Jumbo-Visma met drie kopmannen in Ronde van Catalonië

vrijdag 19 maart 2021 om 20:01
Jumbo-Visma met drie kopmannen in Ronde van Catalonië

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft Steven Kruijswijk, George Bennett en Sepp Kuss aangewezen als kopmannen voor de Ronde van Catalonië. In de zevendaagse etappekoers mogen zij alle drie voor eigen kans gaan in de strijd om het klassement.

Kruijswijk trapte deze maand met Parijs-Nice zijn seizoen af. In de Koers naar de Zon vervulde hij een dienende rol voor Primož Roglič, die op de slotdag de gele trui door zijn vingers zag glippen. “Ik hoop hier wel echt mee te kunnen doen in het algemeen klassement. Parijs-Nice was naast het ondersteunen van Primož ook een wedstrijd om er weer in te komen”, aldus de 33-jarige renner. Ook Bennett heeft Parijs-Nice in de benen. Kuss, die zijn contract tot en met 2024 verlengde, reed tot op heden de UAE Tour.

Kruijswijk, Bennett en Kuss worden ondersteund door een klimploeg met Antwan Tolhoek, die in Catalonië zijn seizoensdebuut maakt, Robert Gesink, Koen Bouwman en Chris Harper. “We staan met een sterke ploeg aan de start en doen niet onder voor andere ploegen”, vertelde ploegleider Grischa Niermann. “Onze kopmannen mogen alle drie voor eigen kans gaan en proberen een zo goed mogelijk klassement te rijden. Ze kunnen rekenen op de steun van onze klimmers. De verwachting is dat de tweede, derde en vierde etappe beslissend zullen zijn.”

De Ronde van Catalonië begint maandag met een rit in lijn rond Calella.

Jumbo-Visma voor de flag-es Ronde van Catalonië 2021
Steven Kruijswijk
George Bennett
Sepp Kuss
Robert Gesink
Chris Harper
Antwan Tolhoek
Koen Bouwman

Dit artikel delen:

14 Reacties

Dave87 19 maart 2021 om 20:27

Serieuze winstkansen voor Steven als hij weer zo’n goede tijdrit weet te rijden.

Almeida en Carapaz de grootste concurrenten.

Wim Kruithof 19 maart 2021 om 20:45

zou een kroon op zijn carrière zijn. Eigenlijk ongelooflijk dat hij als rittenkoers enkel de Arctic Race of Norway won, ik had Kruijswijk een veel rijker palmares gegund. Is inmiddels toch al 33.

adelaarvanantwerpen 19 maart 2021 om 22:19

Ik denk dat de yates broers Kruiswijk bergop op grote achterstand zullen rijden, want zij twee zijn de enige die dit jaar een beetje meekonden met poga

J. Schaap 19 maart 2021 om 23:46

Grote achterstand, laten we eerst maar eens kijken hoe die verhoudingen liggen, want ondanks een dienende rol voor Roglic reed Kruijswijk nog redelijk kort in PN.
Ben ook benieuwd naar hoe Carapaz uit zijn winterslaap komt, en naar Kämna

Dr op en dr over 20 maart 2021 om 06:59

Zo overtuigend vond ik Steven anders toch niet in Parijs – Nice als knecht. Ik verwacht hem niet in de top tien hier in Catalonië.

harryjohan71 20 maart 2021 om 07:39

@Dr op en dr over In Paris – Nice was Kruijswijk zonder te knechten op zijn slofjes in de top 10 geëindigd. Waarom zou hij dat dan niet kunnen in Catalonië?

molovin 19 maart 2021 om 20:34

Sterk team in de breedte! Podiumplek moet erin zitten voor een van de 3. Carapaz lijkt mij de topfavoriet als hij enigszins in vorm is.

Bartman 19 maart 2021 om 20:35

Mooi ploegje. Benieuwd wie van de drie het hoogste eindigt.

nickdt 19 maart 2021 om 20:46

Kruijswijk alweer 33. Tijd vliegt.

Het Rode Rugnummer 19 maart 2021 om 20:47

Wauw! Alleen verbaasd dat ze echt alle drie voor eigen kans gaan? Ik kan mij niet voorstellen dat ze na 3 ritten nog geen definitieve kopman aanwijzen, ik denk dat het dan wel veel lastiger gaat worden.

lander luypaert 19 maart 2021 om 21:14

Kuss is al done met de tijdrit.
Bennett verliest ergens wel minuten door niet op te letten.

Alle ballen op Kruiswijk.

xistnc 19 maart 2021 om 21:56

Precies dit ;)

skylimit 19 maart 2021 om 21:50

Ineos heeft 4 kopmannen, TJV Harper ook maar kopman maken dan, want Kuss kan niet zonder Roglic, Bennet rijdt in het wit, en Kruijswijk zal wel weer een paaltje over het hoofd zien.

Dr op en dr over 20 maart 2021 om 07:03

Kruijraketje, mag me verbazen. Maar ik vrees dat hij de benen niet heeft. Bennet en Kuss verliezen teveel in de tijdrit.

Ik verwacht er niet heel veel van, dus het kan enkel meevallen. ;)

Headlines

Materiaalzone