Laurens De Plus: “Ben heel blij met deze prestatie”

donderdag 15 augustus 2019 om 19:16
Laurens De Plus: “Ben heel blij met deze prestatie”

foto: Cor Vos

Laurens De Plus was vandaag een van de sterkste renners in de BinckBank Tour. De kopman van Jumbo-Visma viel meerdere keren aan in de Ardennenetappe in en rond Houffalize, maar hij wist Tim Wellens en Marc Hirschi niet te lossen. In de sprint moest De Plus genoegen nemen met plaats drie. “Ik ben heel blij met deze prestatie”, is zijn eerste reactie.

De Plus liet zich zien in de vierde etappe, maar de klimmer bleek aan het einde niet snel genoeg om Wellens en Hirschi uit te dagen. “Het is de eerste keer dat ik als kopman wordt uitgespeeld binnen de ploeg en ik heb echt uitgekeken naar deze etappe. We hebben als team geprobeerd om de koers zo hard mogelijk te maken. Dat is voor mij ideaal.”

“Iedereen reed op een gegeven moment echt à bloc. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik ben niet explosief genoeg om die mannen te kloppen in de sprint.” De 23-jarige Belg vindt zichzelf nu terug op de derde plaats in het klassement, op veertien seconden van de nieuwe leider Wellens.

Het belooft echter nog een spannende ronde te worden, met een individuele tijdrit in Den Haag en de afsluitende kasseienetappe met aankomst op de Vesten in Geraardsbergen. “Ik kijk nu al uit naar de tijdrit van zaterdag en hopelijk kan ik daar nog wat tijd goed maken met het oog op Geraardsbergen. Ik woon daar in de buurt, dus ik ken de wegen goed.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

vanSpringel 15 augustus 2019 om 19:24

Die heeft vandaag super gereden. Mooi om die vechtlust te zien. Chapeau Laurens !

assen 15 augustus 2019 om 19:31

+1

Franco Ballerini 15 augustus 2019 om 19:31

Geweldige renner. Een grote ronde gaat hij misschien niet winnen, maar top 10 wel. Ik zie hem zeker kleinere rondes winnen.

josi 15 augustus 2019 om 19:32

Mooi gereden, en na al het sleurwerk eerder dit seizoen nu een keertje voor zichzelf. Jammer dat hij weinig explosief is, waardoor hij niet snel een veelwinnaar zal worden, maar als hij zo blijft koersen zal het ook wel een keertje zijn kant op vallen. Het zij hem zeker gegund.

Tripodboom 15 augustus 2019 om 19:42

Top renner. Niet zeuren en linkeballen onderweg, maar rijden!

kelderfan 15 augustus 2019 om 19:56

Zeker een toprenner die Laurens De Plus. Hij moet er nu voor gaan met Mike Teunissen als bliksemafleider zeker in die rit Sint-Pieters-Leeuw › Geraardsbergen.

koos1 15 augustus 2019 om 20:00

Sterk gereden, bergop was hij misschien wel de sterkste. Jammer dat hij nog dure seconden verloor aan de finish.
Om te winnen heeft hij hetzelfde probleem als bv Kruijswijk heeft. Hij is niet echt explosief in zn aanzet en heeft al totaal geen sprint.

horsm 15 augustus 2019 om 20:08

Ontpopt zich als topper in de dop

A.M.M. Jonkers 15 augustus 2019 om 20:16

Daar gaat Jumbo-Visma nog veel profijt van krijgen……

A.M.M. Jonkers 15 augustus 2019 om 20:15

Wat zal Patrick Lefevre balen dat hij Laurens De Plus moest laten gaan.

