Jumbo-Visma praat na Giro met Tom Dumoulin over contractverlenging

Jumbo-Visma praat na Giro met Tom Dumoulin over contractverlenging
dinsdag 3 mei 2022 om 07:27

Jumbo-Visma heeft met de zaakwaarnemer van Tom Dumoulin de afspraak gemaakt om pas na de Giro d’Italia over een contractverlenging te spreken. De Limburger komt inmiddels alweer drie jaar uit voor de Nederlandse ploeg, maar de samenwerking heeft nog niet tot het gewenste succes geleid. Zijn contract loopt aan het einde van het seizoen af. De Giro d’Italia is dit jaar het grote doel voor Dumoulin.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“Afgelopen winter hebben we al met Rik van Dongen afgesproken om pas na de Giro d’Italia over de toekomst van Tom te praten”, geeft sportief manager Merijn Zeeman van Jumbo-Visma aan. “Tom heeft aangegeven dat hij zich goed in het team thuis voelt en blij is met de huidige aanpak. Omdat zijn focus dit jaar op de Giro is gericht, kunnen we pas echt een balans na deze ronde opmaken.”

De afgelopen drie weken heeft de inmiddels 31-jarige Dumoulin een hoogtestage op El Teide op Tenerife gedaan. Zeeman: “De laatste week tijdens het trainingskamp, toen de zwaarste trainingen op het programma stonden, kwam Tom sterk naar voren. Daar heeft hij zeker motivatie uitgeput. Wij zijn tevreden hoe hij er nu voor staat. Al vanaf de Volta Limburg Classic, Amstel Gold Race en nu de hoogtestage zie je een stijgende lijn. Ik denk dat Tom bij zijn opgave in de Ronde van Catalonië meteen zou hebben getekend voor hoe hij er nu conditioneel voor staat.”

Foto: Raymond Kerckhoffs

Zaterdag staat er op de tweede dag van de Giro d’Italia in Boedapest meteen in tijdrit op het schema. Een 9,2 kilometer lange rit tegen de chronometers. “Dat is meteen een mooie graadmeter voor Tom. Al zal zijn vormpeil in deze Giro normaal ook moeten groeien”, aldus Zeeman.

Dit artikel delen:

65 Reacties

Geel Zwarte Bril 3 mei 2022 om 07:52

Hopelijk hervond hij zijn benen en kan hij verlengen.

Hij kwam met veel adelbrieven maar helaas tot nu toe niks kunnen inlossen.

0
Het Jachtluipaard van Numansdorp 3 mei 2022 om 07:59

Puur het feit dat hij Nederlander is zal voor Jumbo al reden zijn om hem te willen
behouden. De wanhoop over het gebrek aan (goede) Nederlandse renners bij de ploeg is vrij groot.

Hoop voor ze dat er dan wel een nulletje van het contract af gaat.

0
Quincy Adams 3 mei 2022 om 08:09

Lijkt me prima inzet vanuit het team. Wel behouden (want Nl identiteit) maar wel naar waarde betalen.

0
YogiBear 3 mei 2022 om 09:54

Want een top3 uci ploeg met daarbij de goed rijdende academy ploeg heeft reden om te wanhopen? Je gebruikt altijd grote woorden en tot nu toe blijk je er bijna altijd naast te zitten. Wellicht eens wat realistischer taalgebruik?

0
Murcia 3 mei 2022 om 10:00

De wanhoop bij de ploeg is weer eens een verzonnen statement van het Jachtluipaard zelf, gezien de transferdoelwitten lijkt de ploeg juist zelfvertrouwen uit te stralen. Alle doelwitten zijn afkomstig uit de bovenkant van de markt.

0
Marik 3 mei 2022 om 10:06

Eigen verzonnen waarheden zijn altijd erg vermakelijk om te lezen.

0
Oblomov 3 mei 2022 om 13:27

Als Nederlandse renners de afgelopen vijftien jaar Vlaanderen, Roubaix, Lombardije, de Giro en het WK Tijdrijden winnen, bijna allemaal voor het eerst sinds de jaren '80 of zelfs überhaupt voor het eerst, terwijl jij er als grootste Nederlandse team bij staat en er naar kijkt (en hooguit een duit in het zakje doet met de eerste Champs-Élysées sinds Van Poppel en de eerste gele trui sinds Breukink), dan mag je best een beetje wanhopig zijn.

