Jumbo-Visma: “Heel dicht bij overeenkomst met Wout van Aert”
Jumbo-Visma is heel dicht bij een contractverlenging met Wout van Aert. Dat heeft Ton van Veen, CFO van Jumbo Supermarkten, tijdens een digitale nieuwjaarsbijeenkomst van het bedrijf voor alle winkel- en kantoormedewerkers bevestigd.
“We hebben een belangrijke ambassadeur in België”, zegt Van Veen tijdens de bijeenkomst. “Wout van Aert wordt door de Belgen op handen gedragen. Ik kan verklappen dat we met de Jumbo-Visma-wielerploeg in gesprek zijn om zijn contract te verlengen. Hij heeft nog een verbintenis voor dit jaar, maar we willen hem langer aan ons verbinden. Die onderhandelingen zien er héél goed uit. Dat gaan we de komende dagen ook horen en daar zijn we heel blij mee.”
“Wout van Aert is voor ons heel belangrijk voor het opbouwen van naamsbekendheid in België. En het laden van het Jumbo-merk in België”, vervolgt Van Veen.
Dat België belangrijk is voor Jumbo, werd duidelijk tijdens het gesprek. Er werd uitgebreid gesproken over het succes van de opening van acht supermarkten in België, die allemaal boven verwachting goed draaien. Het bedrijf is hongerig om meer vestigingen in België te openen. Zo staat voor dit jaar al de opening van tien winkels op de planning.

foto: Cor Vos
Groene trui
Wout van Aert heeft nog een contract bij Jumbo-Visma tot eind 2021. De Belg heeft het bij de Nederlandse formatie naar zijn zin en liet de afgelopen maanden geregeld weten dat hij zijn contract graag zou openbreken. Er werd de laatste weken vooral gesproken over zijn ambities in de komende jaren. In welke mate past bijvoorbeeld zijn droom om de groene trui in de Tour de France te winnen, wanneer de ambitie van de ploeg is om de gele trui naar Parijs te brengen? Daar is nu kennelijk dus een overeenkomst over bereikt.
Jumbo-Visma moet waarschijnlijk diep in de buidel tasten om Van Aert langer aan de ploeg te verbinden. Na zijn superseizoen hangt er een ander prijskaartje om de nek van Van Aert. Zo won hij in dit corona-seizoen Milaan-San Remo, Strade Bianche, twee ritten in de Tour de France, een etappe in het Critérium du Dauphiné en het BK tijdrijden. Hij werd ook nog eens tweede op het WK op de weg, het WK tijdrijden en in de Ronde van Vlaanderen. In België werd hij op 31 december uitgeroepen tot Belg van het Jaar, wat zeker in het corona-jaar 2020 een heel bijzondere uitverkiezing is.
Van Aert mag in de internationale wielersport dan ook dé renner van 2020 worden genoemd. Talrijke ploegen toonden de afgelopen periode interesse in hem. INEOS Grenadiers opende tijdens de afgelopen Tour de France reeds de gesprekken met zijn zaakwaarnemer Jef Van den Bosch. Uiteindelijk heeft Van Aert gekozen om zijn huidige ploeg trouw te blijven.
Braily heeft me alleen een beetje geteased met dat attractiever gaan koersen. Deed dromen over een gelibereerde Van Aert in de Tour. Maar goed, we zullen het wel zien van die goede afspraken.
Jaaa.. tjaaah... Ik heb er geen vat op. Die jongen moet zelf zien dat ze hem volgend jaar een degelijke klassiekerploeg voorschotelen.
Zou kunnen. Maar de man heeft kanker gehad en misschien heeftie op z'n ziektebed over z'n nalatenschap gedacht.
Je bedoelt zeker dat dezelfde media die het treintje van Ineos verafschuwden en dit jaar JV nog meer last van hun ogen gaan krijgen van teveel geel en teveel shiny bots.
1 zwaar vervuild topic door deze fanboys houdt de rest van de topics lekker schoon.
Geef ze een bot om op te kluiven en onze keybord-keffertjes zijn even lekker afgeleid.
Zoals ik vorige week eerder aangaf: het is een zeer subtiele manier van obstructie, doen alsof je inhoudelijk discussieert, maar eigenlijk de boel ontwrichten. En wij, sukkels die wij zijn, bijten hard in de kluif die ons voor de voeten wordt geworpen.
Moet ik nu ook afsluiten met een hippe hastag?
Had de UCI daar geen regels voor opgesteld?? Soevereiniteit van de teams?
Het lijkt mij ook gewoon normaal dat een hoofdsponsor mee praat over wie hij als uithangbord wil. Ik zou ook niet graag een blanco cheque tekenen.
Het kan zelfs nog wat verder gaan, en dat is dat sponsoren bepalen welke renner waar moet rijden. Kijk even naar wat er met Mathieu gebeurt.
En dan is het aan het ploegmanagement om ervoor te zorgen dat de juiste balans wordt gevonden tussen de commerciele en sportieve belangen, en tussen individuele belangen vs ploegbelang.
Lijkt me gewoon heel normaal. En ik denk dat het ook zo gaat in alle andere ploegen (kan me herinneren dat de sponsors van Lefevere belang hadden bij het laten rijden van Stybar in bepaalde wedstrijden)
Niets zeker voordat het definitief is.
Wat is dat toch met jullie, die behoefte om er een extreme karikatuur van te maken.
Van Aert heeft een prima ploeg om zich heen, waar geen serieuze versterkingen voor nodig zijn om zijn ambities waar te maken. Wanneer die groep gewoon blijft groeien heeft Van Aert straks een ploeg waarvoor een enkele gerichte versterking genoeg zal zijn om een uitstekende ploeg te hebben.
Dan moet je al veel te vroeg je knechten opbranden. Misschien ligt daar wel een belangrijke reden voor het ontbreken van knechten.
Corona seizoen, met hele rare opbouw, veel koersen in korte tijd, gekoppeld aan blessures en niet iedereen in vorm, maakt dat het ene jaar het andere niet is.
Een beetje ‘onvoorwaardelijk fan’ zijn - en dus per definitie subjectief een wedstrijd bezien - maakt sport ook mooi toch. Stel je voor dat we enkel objectief analyseren, wat is er dan nog voer voor debat...
Gelukkig kan het ook anders. Neem een voorbeeld aan Wim Kruithof; iemand die wel open staat voor een andere mening, ook al is hij het er misschien niet mee eens.
Als de onderwerpen 1 van bovengenoemde aangaat, dan schittert beer in tunnelvisie, eenzijdigheid en blinde liefde.
(Kijk even of het lukt om niet te reageren over mijn inhoudelijke reacties enz. enz. bla bla bla)