Melkzuur 15 augustus 2019 om 20:25

Dat denk ik ook. Veel gebeurt het immers niet dat een renner die hem verlaat, ineens nog een stuk beter presteert. (Al zijn er natuurlijk nog.)

boenk 16 augustus 2019 om 03:16

Dat zat er met De Plus natuurlijk wel aan te komen. Was nog steeds piepjong (nog steeds maar 23 nu) toen hij vertrok, en had 2 jaar geleden al getoond dat hij hard kon werken en hard kon afzien. Dan bijna een volledig jaar buiten strijd (2x revalidatie, val + aanrijding), dus dat die sterker terug ging keren, stond wel in de sterren geschreven. Heeft best nog groeimarge gezien zijn leeftijd, en kan een behoorlijke tijdrit rijden. Zou in principe wel op een GT podium kunnen komen in de toekomst. Winnen, daar vrees ik ook voor. Maar heeft intrinsiek meer talent dan bvb een Jurgen Vandenbroeck. Die toch enkele mooie GT klassementen heeft gereden.

S. Morgenstern 15 augustus 2019 om 20:29

Doet mij qua koersstijl heel erg denken aan de jonge Gesink; lange gast die enigszins ongemakkelijk (alsof hij al in het rood rijdt) op zijn fiets zit, die rondmalend op een relatief klein verzet, zonder omkijken, blijft geven, omdat dat sloopwerk zijn enige wapen is.

Leuk om te zien.

Random wielerliefhebber. 15 augustus 2019 om 20:58

Haha nu je het zegt wel ja, het is ook nog een knikker.

Gesink zit wel wat meer rechtop heb ik altijd het idee de Plus houd zijn neus wat dichter buit het voorwiel.

SnellePelle 15 augustus 2019 om 21:50

Blijkbaar hebben ze er bij TJV niet van geleerd. Gesink was geen kopman maar knecht, de Plus is ook te zacht van aard en te traag.

S. Morgenstern 15 augustus 2019 om 22:08

Aldus je menig bij zo’n beetje de tweede koers waar hij, na een seizoen vol knechtwerk, als kopman aan de start staat!? Een waar hij op het podium dreigt te eindigen?

hakkinho 16 augustus 2019 om 08:15

@ Snellepelle, bekijk even de resultaten van Gesink in 2010, 8ste in de worldtour…. Gesink krijgt veel te weinig waardering. Had het wel willen zien zonder al zijn pech.

Joachim Agostinho 16 augustus 2019 om 09:06

@snelle Pelle
Te zacht van Aard? Daar bleek in de koers weinig van, een vergelijkbare actie waarvan een paar dagen eerder heel WF twee dagen ongesteld was.

attickfan 16 augustus 2019 om 11:17

Rogliz, van Aert, Vingegaard..Nee ze snappen er niks van bij TJV.

floris_harr 15 augustus 2019 om 22:23

wauw, maakte al echt grote indruk in de tour. Zie hem wel als potentiele rondewinnaar, of in ieder geval podium. Sympathieke jongen

west 15 augustus 2019 om 22:35

Nog een goeie knecht specifiek voor de Ardennenklassiekers zou wel lekker zijn.. Misschien dat Vingaard, Foss of Harper daarin kunnen ontwikkelen? Want nu is het eigenlijk de Plus en de Tier en die moeten eigenlijk kopman kunnen spelen..

Fietsman 15 augustus 2019 om 23:20

Ik zie hem wel ongeveer een Bauke Mollema achtige carrière krijgen. Vaak top 10 rijden in grote rondes met soms een positieve uitschieter. Verder zie ik hem wel in staat om een her en der een paar mooie koersen te winnen. Nog een paar jaar knechten en beter worden bij Jumbo en dan moet hij voor zichzelf gaan rijden! Zeer sterke renner, die Belgen hebben echt een blik talenten waar je bang van wordt.

Marik 16 augustus 2019 om 09:49

Wie rijdt er eigenlijk een betere tijdrit, Wellens of De Plus?

nickdt 16 augustus 2019 om 10:22

Normaal gesproken de Plus, maar we weten allemaal dat een leiderstrui vleugels geeft.

Headlines

Materiaalzone

Populair