Katusha-Alpecin bevestigt komst Kittel

woensdag 16 augustus 2017 om 14:11
Katusha-Alpecin bevestigt komst Kittel

Foto: Marcel Koch

Marcel Kittel rijdt de komende twee seizoenen voor Katusha-Alpecin. De Zwitserse formatie maakte vandaag zijn komst bekend. De 29-jarige Duitser maakt de overstap van Quick-Step Floors. De transfer hing de voorbije weken al in de lucht en is nu dus wereldkundig gemaakt. De sprintbom won in de voorbije Tour de France vijf ritten.

Bij monde van teammanager José Azevedo laat de Zwitserse ploeg weten dat Kittel kan rekenen op de best mogelijke steun die hij nodig heeft. “Katusha-Alpecin is de laatste jaren enorm veranderd. Ik denk dat het een goede zaak is. Daarom kijk ik er ook naar uit om deel uit te maken van deze ploeg, zodat we samen de koers kunnen volgen waar het team naartoe wil.” Alpecin is overigens geen onbekende voor Kittel. De Duitse shampoofabrikant was eerder sponsor van Giant-Alpecin, waar Kittel eerst voor reed.

Dit artikel delen:

46 Reacties

Sephiroth 16 augustus 2017 om 14:14

Mij benieuwen waarom Kittel precies gaat en hopelijk wordt het geen ploegen hopper.

Krijgt hij Kristoff zijn lead-out of toch een nieuwe eigen. Der Panzerwagen zal iig blij zijn om weer met Kittel te rijden.

Edit: Ik bedoel, krijgt Kittel de trein die Kristoff dit jaar had bij Katusha, of wordt er een nieuwe trein opgezet? Ik weet dat Kristoff weg gaat.

0
Cadellie 16 augustus 2017 om 14:16

Kristoff is toch naar UEA

0
Chrys 16 augustus 2017 om 14:17

Met Zabel natuurlijk een goede leadout aanwezig. Benieuwd wie er allemaal met Kristoff mee verhuizen. Morkov, Haller, Bystrøm?

0
chavanelfan 16 augustus 2017 om 14:18

Toch een risico om een ploeg te verlaten waar hij zich goed voelde, veel overwinningen behaalde en alle steun kreeg die hij maar wenste. Hopelijk voor hem glijdt hij niet terug af naar zijn niveau van 2015. Bovendien heeft hij door zijn vertrek een enorme tegenstander extra, want volgens mij is Gaviria nog sneller in de sprint als ze allebei in topvorm zijn.

0
Hermannmg 16 augustus 2017 om 14:19

Is Katusha alpecin Zwitsers ?

0
Arema Pro Cycling Team 16 augustus 2017 om 14:19

Du hast die haare schön.

0
Ivanoviclover 16 augustus 2017 om 14:20

Toch vreemd hoor. Zit je eindelijk goed bij een ploeg, bij de eerste de beste cheque ga je al overstag. De sfeer van bij Quickstep kun je niet kopen met geld. Andere dingen dan weer wel..

0
Ivanoviclover 16 augustus 2017 om 14:21

Oh ja, sabbatini zal dan wel volgen zeker?

0
castroviejo 16 augustus 2017 om 14:25

@Hermannmg: Ja een Zwitserse Licentie met een Russische hoofdsponsor en een Duitse Subsponsor wat de reden is waarom ze blij zijn met een Duitse topper die al eerder voor Alpecin fietste.

Kristoff is inderdaad vertrokken dus die hoeft geen sprints aan te trekken.

De reden dat Kittel vertrekt is waarschijnlijk de opkomst van Gaviria en het mogelijk iets kleinere budget van QST komend seizoen.

0
Scott Sunderland 16 augustus 2017 om 14:26

Ik weet niet hoeveel meer ze bij Katusha gaan betalen. Maar dat zal best aanzienlijk zijn. Ik snap dat wel. Broodrenner.

0
ONCE 16 augustus 2017 om 14:26

@ Chrys

Morkov is al zga zeker dat ie moet vertrekken. Bystrom verwacht ik ook wel een vertrek van. Misschien dat Sabatini wel in het kielzog van Kittel meegaat naar Katusha.

