Lefevere na nieuwe zege: “We hebben hier zwaar op ingezet”

dinsdag 9 juli 2019 om 18:09
Lefevere na nieuwe zege: “We hebben hier zwaar op ingezet”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere zag vandaag opnieuw een renner van Deceuninck-Quick-Step zegevieren. Ditmaal was Elia Viviani de snelste sprinter in de straten van Nancy. “Dit is echt fantastisch, aangezien we hier zwaar op hebben ingezet”, zo vertelde de teammanager na afloop aan Sporza.

Viviani wist het werk van zijn ploeggenoten af te ronden, aangezien de Italiaan perfect werd gepiloteerd. “Toch was het vandaag moeilijk, aangezien Kasper Asgreen moest recupereren na zijn zware val. Hierdoor moest Yves Lampaert de hele dag op kop rijden”, aldus Lefevere.

“Viviani verlaat de ploeg, maar is een prof”
“Maar als je dan ziet dat de geletruidrager (Julian Alaphilippe, red.) zich bemoeit met de lead-out, dat is fantastisch. We zijn heel erg blij, aangezien we zwaar hebben ingezet op Viviani en zijn trein.” De sprinter boekte bovendien zijn eerste zege in de Tour. “Viviani zal de ploeg verlaten, maar het is een prof.”

“Ik heb bij de start van de Tour uitdrukkelijk gevraagd aan de vertrekkende jongens om te doen alsof ze nog vijf jaar bij onze ploeg rijden. Ze moeten professioneel zijn.” Een ding is zeker: Viviani toonde zich vandaag van zijn beste kant.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Marcel_Achterhof 9 juli 2019 om 18:46

Om een of andere reden vind ik Patrick Lefevre een hele enge man…

limburgia 9 juli 2019 om 18:54

Maar op en top een man die een super en homogene ploeg heeft geschapen en dat is ook zijn taak .

Marcel_Achterhof 9 juli 2019 om 19:17

Dat maakt die vent niet minder eng, bah bah wat een enge billenridder is het.

Bazza_Bazza 9 juli 2019 om 19:27

Wat een afgunst. Hij haalt met zijn budget een top team bij elkaar wat nu voor het 2e naar het meeste overwinningen bij elkaar haalt. En hij buigt niet voor veeleisende renners. Jammer dat je hem geen respect geeft voor wat hij doet….

Marcel_Achterhof 9 juli 2019 om 19:51

Edit redactie: Reageer normaal aub.

Peter Lippens 9 juli 2019 om 20:40

is gewoon een topmanager van een topploeg en dat al een paar decennia, wellicht al toen jij nog in de bloemkolen zat

Chasse_patate 9 juli 2019 om 19:08

Vreselijke man en vreselijke ploeg.

Ze hebben de hele dag niks gedaan. Lampaert kwam nauwelijks op kop. Als je de gele trui draagt moet je de verantwoordelijkheid ook nemen Lefevre.

#neemjeverantwoordelijkheid

Bazza_Bazza 9 juli 2019 om 19:25

Haters gonna hate

Bazza_Bazza 9 juli 2019 om 19:27

Top prestatie weer, wat een team!

Marcel_Achterhof 9 juli 2019 om 19:51

Edit redactie: Dit is niet nodig. Niet op de man aub.

Etika 9 juli 2019 om 20:07

De ploeg staat er en dat is het belangrijkste. Ik ben ook geen fan van Lefevre maar hij bewijst wel keer op keer zijn gelijk. Respect daarvoor.