0
KissMyAce2.0 3 mei 2022 om 07:59

Dit is toch wel groot nieuws moet ik zeggen. Wie had dat ooit gedacht

0
Wheely 3 mei 2022 om 08:33

Ja heel gek.

0
Retro Lex 3 mei 2022 om 11:23

“Afgelopen winter hebben we al met Rik van Dongen afgesproken om pas na de Giro d’Italia over de toekomst van Tom te praten”

Heet van de naald zeg maar….

0
Erik de Vlaming 3 mei 2022 om 22:11

Er staat toch niet bij of het positief is. Als mijn baas vroeger zei “Erik we moeten praten” dan was dat vaak niet positief!

Daarnaast Tom kan uit genoeg andere ploegen kiezen alleen de grote vraag is tegen welk bedrag kan hij nog gaan fietsen. Tom als vrijbuiter waren toch wel zijn mooiste en verrassendste jaren. Als hij daar onder Huy toen niet met 60 per uur gevallen was dan had jij ook al een gele trui gehad

0
thomasjaarsma 3 mei 2022 om 08:01

Tom, maar ook kruijswijk presteren toch niet meer. Verwacht niet dat ze een heel laag salaris rijden. Beide oud tijd om ze te laten vetrekken nu ze nog waarde hebben

0
peterwinnen 3 mei 2022 om 08:06

Want in het wielrennen wordt met transfersommen gewerkt?

0
Quincy Adams 3 mei 2022 om 08:08

Kruiswijk reed verleden week prima. Tom komt er (nog) niet consequent doo, maar sluit niet uit dat dat nog wel gaat gebeuren.

0
Scott Sunderland 3 mei 2022 om 08:57

De ploeg krijgt geen geld hè als iemand vertrekt die einde contract is.

0
Poeksel 3 mei 2022 om 09:06

Nu al zijn olympische medaille vergeten Thomasjaarsma? Zo lang geleden was dat niet.

0
Franco Ballerini 3 mei 2022 om 09:23

Daar heeft de sponsor veel aan, zo’n Olympische medaille…

0
Poeksel 3 mei 2022 om 09:52

Of al dan niet de sponsor er iets aan heeft niets met het niveau van zijn prestaties te maken.

0
Tpinotfan 3 mei 2022 om 08:11

Als Tom een top 5 rijdt of een etappe wint zullen ze wel met hem gaan verlengen vermoed ik. En dat zou ook prima zijn. Piekmomenten blijven uitzoeken voor Tom en dan scoort hij af en toe nog leuk. Ik zie hem eerlijk gezegd niet voor een ander team rijden met succes.

0
Ed De B 3 mei 2022 om 10:47

Zonder malheur zou top 5 zou ook gewoon het doel moeten zijn in dit deelnemersveld. Tom is teruggekomen om te koersen en niet om zichzelf, a la Froome, te testen. Alles onder top5 is eigenlijk niet goed(genoeg)

0
Johnny7 3 mei 2022 om 08:14

Zou graag zien dat Dumoulin weer podium/top 5 kan rijden in grote rondes maar ben er bang voor. Heb al eerder geschreven dat als deze Giro mislukt dat hij zich gewoon compleet weer op het tijdrijden moet gaan richten. Daar kan hij dan nog mooie successen halen. Denk dat hij niet bij Jumbo moet blijven.

0
Oblomov 3 mei 2022 om 13:50

Snap sowieso niet dat hij de Dumoulin van 2016 niet probeert te herontdekken. Focus op tijdrijden en etappes. Weg met de stress van klassementen rijden.

0
Marik 3 mei 2022 om 13:53

Oblomov, dat zou na deze Giro heel goed de conclusie kunnen zijn.

0
André Hilgersom 3 mei 2022 om 08:35

Tom zijn prestaties waren (nog) niet echt je dat. Echter, publiciteit heeft hij voor zijn sponsor genoeg gemaakt, dus was/is zijn geld waard. Als liefhebber van de sport én van de wielrenner Tom Dumoulin hoop ik op een revival van zijn prestaties.

0
Beer 3 mei 2022 om 08:41

Kan geloven dat hij blij is met de huidige aanpak. Veel geld en je zin mogen doen, wie wil dat niet. In de Giro moet er gepresteerd worden; niet voor de NV Dumoulin, maar voor Jumbo-Visma.

0
josi 3 mei 2022 om 08:44

De resultaten van Dumoulin in de Giro zullen wel een flinke invloed hebben op de insteek van dat gesprek. Ik denk dat hij altijd wel een interessante renner voor TJV blijft, maar in wat voor soort capaciteit en tegen wat voor soort salaris, is de grote vraag.

0
Marik 3 mei 2022 om 08:53

Dat denk ik ook josi. De aankomende 3 weken bepalen voor het grootste deel de rest van de carrière van Dumoulin.

0
Murcia 3 mei 2022 om 09:57

Tom wordt betaald als een AK podiumrenner grote rondes, dus zal deze Giro wel bepalen of hij dat bedrag nog steeds kan vragen bij verlenging. Voor alleen tijdritten als prioriteit betaald geen ploeg meer miljoenen. Voor hemzelf hoop ik op een Giro die zonder enige vorm van ongemak kan worden verreden. Zijn talent is natuurlijk niet weg maar de successen in het drieweekse werk liggen een stukje terug.

0
Panache 3 mei 2022 om 11:32

Toch is die 7e plek in de Tour (gewoon goed toch, met een niet fit lijf) slechts anderhalf jaar geleden.

0
Murcia 3 mei 2022 om 13:29

@Panache
Absoluut waar, maar tegelijkertijd is dat niet de plek waar Tom en de ploeg tevreden mee zijn voor het AK-werk. Voor een man die betaald wordt obv winst Giro en podium Tour is een plek in de tweede helft van de Top 10 niet goed genoeg. Neemt niet weg dat met zo een smalle basis toen je goed kon zien wat voor kwaliteit hij in wezen heeft. Het rijden voor een podium moet zeker nog kunnen.

0
Kopinkas 3 mei 2022 om 08:59

Ooit De Vlinder van Maastricht. Nu zal moeten blijken of de mot erin zit.
Een jonge arend hangt al in de lucht, speurend naar een prooi…

0
Turtlehead 3 mei 2022 om 10:48

Maar onder de vleugels van de Kiekendief van Schie zal hij het varkentje toch wel wassen?

0
Scott Sunderland 3 mei 2022 om 08:59

De Giro wordt heel veel bepalend voor de sportieve toekomst van Dumoulin bij Jumbo. Hij gaat letterlijk rijden voor wat hij waard is. En de druk zal groot zijn, maar dat is eigenlijk wel een goede test. Geen topsport zonder prestatiedruk. En team BikeExchange kijkt mee hoor.

0
sooike 3 mei 2022 om 09:00

Dumoulin, Van Emden, Gesink en ook Kruijswijk hebben hun tijd gehad. Het wordt hoog tijd dat ook de ploegleiding van JV dit gaat inzien voordat het te laat is en alle talentvolle, jonge renners ergens anders onderdak hebben gevonden. JV dreigt een “oudere” ploeg te worden en dat is funest in het huidige wielrennen.

0
YogiBear 3 mei 2022 om 09:52

Je bent nu al meerdere jaren aan het doemdenken mbt Jumbo Visma en keer op keer blijkt er van alles mis te zijn met je voorspellende gaven. Wanneer ga je eens zelf in de spiegel kijken? Ook dit jaar gewoon weer top3 ploeg met meerdere overwinningen en mooie uitslagen. Met de academy een duidelijke focus op de toekomst en een aantal renners die belangrijk zijn voior de toekomst van Jumbo Visma.

0
Gerard Dekker 3 mei 2022 om 10:01

@sooike:

Tom Dumolin is 31
Jos van Emden 37
Steven Kruiswijk bijna 35
Robert Gesink bijna 36

Je hebt buiten Tom Dumolin niet helemaal ongelijk. Je krijt hetzelfde als bij andere ploegen.

John Degenkolb, Greg van Aevermaat en Philippe Gilbert houden bij hun ploegen de ontwikkeling van jonger talent tegen.

Misschien een idee om net als bij het tennis naar mannen en vrouwenkoersen ook een veteranenkoers te gaan organiseren.

