Kasper Asgreen na Gold Race: “Ik zou graag eens terugkomen om voor winst te strijden”

maandag 11 april 2022 om 10:16
Kasper Asgreen na Gold Race: “Ik zou graag eens terugkomen om voor winst te strijden”

foto: Cor Vos

Kasper Asgreen reed gisteren bij zijn debuut in de Amstel Gold Race naar de zesde plaats en dat leidde tot optimisme bij de Deense renner van Quick-Step Alpha Vinyl.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“We hadden graag voor de overwinning gevochten, maar het was moeilijk”, vertelde Asgreen op de website van zijn ploeg. “Aan de andere kant ging het voor ons veel beter dan vorige week (in de Ronde van Vlaanderen, waar pech zijn kansen op een goed resultaat om zeep hield, red.) dus dat is best bemoedigend.”

De 27-jarige tempobeul was verrast over zijn prestaties op de talloze heuvels rond Maastricht en Valkenburg. “Ik vond het een mooie wedstrijd en naarmate de koers vorderde, was ik verrast door hoe ik op de heuvels reed. Ik dacht dat ik het zwaarder zou krijgen op de klimmetjes, maar ik kon ze goed aan en hield het tempo erin zonder over de limiet te gaan.”

Voor Asgreen smaakt zijn debuut in de Nederlandse klassieker naar meer. “Al met al was het een mooie ervaring en ik zou hier graag nog eens terugkomen om voor de overwinning te strijden.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Michelangelo 11 april 2022 om 10:21

Jammer dat hij eigenlijk geen moment geprobeerd heeft om de boel nog mee te kantelen. Hij leek in de finale heel erg op het wiel te rijden van Mathieu, terwijl hij die toch ook gewoon geklopt heeft in de sprint.

Maar zeker voor dit soort werk gewoon een prima pion voor de blauwe brigade. Met Flip, Vansevenant, Evenepoel, Bagioli en Asgreen denk ik dat ze een heel sterk blok kunnen neerzetten voor een koers als deze. Zet daar een Devenyns en Vervaeke bij, en je hebt een prima ploeg.

KimJungPoels 11 april 2022 om 11:11

Lol, Asgreen reed meer op kop dan wie dan ook in die achtervolgende groep. Ook meer dan Mathieu.

Japiejo 11 april 2022 om 11:26

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar Asgreen die niet genoeg werk verzette in de achtervolging?

williams 11 april 2022 om 13:50

Asgreen rijdt voor QS, die kan dus per definitie niets goed doen voor onze vriend

Dikke Vrouw 11 april 2022 om 10:33

Kasper was heel sterk gisteren ik geloof dat hij zondag heel dicht gaat zijn

Mr. Tornado 11 april 2022 om 11:11

Hij kreeg de kans om voor de overwinning te strijden. Dat hij niet reageerde toen kwiatkowski aanviel is zijn fout, dan moet je achteraf niet zeggen dat het niet had gekund.

Elvs 11 april 2022 om 11:31

Grappig dat renners over het algemeen heel positief zijn over de Amstel en het een mooie koers vinden.

Dat terwijl de kenners hier het allemaal maar een prutkoers vinden die zo snel mogelijk z’n WT status moet inleveren.

Wheely 11 april 2022 om 11:46

Ik denk dat dit een beetje een zelfde soort uitspraak is die je in de Paradiso hoort als de band zegt “Amsterdam, you are the best crowd ever!” Dat zeggen ze natuurlijk ook in Melbourne en Kaapstad en overal zal er op dat moment een kern van waarheid in zitten. Asgreen houdt wel van een mooie koers dus gelul is het gelukkig ook niet.

VerstandOpNul 11 april 2022 om 11:47

Haha, het zou wat zijn als renners dat na afloop van de koers gingen roepen..

Guushovd 11 april 2022 om 12:01

Op de Belg noemden ze de AGR een klassieker en benadrukten andere manieren de status die zij de koers toedichten. Wat verhindert dat de koers echt klassiekerstatus krijgt is vooral dat wij Nederlanders hem niet zo zien.

Txirrindularitza 11 april 2022 om 11:46

Asgreen was in de RvV heel sterk, tot hij het plots niet meer was. Gisteren opnieuw heel sterk, maar de beslissende slag bleef wederom uit. Ik zie hem zeker wel als kanshebber voor PR, maar de laatste paar procenten om voor het podium te gaan ontbreken vooralsnog. De druk bij QS zal ook enkel toenemen na het matige voorjaar.

Dikke Vrouw 11 april 2022 om 12:41

Gister was hij 1 van de beste het was gewoon een tactisch pokerspel op het end

harryjohan71 11 april 2022 om 11:54

Ik vind het alleen jammer dat de redactie continu blijft aangeven dat door pech Asgreen geen goed resultaat had in Vlaanderen. Voor de pech kon hij al niet volgen. In Amstel kon hij waarschijnlijk niet de versnelling van Cosnefroy volgen, maar de overige renners waren aan elkaar gewaagd.

Txirrindularitza 11 april 2022 om 11:59

Eens, het is evident dat hij, nadat hij bij Pogi achterop de brommer had gezeten, leeg was.

Dikke Vrouw 11 april 2022 om 12:42

Klopt motor opgeblazen achter een bromfiets

Pizzi 11 april 2022 om 14:34

Dat is uiteindelijk toch ook pech? ;)

Headlines

Materiaalzone