peervaneynthoven 9 juli 2019 om 20:11

Telkens als ik dat hoofd ( en dan druk ik me nog eufemistisch uit) van Lefevere zie (vooral bij overwinningen is hij opvallend veel vooraan te vinden) is mijn eerste gedachte steeds, hier staat de ultieme verpersoonlijking van hypocrisie in het kwadraat. Een zeurpiet die als er niet gewonnen wordt altijd naar anderen wijst (hulp van motoren, wij deden alleen het werk, niemand hielp ons etc.etc.) en die een omerta hanteert t.o.v. het "oude wielrennen" waar hij zelf uitgebreid aan meegewerkt en aan deelgenomen heeft. Waarom zit die vent eigenlijk nog in een peloton als anderen in dat opzicht uitgebreid de maat wordt genomen? En waarom komt hij zoveel in beeld?
Ik kan er niets aan doen maar ik vind hem een walgelijke kerel. Kan het waarschijnlijk goed vinden met dat sprintende Italiaantje van hem, die waarschijnlijk nu wel weer een(zijn) "lange grote neus" naar iedereen trekt. En terecht dat dan weer wel.Overigens maar uiterst "lafjes" meegewerkt door de blauwe brigade en gele trui ploeg. Ik heb daar overigens nog niets over gehoord vanuit het Soudal Lotto en TJV kamp. Zijn geen zeurkousen.

Peter Lippens 9 juli 2019 om 20:43

of wat afgunst teweeg kan brengen, steek je energie liever in iets positiever

TeamNL 9 juli 2019 om 23:18

Dit zou zo mijn reactie kunnen zijn. Vooral het feit dat Lefevere totaal geen openheid heeft gegeven in het dopingverleden. Deze man is al zo lang actief in het wielrennen, dat hij echt wel van heel veel af weet. Iedereen is bijna uit die tijd aan de schandpaal genageld, behalve Lefevere. Maar zo zijn Belgen ook (gelukkig niet) want dan zou de kannibaal behoorlijk wat zeges kwijt zijn geraakt.

Wat dat betreft ben ik blij met de nieuwe lichting Belgen zoals de Plus, Wellens en van Aert.

Zjoske 9 juli 2019 om 20:19

Alle renners lopen met hem weg. Komt op mij ook uiterst sympathiek en daadkrachtig over in interviews. Ik mag hem wel.

peervaneynthoven 9 juli 2019 om 20:23

We verschillen van mening en “gevoel”. Moet kunnen, geen probleem.

den OPQS 9 juli 2019 om 20:28

ik snap die reacties naar dqs en lefevere hier niet.

dqs rijdt al sinds dag 1 op kop van het peleton met asgreen en vandaag met lampaert ook weer. Als er een ploeg liever op kop rijdt dan moet je niet zeggen dat dqs geen verantwoordelijkheid neemt. zij hadden voorbeeld gisteren ook gewoon lotto jumbo al het kopwerk laten doen maar ik zag meer asgreen op kop dan Martin

en over lefevere hij zegt gewoon waar het op staat en steekt niet alleen de schuld op anderen, ik herinner mij nog genoeg uithalen naar zijn eigen renners (zoals naar Lampaert tijdens de klassiekers). Hij zegt waar het op staat en het kan hem niet schelen wat de rest er van vindt of wat hij zou moeten zeggen zodat iedereen content is.
Lefevere is gewoon een topmanager. heeft veel minder budget dan sommige ploegen maar toch een van de beste teams zoniet het beste. en hij doet dit jaar na jaar zelfs als toppers weggaan

peervaneynthoven 9 juli 2019 om 20:43

Ik wél, want wij verschillen van mening.

Random wielerliefhebber. 9 juli 2019 om 23:13

Gisteren heeft Tony Martin de hele eerste 100 km alleen gedaan, toen was Asgreen nog nergens te bekennen. Logisch dat Asgreen daarna iets langere beurtjes deed.

Monfort en Martin hebben vandaag weer het leeuwendeel gedaan, Lampaert heeft nog een paar beurtjes gedaan voor de sier.

Samlambeej 9 juli 2019 om 22:07

Viviani wil dolgraag blijven. Dan zegt Maarten dat Sam Bennett hem 100% komt vervangen. Heartbreaking :p

Romāns Vainšteins 9 juli 2019 om 23:11

Lefevere is een sierraad voor de wielersport net zoals Vino dat is. Altijd koersen om als 1e binnen te komen, daar gaat het toch om. Is er nog iemand die de behoefte heeft om van mening te verschillen maar dat toch ok te vinden hiero ?