0
S.t.B 3 mei 2022 om 10:32

Succes zit hem eerder in de mix van jong talent, sterk middenkader en oude taaie krijgers. Die mix heeft JV prima op orde.
De jong, jonger, jongst trend is nu al een tijdje gaande en zal in veel gevallen leiden tot renners die op hun 28e gedesillusioneerd beginnen weg te kwijnen of al totaal zijn uitgepierd vanwege verkeerde begeleiding.

0
Massimo Bataille 3 mei 2022 om 10:36

Je hebt zowiezo ‘oudere’ renners nodig voor wat ervaring in de ploeg en als ‘wegkapiteins’ of gewoonweg mentor naast de fiets.
Het belangrijkste is om op tijd de rolverdeling duidelijk te maken en ‘oudere’ minder presterende renners niet meer als kopman te laten fungeren. Zoals ze bij jumbo wel goed gedaan hebben met Gesink en T.Martin.
En wat ze met een Gilbert en Degenkolb ietswat onvoldoende gedaan hebben.

Kruijswijk heb ik wel nog nooit echt hard zien knechten, maar zie ik ook perfect fungeren in een Gesink rol.
Dumoulin is nog wat jonger, maar kan ik ook wel in een Dennis rol zien waar hij op TT focust en op de weg als allrounder kan ingezet worden.

En jumbo is ver van een oude ploeg – slechts 7 renners ouder dan 30 (en slechts 2 ouder dan 35). Tevens 5 renners jonger dan 23 ( + een opleidingsploeg).

0
luca77 3 mei 2022 om 10:42

Van Emden en Gesink zijn nog steeds sterke en dus gewaardeerde krachten.

Ik ben het wel met Sooike eens dat het goed is verder te kijken dan Kruijswijk en Dumoulin als kopmannen. Beiden vind ik over de top als klassementsmannen.

Het aantrekken van bijvoorbeeld Arensman zou verreweg mijn voorkeur hebben boven het verlengen van het riante contract van Dumoulin. In dat geval zit je nu goed met Roglic en ook Vingegaard. Maar heb je met dezelfde Vingegaard, Arensman en eventueel Foss ook de kopmannen voor de toekomst.

0
Michelangelo 3 mei 2022 om 10:53

@sooike,
Er zijn ploegen en renners die de ervaring en de benen van Jos van Emden en Robert Gesink nog prima zouden kunnen gebruiken. Een type als Gesink zou perfect passen in de “trein” van Evenepoel: hard werken, nog altijd behoorlijk bergop, niet stuk gaan, en alles in het leven en in de koers al gezien. Op een voetstuk gezet, eraf gepleurd (figuurlijk maar vooral letterlijk), weer terug opgestaan. De betrekkelijkheid van de koers en aandacht gezien. Die kerel zou van goudwaarde zijn voor een jonge renner als Evenepoel (maar daar mag je ook Van Wilder, Almeida, Uijtdebroeks of Ayuso invullen). Als ploegmaat en als slapie.

0
Dikke Vrouw 3 mei 2022 om 09:46

Zet m op tom

0
Dikke Kleuter 3 mei 2022 om 09:56

Erg slim van Jumbo. En ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment die contractverlenging er nog niet van zie komen. Ik geloof in Dumoulin v.w.b. de tijdrit. Daar gaat hij podium rijden. Maar in de bergen vrees ik met grote vrezen voor onze landgenoot. Zou mij verbazen als hij een puike Giro gaat rijden. Het zou zomaar eens zijn laatste kunnen zijn. Hopen dat ik ongelijk heb.

0
bellevue 3 mei 2022 om 10:34

druk erop!

0
klootje kriekeljon 3 mei 2022 om 10:42

Ironisch genoeg, meer dan ooit. Al zullen ze er waarschijnlijk alles aan doen om te doen laten lijken dat dat niet het geval is.

0
Marik 3 mei 2022 om 10:48

Jaaaa dat is slim, lekker de afgelopen 2 jaar vanuit de menselijke benadering met hem omgesprongen en dan de laatste 3 weken voordat ze met elkaar om de tafel gaan zitten voor het contract lekker de druk erop.
Wat een fantastische benadering, de intelligentie spat er vanaf.
(klein inkijkje in hoe het bij Tom werkt: deze man zet al zoveel druk op zichzelf dat externe druk averechts werkt)

0
Turtlehead 3 mei 2022 om 10:48

Inderdaad. Hij moet in ieder geval vóór Arensman eindigen, dat is wel duidelijk!

