Julian Alaphilippe na nieuwe wereldtitel: “Ik weet wat deze trui met je doet”

zondag 26 september 2021 om 16:56
Julian Alaphilippe na nieuwe wereldtitel: “Ik weet wat deze trui met je doet”

foto: Cor Vos

Julian Alaphilippe heeft zijn wereldtitel met succes weten te prolongeren. In de finale in Leuven stond er geen maat op de Fransman. “Ik wist wat ik moest doen”, zei hij in het flashinterview.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.
“Het was een heel moeilijke dag. Het was écht kapotgaan. In mijn benen en hoofd branden alles”, vervolgt hij.

Hoewel de Belgen heel de dag het initiatief namen wist de 29-jarige renner zijn rust te bewaren. “Het parcours lag mij. Ik wist wat ik moest doen. Toen ik vanochtend opstond dacht ik niet opnieuw wereldkampioen te worden. Maar ik weet wat deze trui met je doet.”

Alaphilippe is de eerste renner sinds Sagan (2015-2017) die zijn regenboogtrui weet te prolongeren.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Blackcanyon 26 september 2021 om 17:16

Tactische fout van Van Aert: als Alaphilipe demareert, direct op het wiel (les van vorig jaar), en dan afstoppen als Stuyven in de achtervolging gaat. Als ze met zijn allen bleven rijden of zelfs Van Aert en Stuyven alleen hebben ze kans dat ze t dicht rijden.
Evenepoel voortreffelijk geknecht voor de nederlanders.

MvdP vandaag niet goed genoeg. Van Baarle prima, Mollema heeft het naar zijn vermogen goed gedaan en MvdP teruggebracht toen die achterin aan het slapen was.
Mollema heeft dus prima gewerkt.

En natuurlijk chapeau voor Alaphilippe voor zijn snedige demarages en geweldige solo.

Groetjesaandevoetjes 26 september 2021 om 17:28

Van Aert kon gewoon niet mee. Dat is geen tactische fout, dat is gewoon niet beter kunnen. Alaphilippe is blijkbaar duidelijk de sterkste vandaag.

Mwielerfan 26 september 2021 om 17:36

Ik dacht ook als Italië en België rijden pakken ze hem, en dat kon 8k ofzo ook nog. Alleen was wout niet goed genoeg, nizzolo viel weg en vdp ook niet bij de beste. Uiteindelijk is de tactische fout vooral bij colbrelli denk ik, de rest kon iig gewoon niet

Romāns Vainšteins 26 september 2021 om 17:37

Flip heeft ze gewoon sufgedemarreerd, iedereen die zijn wiel pakte verschoot zelf zijn laatste cartouche. Mocht het op dat keien weggetje niet gelukt zijn was het de ronde er op nog wel gedaan. De Antwerpse wonderboys kwamen vandaag niet eens toe aan er aan beginnen.

Japiejo 26 september 2021 om 18:17

‘Van Baarle prima’ hahaha

Mwielerfan 26 september 2021 om 18:25

Ja wellicht heb je over colbrelli ook gelijk. Die ging één keer met alaphilippe mee en daarna weinig meer gezien. Echt een mooie les voor evenepoel, zit er iemand in je wiel dan in laten lopen en nog een keer proberen. Repeat.

Aanklampen 26 september 2021 om 17:25

Leuk verhaal van je Black alleen voor dat van Wout heb je wel de benen nodig en die had hij niet..

O Sullivan 26 september 2021 om 17:31

Heel mooi WK, parcours, sfeer en winnaar. Prachtig teamwork van de Fransen. Voeckler ten top!

Mwielerfan 26 september 2021 om 17:39

Alaphilippe laat hier zien hoe de Nederlandse dames hadden kunnen winnen, al hadden die wel minder kilometers dus is het slopen van zo’n baanssprintster als balsamo lastiger

Jacco van Stierop 26 september 2021 om 23:50

Uitmuntende koers van de Fransen. Met 3 renners 3 verschillende scenario’s klaarliggen, en lekker meeliften met de Belgen. Madouas een dijk van een race gereden, die zal van Juju een vol glas bubbels zijn aangeboden vanavond, me dunkt.

Headlines

Materiaalzone

Populair