@ Ivanoviclover

Misschien ligt het wel wat genuanceerder en ziet Quick Step hem ook liever vertrekken ivm Gaviria. Dus we weten niet hoe de contractbesprekingen verlopen zijn. Vergeet niet dat Kittel ook een dure jongen voor QS is en ze met Gaviria ook in dezelfde belangrijke koersen als Kittel kunnen scoren. En heeft ook nog eens de toekomst

0
moa 16 augustus 2017 om 14:30

Euh, lijkt me vrij logisch dat Saba nu voor Gaviria rijdt?

Teleurstellend van Kittel, enige reden kan geld zijn. Hij ging naar QS voor de sfeer en mentaliteit. Dat zou wel es kunnen tegenvallen bij Katusha.

0
Fast Freddy 16 augustus 2017 om 14:34

QS heeft Kittel opgepikt na een baggerseizoen bij Giant. Ik vraag me af of hij wel zo duur is. Ik denk niet dat het een financiële kwestie is. Wat wel laat zich enkel raden.

0
Ivanoviclover 16 augustus 2017 om 14:34

Saba was de lead out van Kittel. Richeze de lead out van Gaviria. Dus zo onlogisch is het toch niet? We kunnen er om wedden?

0
ONCE 16 augustus 2017 om 14:35

@ Moa
Nee, want Richeze is de vaste lead out van Gaviria. Hoeft niet te betekenen dat Sabatini perse weg moet. Misschien dat ie als mannetje ervoor kan fungeren, maar daar hebben ze ook andere gasten voor die dat kunnen.
Aangezien de lead outs van Katusha vertrekken en Kittel graag met Sabatini rijdt lijkt een vertrek naar Katusha mij het meest voor de hand liggend

0
moa 16 augustus 2017 om 14:35

@Fast Freddy

Waarom zou die niet duur zijn? Nieuw contract toch, nogal logisch dat je zijn touroverwinningen gaat betalen.

0
ONCE 16 augustus 2017 om 14:38

@ Fast Freddy

Misschien nu niet zozeer, maar na de recente prestaties van Kittel kan ik me voorstellen dat hij er met een nieuw contract ook als beste sprinter betaald wil worden. QS hoeft niet zonodig zover te gaan met de toekomst in de persoon van Gaviria in gelederen.

Ik vind dit vertrek niet meer dan logisch en ook een beetje dommig om Kittel als geldwof af te schilderen zoals sommigen hier doen

0
Ivanoviclover 16 augustus 2017 om 14:38

Ik kan echt niet wachten tot de eerste koninklijke sprint in de Tour waar alle alfamannetjes aan de start staan. Kittel, Cav, Gaviria, Groenewegen, Demare, Sagan, Greipel? en ga zo maar door.

0
john 16 augustus 2017 om 14:38

De meeste zijn kort van stof ,hij ging naar QS om samen te kunnen rijden met Der Tony .Dus vind ik het niet raar dat hij naar Katusha gaat

0
moa 16 augustus 2017 om 14:43

@once, ivanoviclover

Jullie hebben uiteraard gelijk.

0
Wielrennertje 16 augustus 2017 om 14:43

Ik hou niet zo van renners die bij het minste of geringste van team switchen. Ik heb dan meer met renners die al jaren voor hun team rijden en hun team trouw blijven (Valverde bijvoorbeeld).

0
sverige1977 16 augustus 2017 om 14:43

Prima move. QS heeft nog wel een nieuwe klassementsrenner nodig nu Daniel Martin gaat vertrekken.

0
sverige1977 16 augustus 2017 om 14:45

@Wielrennertje: daar heb ik juist niets mee. Bv Gesink zou echt eens moeten gaan knechten voor Sky ;)

Nee serieus veranderen van ploeg is vaak ook goed .

0
Raafje 16 augustus 2017 om 14:46

@Ivanoviclover

Ik hoop dat Caleb Ewan volgend jaar de Tour gaat rijden!

0
Tutu888 16 augustus 2017 om 14:49

Weer een jaar lang gratis shampoo wil natuurlijk wel helpen bij de keuze van ploeg ;-)

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone