Lefevere bevestigt vertrek Sam Bennett: “Ik heb niet zoveel geld als bepaalde gasten”
Deceuninck-Quick-Step raakt met Sam Bennett nog een belangrijke pion kwijt. Dat laat teammanager Patrick Lefevere voor de start van de tweede Giro-etappe weten in gesprek met WielerFlits. Beide partijen komen er op financieel vlak niet uit.
De Ierse sprinter rijgt momenteel de zeges aaneen voor Deceuninck-Quick-Step, maar van een perfect huwelijk is blijkbaar geen sprake. Volgens Lefevere zijn de financiële eisen vanuit het kamp-Bennett te gortig. “Hij wil niet weg, maar ik heb niet zoveel geld als bepaalde gasten”, laat de Belgische teambaas weten vanuit Italië, waar hij is om de Giro d’Italia te volgen.
“Vroeger moest ik twee dagen onderhandelen tijdens de Tour de France, nu ben ik twee dagen belegerd geweest door managers. Ik moest van meeting naar meeting. Of het puur een geldkwestie is? Dat moet je aan hem (Bennett, red.) vragen, dat wil zijn manager misschien”, aldus Lefevere. Voor de teammanager is de deur nu definitief dicht.
Patrick Lefevere confirms: Almeida and Bennett to leave Deceuninck-Quick-Step
— Nico Dick (@NicoDick) May 9, 2021
Geen weg terug
“Ik ben op een bepaald moment niet meer te overtuigen. Dan heb ik de knop omgezet. Het feit dat dit soort renners vertrekken, is het leven. Ze moeten als profs zoveel mogelijk geld verdienen. Maar kijk naar de spurters die bij ons vertrokken zijn. Sommige renners komen te voet terug naar onze ploeg.”
De 30-jarige Bennet tekende eind 2019 een contract bij de formatie van Lefevere en boekte sindsdien veertien profzeges. Vorig jaar kroonde hij zich met twee etappeoverwinningen en de groene trui tot sprintkoning in de Tour de France. Dit jaar was Bennett al goed voor zeven zegeruikers. Afgelopen woensdag en vrijdag was hij nog succesvol in de Volta ao Algarve.
Lefevere liet zaterdag in zijn vaste column voor Het Nieuwsblad al weten dat ook João Almeida de ploeg zal verlaten aan het einde van het seizoen. Dat de contractonderhandelingen moeizaam verliepen, wisten we al. Lefevere: “Zijn manager heeft redelijk weinig respect getoond in de onderhandelingen.”
Leuke sneer naar Cav toe...
Vergeet bovendien niet wie het echt voor het zeggen heeft bij DQS :
http://www.etixx-quickstep.com/nl/team/board/
Geloof overigens dat Viviani wel terug zou willen naar DQS (zei Theo Bos in in het wiel).
Maar waarom heeft Lefevere dan toch steeds die onplezierige neiging om zijn eenzijdige/subjectieve kant van het verhaal in de publiciteit te brengen? Schuld en onschuld is hier helemaal niet van toepassing, dus met het vingertje wijzen naar kamp Bennett (zij hebben het verpest) is gewoonweg kinderachtig.
Kijk eens in de spiegel "gast".En als je anderen "weinig respect" toedicht al helemaal.
Houdt je snavel een keer man, zeurkous.
Nu heeft hij veel geld uitgegeven voor zijn prioriteiten, Remco, Kasper en Julian en dan moet je ook toppers laten gaan.
Het hoeft alleen niet op de manier waarop je de andere partij als onbetrouwbaar en geldwolven afschildert. Houd het gewoon bij een statement waarop je zegt dat je trots bent op de bereikte resultaten met elkaar, dat je er helaas niet bent uitgekomen en wens hem veel succes.
Wss zijn we volgend jaar weer een volle revival van Jakobsen! Laten we hopen dat Lefevre dat aan durft.
En natuurlijk wil Elia terug! Wie niet!
Maar zo heeft Pat wel voor iedere vertrekker een uitleg..
Bennett dit, Almeida dat, wat is het dan bv. met Cavagna,...
Zou vreemd zijn als QS de beste klassiekerploeg, de beste sprinttrein en straks de beste rondeploeg van het peleton heeft met die 'paar' centen van Lefevre. (Gewoon één vd hoogste budgetten)
Beste ronde ploeg hebben ze uiteraard (nog) niet, maar met Evenepoel zal je toch ook daarin moeten investeren.
Ineos en Jumbo hebben al laten zien dat klasbakken in het klassiekerwerk daar best iets in kunnen betekenen.
Ben benieuwd wat daardoor terugkomt. Kanter/Meeus proberen topsprinter van te maken. Zou het ook zeker bij Merlier proberen. Doet niet veel onder voor Ewan en Bennett qua snelheid maar positioneren is nog een heel ding voor hem(en dan is Morkov ideaal!)
Al zijn er al eerder lead-outs vertrokken bij de ploeg en werden die uiteindelijk even vlot vervangen als de sprinter zelf.
En bijna ieder jaar is het verhaal dat het maar de vraag is of zijn ploeg volgend jaar nog bestaat, want de sponsors stoppen waarschijnlijk, tenminst dat was de afgelopen 20 jaar steeds zo.