Jumbo-Visma zegt af voor Gooikse Pijl

woensdag 15 september 2021 om 08:34
Jumbo-Visma zegt af voor Gooikse Pijl

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma stond aanvankelijk op de startlijst van de Gooikse Pijl, maar de Nederlandse WorldTour-ploeg heeft zich onlangs afgemeld voor de Belgische eendagskoers. Dit omdat het team niet genoeg renners op de been kon brengen om met zes te starten.

“Jammer, maar helaas”, vertelt organisator Danny Schets aan de Belgische media. “Bij Jumbo-Visma komen ze voor de Gooikse Pijl niet aan zes renners en daarom haakt de ploeg af. Dit wegens zieken, geblesseerden en een te druk programma. Op onze voorlopige deelnemerslijst prijkten onder andere de namen van Nathan Van Hooydonck, David Dekker, Pascal Eenkhoorn en Timo Roosen.”

Jumbo-Visma rijdt zondag ook Eschborn-Frankfurt; als WorldTour-ploeg is het verplicht te starten in die Duitse WorldTour-koers. Daarnaast zijn Wout van Aert, Jos van Emden, Edoardo Affini en Tony Martin die dag actief op het WK tijdrijden.

Vrijdag staat Jumbo-Visma wel op de startlijst van het Kampioenschap van Vlaanderen. Daar staat onder meer Dylan Groenewegen op de voorlopige lijst. De Primus Classic van zaterdag zou de geel-zwarte formatie al niet rijden en nu dus ook niet in de Gooikse Pijl.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Mwielerfan 15 september 2021 om 08:40

Frankfurt is ook echt een mooie wedstrijd, met traditioneel om de paar jaar een andere naam dat wel

Maillot à Pois 15 september 2021 om 10:57

En dan was hun oorspronkelijke naam nog zo mooi.
Rund um den Henninger Turm, hoe goed klonk dat.

Chasse_patate 15 september 2021 om 09:30

Dat is jammer, had gewoon weer een overwinning kunnen worden.

Edit redactie: Bedankt, is aangepast.

thomasjaarsma 15 september 2021 om 10:20

Waarom niet een paar dev renners like van der tuuk en van veenendaal

Elvs 15 september 2021 om 10:39

Vroeg ik me ook af inderdaad. Dat het met de WT-ploeg niet lukt kan natuurlijk, maar genoeg talenten voor wie zo’n koers een mooie kans is.

storm-biker 15 september 2021 om 12:31

@thomasjaarsma
Ter info: Van der Tuuk maakt sinds augustus geen deel meer uit van het development team.

ivo001 15 september 2021 om 11:01

Zelfs geen renners uit het development team die willen rijden?

Dion 15 september 2021 om 11:35

Bijzonder dat die vraag niet eerder gesteld is. Door Thomas bijvoorbeeld.

Kempen en Ko 15 september 2021 om 12:08

Ik zei het gisteren nog: Jumbo geeft geen moer om koersen. Met afstand het meeste afgezegd dit seizoen met allerlei uitvluchten. Dit en hun sky na-aping maakt hun niet echt een verrijking voor het wielrennen. Zonde.

Gelukkig hebben ze 1 fantastische renner in Wout Van Aert en een hele goeie sfinx in Primoz Roglic. Anders was echt niks. Ofja, Sepp Kuss.. maarja.. laat je die meestal voor de vlucht gaan dan wordt z'n succes rate ook meteen heel wat minder spectaculair.

ps. Dit is gewoon mijn mening. Er hoeft echt niemand op te reageren. Laat dat duidelijk zijn.

Derierre de la course 15 september 2021 om 12:50

Dat is niet hoe een forum werkt he ;)

Reiger 15 september 2021 om 13:04

Ik ga niet reageren

Michiel 15 september 2021 om 13:28

IK slaap er nog een nachtje over

ThorHushovd 15 september 2021 om 13:31

Ik weiger hier wat van te vinden.

Murcia 15 september 2021 om 13:43

Deze mening werd mede mogelijk gemaakt door mohorietsj, Hollow Knight, Tom de Kenner, Westhoek Express en vele anderen. Waarvoor dank!

Reiger 15 september 2021 om 14:46

Dit is puur een reactie op Murcia. Deze is echt heel grappig. Toppertje!

Marik 15 september 2021 om 14:59

Hahaha Murcia

Michelangelo 15 september 2021 om 15:06

@Murcia,
Altijd dat oninteressante “die was ooit die, en die denkt dat over zus”. Allemaal nobel gezever van mensen die zich verheven voelen boven de rest van het gepeupel.

Van mij mogen al dat soort reacties hier verwijderd worden, en enkel de initiele post mag blijven staan!

Reiger 15 september 2021 om 15:26

@Michelangelo Deze teksten worden toch meestal gebruikt door menschen die zich verheven voelen boven anderen maar zelf met het intrigantensop zijn overgoten?

Henkie284 15 september 2021 om 14:26

Wel apart om een koers in hetzelfde land en op dezelfde dag te organiseren als het WK.