Jumbo-Visma met Roglic, Vingegaard en Kuss in Frans tweeluik

vrijdag 25 februari 2022 om 12:53
Jumbo-Visma met Roglic, Vingegaard en Kuss in Frans tweeluik

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft de selecties voor de Ardèche Classic en de Drôme Classic op papier. Kopmannen Primož Roglič en Jonas Vingegaard beginnen er in de Franse heuvelkoersen aan hun seizoen. “De resultaten zijn nu nog niet belangrijk”, stelt Roglič.

Ook Sepp Kuss en Steven Kruijswijk starten in de beide wedstrijden en kunnen een rol spelen. Sam Oomen en Gijs Leemreize maken het zestal van Jumbo-Visma in de Franse eendagskoersen compleet.

“Ik heb een goede winter gedraaid en heb mijn trainingskilometers kunnen maken”, vertelt Roglič in aanloop naar het tweeluik. “Ik voel mij goed, maar kan er verder niet veel over zeggen. Als je alleen sprint, ben je altijd de snelste. Pas in de wedstrijden zie je waar je staat. De resultaten zijn daarom ook nog niet belangrijk voor mij. Deze koersen zijn er vooral om terug in het wedstrijdritme te komen, omdat mijn doelen later dit seizoen liggen.”

voor

voor

Dit artikel delen:

13 Reacties

Niek en Bob 25 februari 2022 om 13:01

Sterke selectie! Goede wijnen ook in die streek. Weet Niek alles van…

Lalsacien 25 februari 2022 om 14:13

Ik heb met je/jullie te doen…

Ronellenfitsch 25 februari 2022 om 13:12

‘Als je alleen sprint, ben je altijd de snelste’. Overdenking van de dag door Primoz …

Harm Zijlstra 25 februari 2022 om 13:15

Cruijff had het niet beter kunnen verwoorden.

appiett 25 februari 2022 om 13:30

Wel leuk om die namen door elkaar heen te husselen. Dan kun je lekker puzzelen, wie vervangen ze zondag door die andere renner. (Ben er nog niet uit)

Xevar 25 februari 2022 om 13:37

Jumbo heeft nog niks gewonnen dit seizoen(buiten een tijdrittiteltje van Dennis) en rijdt sowieso al heel weinig koersen. Ze staan qua WT-ploegen ook vrijwel onderaan de ranking

Dan vind ik het wel een beetje misplaatst en arrogant om je kopman te laten zeggen dat resultaten nog niet belangrijk zijn..

Beer 25 februari 2022 om 13:52

De kopmannen van Jumbo-Visma, toch degene die de afgelopen seizoenen veel koersen wonnen (van Aert, Roglic, Vingegaard), komen pas dit weekend in actie. Lijkt me dus niet zo vreemd dat er nog niet veel gewonnen werd. Bovendien zijn het, met alle respect, niet de belangrijkste wedstrijden die al op het programma stonden. Wat dat betreft dan ook niet misplaats van Roglic om te zeggen dat de resultaten nog niet belangrijk. Zowel hijzelf als Jumbo-Visma worden afgerekend op de resultaten in andere wedstrijden dan dit Franse tweeluik.

harryjohan71 25 februari 2022 om 13:54

@Xevar Voor Roglic is deze wedstrijd om te zien, waar hij staat na zijn training. JV gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Het is niet voor niets dat 10 renners de 1e weken van februari op trainingskamp zitten. JV had echt niet verwacht dat ze nu al overwinningen geboekt hadden. Vanaf Paris – Nice en Tirreno willen ze er staan. Dit weekend 1 overwinning zal al tot tevredenheid stemmen bij JV. Er is maar 1 tegenvaller tot op heden en dat is Dumoulin in de bergetappe in UAE.

Lalsacien 25 februari 2022 om 14:14

Aan het einde van het jaar wordt de afrekening gedaan!

Jean Dumas 25 februari 2022 om 14:10

Ik dacht dat Gesink hier zou rijden?

Murcia 25 februari 2022 om 14:17

Afwezig wegens close contact, bron Gesink zelf via instagram.

Verweggistan 25 februari 2022 om 16:55

De Jumbo klimmers komen uit hun winterslaap :)

kelderfan 25 februari 2022 om 17:39

Ik lees, dat ’t nog even kan wachten tot de Strade enz,

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair