Kruijswijk: “Ik was op het laatst helemaal naar de kloten”

Door , zondag 15 juli 2018 om 17:59
Kruijswijk: “Ik was op het laatst helemaal naar de kloten”

foto: Sirotti

Steven Kruijswijk overleefde de negende etappe van de Tour de France tussen alle andere klassementsrenners. De kopman van LottoNL-Jumbo beëindigde de Roubaix-rit als twintigste en klimt in het klassement naar de zestiende plek. “Dit is niet normaal”, zegt hij na afloop tegen het ANP over de hele kasseienetappe.

“Ik ging wel goed en zat de gehele koers goed van voren op de stroken”, blikt Kruijswijk terug. “Ik was op het laatste helemaal naar de kloten. Deze etappe wist ik dat ik schijt moest hebben aan de rest, want ze hebben op een dag als vandaag ook schijt aan jou. Dat ging me goed af, al moest ik redelijk veel alleen doen omdat onze ‘kasseimannen’ niet veel konden. Ook Dylan Groenewegen viel hard en heb ik niet meer gezien. Ik hoop dat ik me morgen beter voel.”

Dit artikel delen:

43 Reacties

fietsvriend 15 juli 2018 om 18:01

Klasse Kruijswijk

Wildebert 15 juli 2018 om 18:02

Klopt. Zat te snel ‘alleen’. Roglic rijdt niet echt voor Steven.

kelderfan 15 juli 2018 om 18:05

Quote:”Dat ging me goed af, al moest ik redelijk veel alleen doen, omdat onze ‘kasseimannen’ niet veel konden.”
Ja, dat viel wel op, dat Roosen en Jansen toch vrij ver achterin zaten. Bij de lekke band kreeg hij wel hulp van o.a. Jansen en Gesink.

HennieK 15 juli 2018 om 18:08

Zo’n Gesink is al gauw een van de beste knechten die je bij je kunt hebben. Op alle terreinen power en altijd alert! Ik blijf een groot fan!

Cadellie 15 juli 2018 om 18:15

Gesink in deze rol is echt super inderdaad!

xistnc 15 juli 2018 om 18:17

Op het moment dat hij het nodig had, kreeg hij hulp. En mocht hij opnieuw hulp nodig hebben, dan was dat er opnieuw geweest.

We moeten bovendien niet vergeten dat TLJ met de halve ploeg in het jongerenklassement meedoet.

Wildebert 15 juli 2018 om 18:18

Yep. Gees laat zich wederom van zijn beste kant zien.

StevieK 15 juli 2018 om 18:20

Opavllend dat hij en Roglic de laatste 10k niet het verschil wilden houden met Bardet en Landa

oscarito1908 15 juli 2018 om 18:22

Reed constant in de voorste groep. Erg goed gereden.

jvh93 15 juli 2018 om 18:23

Roosen was degene die zijn wiel afgaf toen kruijswijk lek reed. Vervolgens is hij door Gesink terug naar voren gereden. Wat is die Gesink een baas zeg. Doet alles wat hij moet doen in zijn huidige rol, gun hem enorm een etappe overwinning

Geit in mijn Kelderman 15 juli 2018 om 18:26

@Stevie k waarom moeten zij dat doen? Waarom deed sky het niet met froome en Thomas.

tendam 15 juli 2018 om 18:27

@jvh93
Jansen gaf z’n wiel, Roosen en Gesink reden hem terug.

mwijnands 15 juli 2018 om 18:43

ik las net in een tweet van dylan dat de ploeg hem nog geholpen heeft de laatste 80km dus denk dat er 3 mannen op dylan hebben gewacht

achterhoeker 15 juli 2018 om 18:44

Kruiswijk is me meegevallen…goed de eerste week doorgekomen.nu begint zijn terrein en kan Roglic ook met wat meer ruimte om zich heen rijden want die drukte in het peloton is lastig voor hem.
Gesink verdient een medaille en gaan we nog veel zien.
Verheug me op de tweede week

goalgettert 15 juli 2018 om 18:48

Super stom natuurlijk om Boom niet mee te nemen, die was hier en in de ttt toch vele malen belangrijker dan een Martens. Daarnaast kun je een boom er ook prima bij hebben voor de sprinttrein

Woerden 15 juli 2018 om 18:57

Boom is ook geschorst

TeamNL 15 juli 2018 om 18:57

Onverwachts scherp en sterk. Op naar de derde week..

Fernandi 15 juli 2018 om 18:58

Ware het niet dat Boom geschorst is… @ goalgettert,

StevieK 15 juli 2018 om 19:00

@Geit. waarom niet? al dat slappe laffe gedoe

52voor11achter 15 juli 2018 om 19:07

@StevieK
Lees voor de grap even de titel van het stuk waar je commentaar op geeft. :)

Scott Sunderland 15 juli 2018 om 19:13

Prima eerste negen etappes van Kruijswijk en vooral vandaag zeer goed bij de les. Hij mag gaan hopen op top tien als hij deze vorm doortrekt en nog wat verbetert richting de bergen.

LutsenkoFan 15 juli 2018 om 19:24

Martens heeft ook gewoon goed gereden hoor. Zat er in de TTT tot het einde bij en heb ik meerdere malen goed werk zien verrichten. Ik vind elke renner van Jumbo het tot nu toe goed doen!

Verweggistan 15 juli 2018 om 19:31

Erg attent gereden van Kruissie vandaag. Had ik niet verwacht.

F4L 15 juli 2018 om 19:42

Ik ben erg benieuwd hoe Kruijswijk en Roglic het dinsdag zullen doen, en vooral ook of de een voor de ander zal werken. Heeft iemand al wat van Lotto Jumbo hierover gehoord? Het enige wat ik kan vinden is dat Kruijswijk de kopman is en Roglic de back-up.

Alexander 15 juli 2018 om 19:47

Deze tour is wel echt op zijn lijf geschreven vanaf nu. Zwaartepunt in 3de week en tijdrit ook helemaal op einde. Veel klimmen nu nog. Ik vind Gesink geweldig rijden, hopelijk doet hij niet te veel. Roosen verbazingwekkend ver van achteren. Die reed toch goed tijdens laatste Parijs Roubaix. Roglic ook bij de les en bidden tot de goden dat Groenewegen er doorheen komt. Al met al staat lotto er goed voor vind ik

Headlines

Materiaalzone

Populair