0
Wheely 3 mei 2022 om 11:08

Misschien kunnen we er een truitje aan verbinden? De Nederlander die het hoogst eindigt in het klassement wint dat en krijgt automatisch een contract bij TJV volgend jaar.

0
Panache 3 mei 2022 om 11:41

“Afgelopen winter hebben we al met Rik van Dongen afgesproken om pas na de Giro d’Italia over de toekomst van Tom te praten”, geeft sportief manager Merijn Zeeman van Jumbo-Visma aan.

En of die zin nu wel of niet wordt uitgesproken: Dumoulin weet ook wel dat zijn toekomst in het wielrennen heel veel te maken zal hebben met de manier waarop hij voor de dag komt in deze Giro. De einduitslag kan je dan nog los zien van de vorm, koerswijze en indruk die zijn rijden geeft (bijvoorbeeld exit na valpartij in etappe 17 op P5 in het klassement zegt ook wel iets). Dumoulin is een echte dark horse deze Giro met matig deelnemersveld. Niemand weet waar hij exact staat, maar als hij blessurevrij net zo goed is als Tour ’20 dan volstaat dat niveau gewoon voor podium.

0
Massimo Bataille 3 mei 2022 om 10:39

Veel mensen hier verwarren contracten met sportieve prestaties
Als je veel publiciteit brengt of interessant bent voor sponsoren, dan kun je gewoon veel geld vragen ( kijk Froome of Sagan). Dan zijn sportieve prestaties van onderbelang.

Je wordt (meestal) populair door te winnen, maar na een bepaald palmares heb je gewoon naambekendheid en vanaf dan is het sportieve van minder belang.
Voor het grote publiek maakt het ook wat minder uit, als Froome ergens met zijn kop op een reclamespot staat, denkt de meerderheid niet: hij heeft al 3 jaar geen prijs meer gereden. Ze denken gewoon – hey die heeft nog de Tour gewonnen.

0
Michelangelo 3 mei 2022 om 10:48

Massimo is de enige die het lijkt te snappen.

Tom is een hele grote meneer in het Nederlandse wielrennen. Van de nog actief koersende renners zelfs de grootste. Het is ook geen grijze muis: mooie kop, mooie interviews, ups and downs in zijn prestaties. Beetje labiel af en toe. Tegen wil en dank dus eigenlijk altijd spraakmakend, en daarmee interessant voor een Nederlandse ploeg. Daarbij ook nog eens bakken talent, en als alles samenvalt in staat tot grootse dingen.

Ik kan me voorstellen dat TJV met hem wil praten over een nieuw contract. Maar onder hele andere voorwaarden (tenzij hij natuurlijk uit zijn slof schiet in de Giro en daar met die mooie bokaal naar huis komt). Verder zien zij natuurlijk ook wat hij waard is op de wattagemeter, en kunnen dus een betere inschatting maken van het potentieel dat er nog zit dan wij vanaf onze stoel.

Ik mag hopen dat Dumoulin weer eens zijn niveau benadert van zijn gloriejaren. Want daar heb ik als Nederlandse wielerfan heel erg van genoten. En als hij dat nog een paar jaartjes mag en wil doen bij een Nederlandse ploeg, dan vind ik dat extra mooi.

0
Marik 3 mei 2022 om 10:51

Ik ga mee met jullie allebei, zo is het ook gewoon.
De enige Nederlandse winnaar van een Grote Ronde van de afgelopen 40 jaar heeft alleen daarom al waarde.

0
Panache 3 mei 2022 om 11:47

De commerciële waarde staat buiten kijf, maar je moet zo'n commercieel uithangbord dan ook 'verplicht' op gaan stellen in de thuiskoersen (Amstel), de grote afspraken (Tour) en dus een plekje innemen van iemand die misschien wel meer bijdrage levert aan een mogelijke eindwinst. Zo lang TJV echt meedingt voor de hoofdprijzen is er geen plek voor een aanmodderende Dumoulin (wél voor een naar behoren presterende Dumoulin), dus ondanks zijn waarde voor Jumbo kan je het sportieve aspect niet zomaar terzijde schuiven (het zou anders zijn bij een vrijbuitersploeg als Alpecin, Israel of DSM echter ligt daar de commerciële waarde weer anders).

0
Erik de Vlaming 3 mei 2022 om 22:14

Misschien kan de Jumbo zijn prijzen nog wat verhogen en Tom toch behouden voor de wielersport

0
Klein Verzet 3 mei 2022 om 10:52

Ik hoop dat gedurende de Giro er een mooie broederschap ontstaat tussen Tom en Wilco, en dat ze daarmee beiden op ’t eindpodium staan. Welke volgorde maakt me niet uit.

0
Kopinkas 3 mei 2022 om 11:35

Naar het schijnt worden de mooiste vriendschappen gesmeed in de ‘bus’, tijdens bergritten – dat is dan wel een paar trapjes lager, in de kelder van het klassement, maar wie maalt daarom? Echte vriendschap overwint alles.

0
Tuubke 3 mei 2022 om 12:55

Het kan toch ook gebeuren als je samen in de kopgroep zit?

0
Munnichs 3 mei 2022 om 11:08

Er zijn nog heel veel wedstrijden waar Jumbo niet aan de start staat.
Laat hier en of 2 oudere renners met een 5 tal jongere renners in starten.
Trainen is mooi maar hier bouw je geen wedstrijd ritme mee op.
Tevens krijgen deze jongens de kans om wedstrijden te rijden .

0
De Siepel 3 mei 2022 om 11:36

Ik hoop dat hij een goede Giro rijdt. Intrinsiek behoort hij nog steeds tot de top. Zonder valpartijen of andere pech, zie ik hem nog hoog eindigen in de Giro.

0
Spurter 3 mei 2022 om 11:48

Tom zal wel flink in moeten leveren. Gehaald als kanshebber in een grote ronde, maar dat is hij nu niet meer.

Dat Jumbo wanhoopt is wat overdreven, maar goede en aansprekende Nederlandse renners, daar zijn er niet veel van. En die wil Jumbo wel graag in de kern hebben.

Het teert allemaal nog een beetje op de Rabobank opleiding, waar Dumoulin en van Baarle ook vandaan komen. En dat zijn allemaal dertigers inmiddels.

0
Fuubs 3 mei 2022 om 12:52

Nog 18 dagen.

0
KnightBiker 3 mei 2022 om 12:05

Prestatie contract…

0
Shinzawai 3 mei 2022 om 12:49

Dumoulin legt de lat erg hoog voor zichzelf: of hij doet mee met de wereldtop in het rondewerk of hij vindt het niet leuk meer om wielrenner te zijn. Hij ziet geen knechtenrol voor zichzelf. Dan komt het er dus op neer dat contractverlenging alleen een optie is wanneer hij top-5 rijdt in de Giro. En dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.

0
Ruben_ 3 mei 2022 om 13:19

Ik snap het niet helemaal, mensen doen hier echt alsof het 10 jaar geleden is sinds Dumoulin nog wat aan uitslagen heeft gereden.

Het was nog geen anderhalf jaar terug toen hij 7e werd in de Tour. Als hij minimaal dat niveau haalt rijdt hier hier minstens top 5.

Negatieve doemdenkers hier allemaal.

0
VerstandOpNul 3 mei 2022 om 14:13

Zou Tom nou een jongen zijn waar zo’n aflopend contract nog een extra motivatie geeft om te gaan vlammen? Gezien zijn ambivalente houding t.a.v. het wielrennen betwijfel ik dat een beetje..

0
FDJ 3 mei 2022 om 15:53

Ik zou Tom altijd langer binden als hij wil blijven. Het is een perfect Nederlands uithangbord voor een Nederlandse ploeg. Hoewel de successen van even terug zijn (al vind ik Olympisch zilver gewoon prachtig na zo’n jaar, en een teken dat hij mentaal juist wel goed in elkaar zit. Anders maak je niet zo’n comeback.

Ook al zou Tom voor top 5-10 rijden en in de tijdritten voor winst dan ben je nog een belangrijk renner als Nederlander in de ploeg. Je moet niet vergeten dat Jumbo, in die andere tak van sport, een belangrijk boegbeeld is verloren met Kramer.

De naam Dumoulin is, zeker onder het wat grotere publiek, gewoon nog altijd een klinkende naam.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone