Lars Boom: “Ik rijd E3 en Gent-Wevelgem om te winnen”
dinsdag 19 maart 2013 om 20:39 Volg in Google

Lars Boom: “Ik rijd E3 en Gent-Wevelgem om te winnen”

Boom

foto: Sirotti

Lars Boom begint met ambitie aan de Noordelijke klassiekers. De renner van Blanco Pro Cycling heeft de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix als hoofddoelen dit voorjaar, maar zal niet wachten om zich te laten zien. In zowel E3 Harelbeke (vrijdag 22 maart) als Gent-Wevelgem (zondag 24 maart) is hij kopman.

De Brabander staat de komende dagen met vertrouwen aan de start van twee Belgische semi-klassiekers. “Ik heb er zin in, mijn conditie is na de Tirreno-Adriatico prima in orde”, aldus Boom. “Maar mensen moeten niet denken dat ik de E3 en Gent-Wevelgem als voorbereidingskoersen zie. Het zijn misschien meer wedstrijden voor sprinters, maar ook hier rijd ik om te winnen,” geeft hij aan.

Sep Vanmarcke maakt vrijdag zijn rentree. Na de wedstrijd wordt beslist of hij zondag ook in Gent-Wevelgem start.

Selectie Blanco voor E3 Harelbeke en Gent-Wevelgem
Lars Boom, David Tanner, Rick Flens, Jos van Emden, Maarten Tjallingii, Sep Vanmarcke, Maarten Wynants en Mark Renshaw.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster