Jumbo-Visma met Kruijswijk en Van Aert naar Critérium du Dauphiné

woensdag 5 juni 2019 om 12:02
Jumbo-Visma met Kruijswijk en Van Aert naar Critérium du Dauphiné

Jumbo-Visma zal in het Critérium du Dauphiné aantreden met Steven Kruijswijk en Wout van Aert. Dat meldt persbureau ANP. Beide renners keren terug in competitie na een hoogtestage in de Sierra Nevada.

De zeven man tellende selectie bestaat verder uit de Nederlanders Pascal Eenkhoorn en Lennard Hofstede en de Amerikanen Sepp Kuss en Neilson Powless. Maarten Wyntants maakt de selectie compleet. De Belgische routinier vervangt de Deen Jonas Vingegaard, die een blessure opliep bij een val in de Ronde van Noorwegen. De Franse rittenkoers gaat aanstaande zondag van start.

Selectie flag-nl Team Jumbo-Visma voor flag-fr Critérium du Dauphiné (9-16 juni)
flag-be Wout van Aert
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-us Neilson Powless
flag-be Maarten Wyntants

Morgen komt WielerFlits met een uitgebreid interview met Wout van Aert over zijn hoogtestage en zijn rentree in de Daupiné

Dit artikel delen:

27 Reacties

Olly 5 juni 2019 om 12:05

WvA mee naar de tour dan?

jessevdalen 5 juni 2019 om 12:09

Nee, dit stond al langer op de planning

Martijn Arensman 5 juni 2019 om 12:10

Voetnoot nieuwsitem:

Morgen komt WielerFlits met een uitgebreid interview met Wout van Aert over zijn hoogtestage en zijn rentree in de Daupiné

Witte Trui 5 juni 2019 om 12:10

Lijkt mij heel sterk. Past niet in het profiel van Gesink/Roglic die dan zou wegvallen. Daarnaast zal WvA (volgend jaar) eerder zijn debuut maken in Giro / Vuelta (minder druk).

AWestie 5 juni 2019 om 12:09

Wynants voor Vingegaard lijkt mij bijna een verbetering omdat er nu een koerskapitein bij zit, al was de jonge Noor goed aan het fietsen.

jessevdalen 5 juni 2019 om 12:09

Zonde van vingegaard! Die was goed bezig…

kelderfan 5 juni 2019 om 12:57

Dat is zeker jammer. Die Vingegaard heeft op mij een goede indruk gemaakt.

LyndaLid 5 juni 2019 om 12:20

Altijd jammer als renners voor de Dauphine kiezen ipv de veel mooiere ronde van Zwitserland.

Maar als Kruijswijk daarmee podium rijdt in de Tour is ’t ‘m vergeven :)

rahimns 5 juni 2019 om 12:34

Steven gaat daarna nog touretappes verkennen, dat gaat wat lastiger na Zwitserland.

Blaudzun 5 juni 2019 om 12:51

WvA heeft kans op de tijdritzege. Voor de rest een top 5-10 klassement van Stevie de kleerkast. Verder verwacht ik er niet veel van.

dikkechaap 5 juni 2019 om 14:38

*kleerhanger

kelderfan 5 juni 2019 om 13:02

Kruijswijk krijgt in deze alleen Sep Kuss mee voor de ondersteuning. In tegenstelling met Roglic krijgt hij geen kandidaten mee voor de TDF. Je zou toch verwachten dat bijv. De Plus erbij had gezeten.

Chasse_patate 5 juni 2019 om 13:24

Powless schijnt ook een ronde renner te zijn die goed moet kunnen klimmen.

Turtlehead 5 juni 2019 om 14:53

Volgens mij tijdrit-talent die nog moet leren klimmen ;)

Quintenri 5 juni 2019 om 13:03

Als ik op Strava zie hoe die twee getraind hebben in Sierra Nevada… Sterk werk!

jessevdalen 5 juni 2019 om 13:15

Met de begeleiding en de nieuwe tt fiets kan van aert hier echt in gaan uitblinken. Al is de tt hier misschien net te lang en te heuvelachtig

Teejay 5 juni 2019 om 14:44

Benieuwd naar Van Aert! volgens Strava kon hij redelijk mee met Stevie en De Plus op de Sierra Nevada. Al ging Stevie er vaak wel vandoor op de laatste segmenten :P

west 5 juni 2019 om 15:10

Vooral benieuwd hoe Hofstede het doet. Dat is voor mij wel de eerste reserve voor de Tour…

Koersmaniak 5 juni 2019 om 15:36

Dus Hofstede als eerste reserve voor Roglic ipv De Plus?

Ik verwacht hier een sterke Van Aert.

assen 5 juni 2019 om 16:28

Ben sowieso heeeel benieuwd naar de prestaties van ALLE renners van TJV hier.

Eenkhoorn maakte op mij een erg sterke indruk in Stavanger.

Hofstede hoop ik veel, maar heb nog niet veel van hem gezien dit seizoen (bedoel niet dat ie slecht was, maar gewoon dat ik m niet veel heb gezien).

Ik hoop dat Wout het naar de zin krijgt in een wekelijkse rittenkoers. De Amerikanen en hun prestaties – ook daar ben ik benieuwd.

Wynants is voor mij geen vraagteken, die doet bijna altijd wat je van hem verwacht. :-)

Kruijswijk… die zal al wel in vorm zijn, en top10 rijden.

AZH 5 juni 2019 om 17:36

Hofstede was me in Californië echt meegevallen. Was in kopgroep vaak de sterkste op geaccidenteerd terrein.

Sebas 6 juni 2019 om 05:52

Mijn indruk was juist dat Powless zich goed liet zien in de ontsnappingen en tussendoor ook nog werk opknapte voor Bennett. Maarja hij reed daar al eens top 10 dus echt indrukwekkend mag je het dan ook weer niet noemen.

AZH 5 juni 2019 om 17:38

Wat heeft Van Aert hier te zoeken?

Random wielerliefhebber. 5 juni 2019 om 17:42

fietsen

Mystery Rider 5 juni 2019 om 19:15

edit wf: laat onzin achterwege

Sephiroth 5 juni 2019 om 21:02

Leuke groep, vraag .e af of Hofstede en powless stiekum mogen knokken om een plekje in de Tour selectie. Alhoewel ik aanneem dat powless daar wel eerst voor zal moeten verlengen.

stex 6 juni 2019 om 12:20

WVA gaat naar de Tour naar verluidt