‘Jumbo-Visma in poleposition voor Dylan van Baarle’

donderdag 14 april 2022 om 19:31
‘Jumbo-Visma in poleposition voor Dylan van Baarle’

foto: Cor Vos

Koerst Dylan van Baarle volgend jaar in het tenue van Jumbo-Visma? Volgens het Algemeen Dagblad kan de 29-jarige allrounder rekenen op interesse van meerdere ploegen, maar ligt het Nederlandse team in poleposition. Ook een langer verblijf bij INEOS Grenadiers is een optie.

Van Baarle kan zijn aflopende contract bij INEOS Grenadiers dus verlengen, maar heeft volgens het AD ook andere opties. Zo zou UAE Emirates, de ploeg van de regerende Tourwinnaar Tadej Pogačar, eveneens interesse hebben in de Nederlander. Laatstgenoemde lijkt echter vooral oren te hebben naar een overstap naar Jumbo-Visma. De Nederlandse formatie van Richard Plugge voert vergevorderde onderhandelingen met Van Baarle.

Veelzijdigheid
Jumbo-Visma is nog altijd druk bezig om de klassiekerkern rond Wout van Aert te versterken en Van Baarle kan in koersen als de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix een cruciale rol vervullen voor de Belgische kampioen. De Zuid-Hollander is, vanwege zijn veelzijdigheid, ook een potentiele meesterknecht voor Primož Roglič in de grote rondes. Van Baarle heeft zich daarnaast al bewezen als rittenkaper en (mede-)kopman in de klassiekers.

Van Baarle heeft overigens een verleden bij de opleidingsploeg van Rabobank, de voorloper van Jumbo-Visma, en heeft al samengewerkt met verschillende stafleden die nu bij Jumbo-Visma zitten. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de knoop op korte termijn doorgehakt.

Dit artikel delen:

57 Reacties

Murcia 14 april 2022 om 19:35

Beste beschikbare Nederlandse renner en de Nederlandse ploeg die graag een Oranje topper wil. 1+1 lijkt me dan twee.

Remco metselaar 14 april 2022 om 19:41

Wat een prachtige transfer zou dit zijn en hopelijk de eerste stap naar een echte Nederlandse ploeg

[email protected] 16 april 2022 om 19:02

Dat gezeur over Nederlandse ploeg….als er niet genoeg Nederlandse toppers zijn moet je ze ergens anders halen. Als JV maar wint.

Marik 14 april 2022 om 19:46

Dit zou een top transfer zijn. Een goede Nederlandse renner. Dat wordt dringen in de klassiekerploeg.
Ik verwacht ook wel een paar vertrekkende renners. Doorselecteren heet dat.

KimJungPoels 14 april 2022 om 19:46

Geweldige versterking voor Jumbo natuurlijk. Met Van Aert, van Baarle, Laporte en Benoot heb je sowieso een waanzinnig blok. Ben wel benieuwd of dit dan ten koste gaat van Teunissen. Die speelt nu al een beetje tweede viool, en nu schuift er nog iemand extra tussen in de hierarchie.

Marik 14 april 2022 om 19:51

Teunissen nog eerder in de knechtenrol. Die staat toch wel al een tijdje stil hè. Zonde wel.

KimJungPoels 14 april 2022 om 20:00

Ja vraag me af of Teunissen daar zelf ok mee is. Aan de andere kant bewijst hij na 2019 ook niet meer dat hij een betere rol waard is. Maar in 2019 was hij wel echt geweldig goed, dus kan me voorstellen dat hij nog wel gewoon voor eigen kans wil gaan bij tijd en wijle.

Marik 14 april 2022 om 20:09

Teunissen zou naar Lotto moeten gaan. Dat team vind ik echt bij hem passen. Wanty ook trouwens.

Beer 14 april 2022 om 20:16

Teunissen zou nog wel een rol kunnen krijgen in de sprinttrein van Kooij; daar is hij top in. Mocht Jumbo wat meer wedstrijden gaan rijden is het ook een man die zeker bruikbaar is. Voor de klassiekers zou het met transfers van Van Baarle en Tratnik nog moeilijker worden.

Kannibaal 14 april 2022 om 21:32

Als hij niet tevreden is, kan hij altijd nog harder trappen. Lukt dat niet, heeft hij sowieso niets te zoeken als (mede)kopman. Ofwel ga je naar een ploeg als Arkea en mag je daar kopman spelen en hopen dat je top 20 rijdt.

Kijk naar Martinez. Iedereen zag hem als (meesterknecht) van Yates in de Tour, maar hij rijdt harder dan Yates dus nu gaat wellicht als kopman naar de Tour.

assen 18 april 2022 om 17:16

Teunissen? Die is er echt slechter op geworden.

Daar waar hij een paar jaar geleden genoemd zou worden bij de beste 20 renners in dit soort koersen (Vlaamse voorjaarskoersen), zou ik hem nu niet bij de beste 40 noemen.

