Kuss (Jumbo-Visma) wilde bij López blijven: “Maar ik zat over de limiet”

woensdag 16 september 2020 om 17:43
Kuss (Jumbo-Visma) wilde bij López blijven: “Maar ik zat over de limiet”

foto: Cor Vos

Sepp Kuss spaarde zich vandaag om in de laatste kilometers Primoz Roglic bij te staan. Dat deed de Amerikaan, die vierde werd, met verve. Kuss behoorde tot de vier sterkste renners in de etappe. “Ik probeerde nog bij Miguel Ángel López te blijven, maar hij was te sterk.”

En dus liet Kuss zich uitzakken naar kopman Roglic, die in een gevecht was verwikkeld met Tadej Pogacar. “Ik zat over de limiet, dus liet ik me uitzakken naar Roglic. Daar heb ik nog geprobeerd om voor hem snelheid te maken.”

Jumbo-Visma kon zich bijna de gehele dag koest houden, omdat Bahrain McLaren brutaal de kop nam op de Col de la Madeleine. “We hadden zoiets wel verwacht”, aldus Kuss bij Eurosport. “Teams die de rit wilden winnen of voor het podium wilden gaan. Het tempo van Bahrain McLaren lag erg hoog.”

“Ze hebben het geweldig gedaan. Zelfs de eerste vijftien kilometer van de slotklim hebben ze nog op kop gereden. Hoed af voor hen, want die klim was echt een breaker“, zo eindigt hij.

Dit artikel delen:

33 Reacties

Martino87 16 september 2020 om 17:47

Dit is de nieuwe Wout Poels, de ene dag kan hij alles, de volgende vrij weinig.

Gras 16 september 2020 om 20:39

Ik vond Poels als meesterknecht voor Sky anders een beest. Stabiel en was er altijd als laatste knecht bij.

nobrakes 16 september 2020 om 17:48

Wat is dit voor interview, de tactische actie van Jumbo op deze klim wordt niet naar gevraagd??

zwiggelbig 16 september 2020 om 18:14

jumbo deed geen tactische actie. kus ging zelf, kon niet mee. ging terug naar roglic

mackie 16 september 2020 om 18:44

@zwiggelbig
Kuss ging niet zelf aan. Kijken is lastig. Roglic liet het gat vallen

nobrakes 16 september 2020 om 18:48

Ik denk ook dat roglic het gat liet vallen, daarom ook jammer dat er niet naar gevraagd is. Dan zijn we van het gezeur af :)

HF2013 16 september 2020 om 17:49

Goed gereden door Bahrein, maar Landa was niet goed genoeg.

Lance4eva 16 september 2020 om 17:49

Waarom kijkt Kuss zoveel om zich heen tijdens de koers? Alsof 'ie ze ziet vliegen.

horsm 16 september 2020 om 18:04

Volgens mij is dat zijn taak. Opletten en aanvallen pareren.

kelderfan 16 september 2020 om 17:55

Ja hij vloog ook even, maar net even te snel en die Lopez is geen kattenpis.
Toch is die Sepp Kuss een prima renner om er bij te hebben in de finale.
Want de overige TJV’ers konden ’t tempo niet volgen.

S. Morgenstern 16 september 2020 om 17:59

Ja, met zijn zessen bij de laatste dertig klinkt goed, maar stelt eigenlijk niets voor natuurlijk..

horsm 16 september 2020 om 18:04

En maar drie bij de eerste tien.

Erik33 16 september 2020 om 18:12

Denk toch dat ze Keldermans missen.

kelderfan 16 september 2020 om 18:32

Ja dat lijkt mij ook. Met een goeie Kelderman zou het feest nog groter zijn.

Turtlehead 16 september 2020 om 19:11

Kelderman was de eerste dag nog harder op zijn plaat gegaan dan Bennett, dus daar had je weinig aan gehad dan. Bovendien rijdt die bij Sunweb.
Maar idd te hopen dat er meer Hollands bloed meerijdt volgend jaar bij de Geelhemden.

ssj 16 september 2020 om 20:07

En maar 1 bij de beste 2. Echt waardeloos.

Afstandsschot 16 september 2020 om 17:55

Prachtige stijl van klimmen heeft Kuss. Echt fantastisch om naar te kijken. Als hij een goede dag heeft, klimt hij het “mooiste” van het hele peloton.

tendam 16 september 2020 om 18:01

Voor Kuss was dit alsof hij thuis reed. Hij komt uit Colorado, qua hoogte een soort Colombia.

Wheely 16 september 2020 om 18:22

Ja de Col de la Loze ook wel het Colombia van Frankrijk genoemd of het Colorado van de Alpen.

kelderfan 16 september 2020 om 18:38

Ja Pogi keek ook voortdurend naar Kuss om te kijken hoe hij reed.;)

Franco Ballerini 16 september 2020 om 19:15

@kelderfan: ik neem aan dat je met Pogi Pogacar bedoelt (er was er hier vrij recent ook een zekere koos die hem Po noemde; dat was al zeer irritant; Pogi is nog erger, maar dit terzijde). Deze etappe lag Kuss qua altitude goed en terecht dat Pogacar hem in de gaten hield, want het moment dat hij in de voorafgaande etappes op kop kwam was het het moment om te aan te vallen.

Romāns Vainšteins 16 september 2020 om 19:21

Nee, Po is erger, net zoiets als Ho voor Horner en Mo voor om het even welke Moham(m)ed.

Kelder is de Man 16 september 2020 om 19:40

Ik zag een username bij Tiz.. Poglic. Stel voor om die erin te houden als ze als duo omhoog fietsen. Was dat trouwens Koos Verrek.. die mis ik wel een beetje.

kelderfan 16 september 2020 om 20:09

@Franco Ballerini
Dat je daarover valt. Gelukkig heb ik hem geen Pogi Bear genoemd, want dat komt ook regelmatig voorbij. Maar Pogacar is een fanatische renner, die nog vaak van zich laat horen. Alleen zijn maatje Žiga Jerman mis ik een beetje in het peloton.

Apemantus 16 september 2020 om 18:03

Op geweldige wijze Lopez gelanceerd. Hij doet het hier voorkomen alsof hij met Lopez was meegesprongen. Maar het was andersom.

Pietspeed 16 september 2020 om 18:15

Hij wilde zich nog een verjaardagskado geven. Begrijp die actie niet.

kelderfan 16 september 2020 om 18:36

Nee hij ging in overleg met Roglic in de aanval om Pogi uit zij tent te lokken. Dat pakte heel goed uit. Nu is de afstand tussen die twee Slovenen weer groter geworden.

kittelkolb 16 september 2020 om 18:09

@redactie denk niet dat hij Roglic veel heeft kunnen helpen met verven.

Kelder is de Man 16 september 2020 om 18:14

Kittelkolb.. Nog snel even Roglic z’n naam op de weg verven, misschien helpt het.

kittelkolb 16 september 2020 om 18:17

@Kelder is de Man, dat verklaart direct waarom hij wegsprong! Jammer dat Lopez naar hem toe sprong, anders hadden we vast mooie streetart gekregen.

Kelder is de Man 16 september 2020 om 18:20

Kittelkolb.. Zou wel een actie zijn haha

Turtlehead 16 september 2020 om 19:13

Ja! En dan die mannen in dat busje er nog snel met de verfroller een opgestoken middelvinger van maken voordat Pogacar langs komt :)

Kelder is de Man 16 september 2020 om 20:01

Dat is niet aardig Turtlehead Haha. Tis ook aangepast.

Headlines

Materiaalzone

Populair