Jumbo-Visma klaar voor de Tirreno: “Met Wout een goed klassement rijden”

zaterdag 6 maart 2021 om 10:52
Jumbo-Visma klaar voor de Tirreno: “Met Wout een goed klassement rijden”

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft zijn zeven namen op papier voor Tirreno-Adriatico. De ploeg rond Wout van Aert is nagenoeg dezelfde als in Strade Bianche. Alleen vervangt Edoardo Affini Chris Harper in het team.

Van Aert maakt zijn debuut in Tirreno-Adriatico, waar hij vier dagen na Strade Bianche opnieuw de kopman is. “Ons doel is om met Wout een goed klassement te rijden”, liet ploegleider Arthur van Dongen weten. Aanvankelijk was het plan dat Tom Dumoulin als leider naar de Koers van de twee zeeën zou gaan, maar de Girowinnaar van 2017 is sinds januari voor onbepaalde tijd gestopt met wielrennen.

Volgens Van Dongen biedt het parcours tevens kansen om een etappe te winnen. Naast Van Aert en Affini maken ook Tobias Foss, Robert Gesink, Nathan Van Hooydonck, Paul Martens en Timo Roosen deel uit van de ploeg.

Jumbo-Visma voor flag-it Tirreno-Adriatico 2021
flag-be Wout van Aert
flag-it Edoardo Affini
flag-no Tobias Foss
flag-nl Robert Gesink
flag-de Paul Martens
flag-nl Timo Roosen
flag-be Nathan Van Hooydonck

Dit artikel delen:

25 Reacties

Napoleon 6 maart 2021 om 10:55

Matige selectie weer

harryjohan71 6 maart 2021 om 11:22

@Napoleon Ken jij de kwaliteiten van de renners die hier opgesteld worden überhaupt wel? Ik krijg de indruk dat dit de standaard tekst is bij wedstrijden die Wout rijdt voor JV. Copy Paste gedaan?

Beer 6 maart 2021 om 11:33

Ik heb ook vaak opmerkingen over de ondersteuning van van Aert, maar dit vind ik best prima. Gesink en Foss bergop, Affini en Van Hooydonck op het vlakke, Roosen voor de lead-out en Martens als ervaren wegkapitein. Mooi uitgebalanceerd team en sterk genoeg aangezien WVA hier niet de topfavoriet is die de koers moet dragen.

Groetjesaandevoetjes 6 maart 2021 om 11:53

Foss en Gesink in dienst van Van Aert zijn top knechten. Gesink werd zelf nog 2e in 2011 in de TA. Had wel graag Harper ook nog hier gezien. Had liever gehad dat ze Roosen of Martens naar huis hadden gestuurd voor Affini ipv Harper.

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 10:57

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Waarom hier extra op inzetten terwijl MSR, GW, RvV en PR er zo aankomen?

Turtlehead 6 maart 2021 om 11:09

Ja, vreemd. Zeg gewoon: WvA is absolute kopman. Hij zal meedoen om de winst in verschillende lastige etappes. We willen met hem presteren, op weg naar de nog grotere doelen de komende maand’.
Maar ja, de Vlaamse pers wil het, hè :)

HSV 6 maart 2021 om 11:09

Ik denk omdat Dumoulin niet meer rijdt dan maar in het kader van koershardheid Wout de meubelen laten redden. Die rijdt altijd goed, natuurlijk.

harryjohan71 6 maart 2021 om 11:13

@RV misschien is dit wel de wens van Van Aert. Er is maar 1 echte bergetappe. Waarom niet kijken hoe ver hij kan komen. Hier wordt zijn conditie heus niet minder van

harryjohan71 6 maart 2021 om 11:19

@HSV wat een onzin dat Van Aert de meubelen moet redden. Dat zeg je toch ook niet over andere ploegen met 1 echte kopman. Het is toch logisch dat hij voor de resultaten bij JV in deze ronde moet zorgen.

S. Morgenstern 6 maart 2021 om 12:23

Van Aert zou hier sowieso al voor een klassement gaan, ook met Dumoulin erbij. Afgelopen winter al gecommuniceerd en dus onderdeel van de planning.

Panache 6 maart 2021 om 12:25

4 maanden geleden:

“M’n palmares in de klassiekers uitbreiden is de eerste prioriteit voorlopig. Dat kan op een bepaald moment veranderen, maar op dat punt zijn we nog lang niet. Wat ik wel graag wil is een klassement proberen te rijden in een kleinere ronde, zoals bijvoorbeeld de Tirreno, de Dauphiné of de Ronde van Zwitserland. Met name de Tirreno is geschikt, omdat daar altijd een tijdrit inzit. Ik zou dat graag volgend seizoen al eens doen”.

Kortom: de wens van Wout zelf.

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 12:35

okokokok

dan zal het wel goed zijn lijkt me

jappe666 6 maart 2021 om 12:37

Vraag me wel af hoe ze nog langer de belangen van Roglic én Van Aert gaan verenigen mocht WVA hier schitteren en meespelen voor winst. Roglic is toch de koning van de kleine rondes, terwijl ze ook een Kuss en Bennett zoet moeten houden met het kopmanschap hier en daar (bv in overlappende kleine rondjes zoals P-N en T-A).

De Brigadier 6 maart 2021 om 11:10

Twijfels over de vorm voor de Strade maar wel een paar dagen later kopman spelen in de Tirreno.

Sebas 6 maart 2021 om 11:21

Dit stond toch allang vast? Ik kijk er enorm naar uit.. Wout gaat het goed doen met Gesink als luitenant bergop.

molovin 6 maart 2021 om 11:33

Waarom is Harper eigenlijk gewisseld voor Affini?

Yeez 6 maart 2021 om 11:34

Harper doet catalonie

Turtlehead 6 maart 2021 om 11:48

@RV: Dank u. Ik heb hard gelachen. Ik heb me ook afgevraagd of ik de enige gek ben die stom genoeg is op zo’n linkje van jou te klikken ;)

Groetjesaandevoetjes 6 maart 2021 om 11:57

Prachtig volkslied. Met zo’n volkslied moet je ook wel trots zijn als Italiaan.

molovin 6 maart 2021 om 12:47

@Yeez, thanks!

Wheely 6 maart 2021 om 12:34

Spreiden met die hap, Nice is voor Roglič, Tirreno is voor Wout. Niks geen kruimels overlaten.

Romāns Vainšteins 6 maart 2021 om 12:40

Wat mij betreft de meer aansprekende kleine rondjes, met name Paris Nice.

Daar kunnen de ‘ik rij hier rond terwijl ik aan de tour denk’ – rondjes DDL en TDS niet tegen op.

Wheely 6 maart 2021 om 12:46

Ook topografisch leuke rondjes, echt een meerdaagse tocht van A naar B (ipv van hot naar her)

kelderfan 6 maart 2021 om 12:54

Hup Wout, oh je hij rijdt in de Strade.

Headlines

Materiaalzone

Populair