Alfons Haavers 14 april 2022 om 19:50

Type dat wel zou kunnen profiteren van een sterk blok. Won natuurlijk al Dwars door Vlaanderen, maar een echt grote vis is voorlopig nog niet gelukt.

Voorjaarsploeg van Ineos wordt stilaan ook wel echt een van de grote blokken om rekening mee te houden, maar bij TJV zou hij misschien zelfs nog beter zitten.

Lijkt me dat QS toch ook wel interesse zal hebben in deze man?

Wheely 14 april 2022 om 19:53

Patje kan hem nooit betalen.

Wheely 14 april 2022 om 19:53

Ik zie het niet gebeuren, volgens mij heeft ie het prima naar zijn zin daar.

Franco Ballerini 14 april 2022 om 20:04

Dat denk ik ook. Zeer gewaardeerd daar. Neemt niet weg dat ik deze eventuele transfer enorm zou toejuichen.

Pizzi 14 april 2022 om 20:25

Dit dus. Zit daar echt prima!

fietsvriend 14 april 2022 om 22:24

Dit idd, beetje flirten met andere ploeg en dan uiteindelijk gewoon bijtekenen bij INEOS.
Beetje zo'n verhaal: https://www.wielerflits.nl/nieuws/manager-trek-segafredo-nooit-gevoel-gehad-dat-pidcock-echt-op-de-markt-was/

Koers 14 april 2022 om 19:55

Voor het Hollandsche tintje zou het zeker een opsteker zijn, en het zal ook zeker iets zijn dat de meerderheid van de (overwegend NLse) sponsoren wel ziet zitten. Daarnaast is het ook gewoon een klasbak. Aan kwaliteit ontbreekt het niet bij de grootgrutter.

JosebaBeloki 14 april 2022 om 20:05

Leuker dan de zoveelste buitenlander ik hoop dat ze Arensman ook halen als die zou willen in ieder geval

Kelder is de Man 14 april 2022 om 20:07

Speculatiepost. Gewoon afwachten.

Arry1338 14 april 2022 om 20:08

Lijkt me dan (met het nieuws over Tratnik daarbij) dat Harper, Roosen en Hofstede niet zo zeker zijn voor volgend jaar.

Michiel 14 april 2022 om 21:28

En Dekker.

Chris 14 april 2022 om 20:09

Dat zijn dan Nathan van Hooydonck en Mike Teunissen op kop vanaf het begin als van Baarle-Nassau en Tratnik komen. Toch wel een soort van zonde. Dat mensen die top 30 kunnen rijden al op kop beginnen.
Wat gaat er met Roossen en Eenkhoorn gebeuren? Misschien Hofstede ook exit?

Beer 14 april 2022 om 20:19

Met Dennis en Benoot dit jaar en mogelijk Tratnik en Van Baarle komend seizoen gaat Jumbo duidelijk op zoek naar mannen waarmee je de koers kan controleren.Team vol controlerende middenvelders achter de spitsen.

S'mon 14 april 2022 om 20:26

Ik hoop persoonlijk dat ze enkel deze Van Baarle halen en Tratnik dan niet, anders heb je toch te veel goede renners in één blok. En mocht Van Baarle komen hebben ze Tratnik ook niet meer nodig, dan hebben ze kwaliteit genoeg in de klassiekers, in de heuvels en in het echte klimwerk.
Verder zou hij wel bij Jumbo passen als Nederlander natuurlijk. Maar ook omdat hij zeer sterk is bergop, en in een finale van bijvoorbeeld de Ronde er stilletjes vandoor zou kunnen muizen en dat kan volhouden.

Michiel 14 april 2022 om 21:30

Tratnik is ook een cadeautje voor Primoz.

KevinK1986 14 april 2022 om 20:28

Dit zou een absolute toptransfer zijn. Fantastische renner, tjokvol ervaring op het allerhoogste niveau die nimmer verzaakt.

Shinzawai 14 april 2022 om 20:33

Dit zou voor beide partijen natuurlijk een prima transfer zijn. Alleen denk dat ik het dan wel moeilijk gaat worden voor mannen als Roosen en Teunissen binnen de ploeg. Met name de laatste zal niet blij zijn om tot waterdrager te worden gedegradeerd.

Jooop 14 april 2022 om 20:40

Yugh. Overheersende ploeg met ook nogs een een ijzersterke afmaker is een recept voor saaie koersen.

peterwinnen 14 april 2022 om 21:10

Nee maar, een Nederlander…

jooprioolpijp 14 april 2022 om 21:22

Is het geld dan nooit op bij Jumbo? Als de inflatie van supermarktprijzen doorzet, weten wij waardoor het komt. Niet uit te sluiten dat hier vooral de marktwaarde wordt opgedreven en hij gewoon bij Ineos blijft.
Ik ben verder wel een voorstander van zoveel mogelijk Nederlanders bij zoveel mogelijk verschillende ploegen, dus voor mij hoeft hij niet te verkassen. Ik snap de interesse van JV natuurlijk wel.

Shinzawai 14 april 2022 om 21:27

Dumoulin is einde contract.

jooprioolpijp 14 april 2022 om 21:40

..maar als die over een paar weken de keien uit de straat fietst, gaat die helemaal niet weg. Verder zie ik van Baarle qua profiel niet direct als een vervanger van Dumoulin.

Shinzawai 14 april 2022 om 21:51

Ik zie Dumoulin niet lang meer koersen en zeker niet op topniveau. En Van Baarle hoeft natuurlijk geen directe vervanger te zijn: hij is, op tijdrijden na, op dit moment overal beter in.

Marik 14 april 2022 om 22:08

Ik verwacht ook dat Dumoulin vertrekt. Die gaat naar een ploeg met een gemoedelijke en ontspannen sfeer.

Wheely 14 april 2022 om 22:18

Of een ruil en Dumoulin wint met Ineos de Tour? :p

Quincy Adams 14 april 2022 om 22:48

Dumoulin zie ik niet ergens anders rijden. Bij een kleinere ploeg komt er teveel druk bij hem. Bij een (andere) grote ploeg moet hij mee in het ritme/ de stalorders. Ik zie hem eerder genoegen nemen met een kleiner contract tegenover meer vrijheid.

Huubi 14 april 2022 om 22:09

Ik snap het heel.goed van TJV: hele goede renner + NL-ers raken op. Wel heb ik er moeite mee dat als een soort PSG ze overal iedereen weghalen. Nare koopploeg zo. Als het geen NL ploeg was, hadden velen hier ze erom verguisd

Etika 14 april 2022 om 22:45

Dit slaat nergens op.

harryjohan71 14 april 2022 om 23:07

@Huubi Hoeveel renners haalt JV elk jaar weg bij WT ploegen? Dit is echt niet veel in vergelijking met andere ploegen.

klimmer999 14 april 2022 om 23:10

Met Kooy en Mick hebben ze toch ook talenten uit eigen rang

Alexander 15 april 2022 om 09:54

Welke grote renner hebben zij “weggekocht”? Primoz was echt geen grote naam. Wout van Aert begon op de weg eigenlijk bij Jumbo. Die is ook niet weg gekocht. Laporte is eigenlijk de enige grote naam die je weggekocht zou kunnen noemen.

Quincy Adams 14 april 2022 om 22:50

Mooie coureur. Maar moet die er ook nog bij dan? Voor de klassiekers hebben ze al een sterrenensemble. Voor de rondes alleen is het dubbop met ook tratnik. Ik moet nog zien of het doorgaat.

boehoe 14 april 2022 om 22:59

Lijkt me prachtig. Hoop dat ze daarnaast ook hun ogen open houden voor Nederlands jong talent van buiten hun opleidingsploeg.

Mwielerfan 14 april 2022 om 23:09

Zou jammer zijn als een Nederlandse topper daardoor minder voor zichzelf kan rijden. Ik denk dat Dylan als ie top is a la Devolder of terpstra misschien net even meer kans maakt. Maar toch zegt m’n gevoel dat het 9 van de 10x vooral toch minder kans is door knechten voor van aert. De vraag is dan, gaat die 1 op de 10x ooit gebeuren?

ghostwriter 14 april 2022 om 23:16

Ik denk dat Van Baarle juist erg veel baat zal hebben bij de schaduw van Van Aert. Zoals bij QuickStep de kans dat elke kopman zou winnen werd vergroot door de aanwezigheid van de andere kopmannen. Met Laporte, Van Baarle, Van Aert en Benoot zou Jumbo-Visma op papier de kwaliteit hebben om de wedstrijd tactisch naar hun hand te zetten. Natuurlijk betekent dat niet dat een van de vier ook daadwerkelijk zal winnen maar het zou wel betekenen dat ze alle vier een grotere kans zouden maken om te winnen.

bartp25 14 april 2022 om 23:50

Ik zou het toejuichen, 1 van de beste nl coureurs naar Tjv.
Maar wat een voorjaars ploeg hebben ze dan. Van aert, laporte, benoot, van baarle, tratnik, van hooydonck, teunissen. En dan nog knechten en talenten. Poeh wolfpack 7.0

DeGroteMolen 15 april 2022 om 00:23

Lekker bij Ineos blijven. Beetje gaan knechten voor Van Aert die toch niet wint als VdP meedoet in de kassei monumenten. Niet doen.

Alexander 15 april 2022 om 09:56

Van Baarle hoeft in deze vorm echt niet te knechten voor Van Aert.

FDJ 15 april 2022 om 00:46

Dit klinkt al beter dan Tratnik

Boasson en Hagen 15 april 2022 om 08:42

Hier wordt ik ook een stuk vrolijker van dan Tratnik, vergelijkbaar profiel, maar Van Baarle als Nederlander heeft wel een streepje voor.

  • 1
  • 2

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone