ;)

Wheely 29 september 2021 om 17:23

Precies zoiets ja.

Munnichs 29 september 2021 om 15:28

Verwacht niet dat dit op waarheid berust, kan me er wel wat bij voorstellen.
Heb de indruk dat de klik tussen dhr. zeeman en Tom Dumoulin wel beter zou kunnen zijn.

horsm 29 september 2021 om 15:52

Volgens Cyclingnews zou het om 2023 gaan, als zijn contract bij TJV teneinde is, dus niet om volgend jaar.

Het zou natuurlijk kunnen dat BEX bij Tom heeft geïnformeerd naar zijn toekomstplannen, maar het zou me verbazen als Tom nu echt al zo ver vooruit heeft gekeken. Een paar maanden terug wou hij nog niet verder dan een handvol wedstrijden vooruit kijken. Als hij nu inderdaad ineens een meerjarenplan aan het opstellen is dan is dat wat mij betreft goed nieuws. Het bekent dat hij zijn twijfel echt volledig achter zich heeft gelaten. Maar ik kan het me niet echt voorstellen.

Quincy Adams 29 september 2021 om 16:23

Dat bericht op cyclingnews is helemaal een lachertje. Samenvatting van bericht op WF + de aanvulling dat het ‘misschien wel kan vanaf 2023’. Ja, duh. Zo kan ik ook nieuws maken.

Marco 29 september 2021 om 16:02

De Maastrichtenaar noemt de berichtgeving een ‘broodjeaapverhaal’. „Ik heb nooit met ze gesproken.” Ook bij Jumbo-Visma wordt met verbazing gereageerd. „Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar het is complete onzin”, zegt sportief directeur Merijn Zeeman. „We zijn met Tom in overleg over de invulling van komend seizoen.”

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210929_94435959

S.t.B 29 september 2021 om 16:54

En toch kan ik je aanraden met de verslaggeving van zowel l’Equipe als De Limburger erg op te letten.
De Limburger is feitelijk het fanzine van Dumoulin. Voor een kritisch woord over Tom is dat echt het allerlaatste nieuwsmedium wat je moet raadplegen.
Doorvragen zullen zij alleen maar doen wanneer het in Toms belang is.

Marco 29 september 2021 om 17:32

Oh, S.t.B er zal vast wel ergens een klein vuurtje zijn en dat deze krant goede vriendjes wil blijven is duidelijk.. Maar ik er zijn er meer die hetzelfde schrijven.

Punt is, stel er zijn wel gesprekken geweest maar er komt niets van zal je het ook nooit meer weten.

S.t.B 29 september 2021 om 18:20

@Marco

Gaf het al eerder aan. In het sportmanagement is het zeker niet ongebruikelijk om ‘per ongeluk’ wat eetbaars uit je binnenzak te laten vallen en even te wachten wie er op af komt.
Je zwengelt een broodje aap verhaal aan en kijkt welke ploegen zich komen melden. Zo kan Tom niets worden verweten, maar heb je wel meteen een goed beeld van de potentiële interesse zonder de huidige werkgever te schofferen door zelf op vrijersvoeten te gaan.
Toms management zal de komende weken geheid een paar oriënterende telefoontjes krijgen.

Wim Kruithof 29 september 2021 om 20:05

interessante invalshoek S.t.B. I’ll buy it. Klinkt tot op heden als meest logische optie.

S.t.B 29 september 2021 om 20:51

@Wim Kruithof

De kans is groot dat TJV hier (veel) meer bij betrokken is dan ze zelf doen vermoeden. De wegen moeten zich op een nette manier scheiden. Gedoe met de pers moet geminimaliseerd worden. Liefst een ‘het is beter voor iedereen’ scenario dan een vechtscheiding. Dit kunnen nog wel eens de eerste stapjes zijn.
Beter dat de scoop uit Frankrijk komt dan Nederland. Hier zal de pers bloed ruiken en meteen op chauvinistische emoties inspelen. Een typisch Nederlands bedrijf als Jumbo heeft hier natuurlijk weinig behoefte aan.

Pietspeed 29 september 2021 om 16:17

Tom's management zegt dat het onzin is. En TJV gaat nooit op geruchten in.
Maar wat als er gesprekken zijn geweest tussen Tom's vriendin/omgeving en Bex en of Giant? Uiteindelijk, neem ik aan, heeft Tom een (arbeid)overeenkomst en neemt zijn management de honneurs waar / vertegenwoordigt hem eventueel in de formele onderhandelingen, etc.
Als Giant bereid is zijn contract af te kopen en hij zijn salaris behoudt, zie ik het wel gebeuren. Neem aan dat zo'n bericht niet uit de lucht komt vallen.
Voor dit afgelopen seizoen heeft Tom zijn ding mogen doen, maar volgend seizoen mag hij weer in de pas lopen voor Roglic en misschien Van Aert…. Doet Tom niet. Hij is een geboren kopman met persoonlijkheid. En misschien een nieuw avontuur, weg uit het nlse fietsklimaat.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair