Julian Alaphilippe moet Tour de France missen

woensdag 10 mei 2017 om 20:27
Julian Alaphilippe moet Tour de France missen

Foto: Sirotti

Julian Alaphilippe zal dit jaar niet actief zijn in de Tour de France. De Fransman van Quick-Step Floors onderging vandaag een operatie aan zijn knie en zal niet op tijd fit zijn voor deelname aan La Grande Boucle.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
Alaphilippe liep tijdens de Ronde van het Baskenland een blessure aan zijn rechter knieschijf op. Aangezien de voorgestelde behandeling niet aansloeg, besloot hij samen met zijn ploegleiding tot een operatie. De 24-jarige Alaphilippe moet nu twee weken complete rust houden, waarna hij twee weken later zijn training kan hervatten.

De Fransman is teleurgesteld. “De Tour was mijn hoofddoel dit jaar. Het is een grote teleurstelling om deze wedstrijd te missen, nadat ik eerder al af moest zeggen voor de Ardennenklassiekers. Ik richt mij nu op mijn herstel en om in een goede conditie aan de tweede helft van het jaar te beginnen. Het seizoen is gelukkig nog lang en ik hoop dat ik goed terug kan keren.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

gavirialaphilippe 10 mei 2017 om 20:31

pffffft :(

0
Etio 10 mei 2017 om 20:36

Voor een klassement naar de Vuelta? Of voor ritzeges?
Of zou hij de Vuelta helemaal niet rijden en focussen op andere koersen zoals Quebec, Montreal en Lombardije?

0
JimKro 10 mei 2017 om 20:37

Jammer zeg. Op dit parcours was top 5 mogelijk geweest.

0
pjam4 10 mei 2017 om 20:50

Genoemde klassiekers lijken me veel passender voor hem dan de Vuelta met mega veel klimwerk.

0
TykkeThor 10 mei 2017 om 20:52

Heel erg jammer. Jalabert was vorig jaar een van de smaakmakers in de bergritten.

0
Fish-180 10 mei 2017 om 20:53

Als ie fit is lijkt mij de vuelta ideaal voor hem. Zitten altijd wel een paar leuke etappe’s in voor renners ala julian!

0
yoeri 10 mei 2017 om 20:57

Jalabert?

0
Jan Blokland 10 mei 2017 om 21:00

Eerst maar eens afwachten of hij goed zal herstellen. Is het twijfelachtig lijkt het mij niet verstandig de Vuelta te doen. Dan kan je beter een klassieker doen om tussendoor tot rust te komen. De Vuelta zou veel te belastend zijn en dat risico zou ik niet nemen als ik Alaphilippe was.
Maar ja, ik ben Alaphilippe niet, dus we zullen zien wat hij gaat doen.

0
nederbelg 10 mei 2017 om 21:02

Aan Quebec en Montréal valt weinig eer te halen. Lombardije, dat zou prachtig zijn. Waarom geen Gilbert scenario anno 2009: verwoestend uithalen in het drieluik Sabatini – Piemonte – Lombardije, of Gilbert anno 2010: 2 vuelta etappes – Piemonte – Lombardije (het jaar waarin hij er Scarponi als laatste afwapperde) om dan het jaar nadien de sloophamer boven te halen in de Ardennen. Alaphilippe à la Philippe, ik heb er al zin in.

0
BasBelgie 10 mei 2017 om 21:06

Of alles vol op het WK, het is misschien net wat te vlak maar kans heeft hij altijd.

0
TykkeThor 10 mei 2017 om 21:22

Als je podium kan rijden in MSR moet je ook zeker potten kunnen breken op het parcours in Bergen. Vuelta een beetje in de luwte rijden en dan keihard uithalen in het Italiaanse najaar en het WK.

0
clarylucky 10 mei 2017 om 22:00

Zo zal gilbert zeker naar de tour gaan

0
xistnc 10 mei 2017 om 22:51
Quote van artikel:
De 24-jarige Alaphilippe moet nu twee weken complete rust houden, waarna hij twee weken later zijn training kan hervatten.

Huiskamervraag: wat mag hij wel en wat niet in de 3e en 4e week?

0
Velominatus 10 mei 2017 om 23:09

@xistnc Ik denk op het fietsje naar de bakker, wandelingetje in het park, dat soort dingen. Alles wat tussen complete rust (hangen op de bank) en een echte trainingsrit in zit.

0
Retro Lex 10 mei 2017 om 23:16

Ik hoop dat ie mag roeien. Schijnt heel goed te zijn

0
Turtlehead 10 mei 2017 om 23:49

Zonde. Het verschil tussen definitieve doorbraak (hij was echt wel heel sterk bezig vond ik) en een misschien wel mislukt seizoen: een valpartij…
Hopelijk nog mooie resultaten, het WK moet hem ook liggen.

0
schipperaar 11 mei 2017 om 00:04

@retrolex
Wat me wel verbaast is waarom er altijd vanuit wordt gegaan dat alleen met fietsen de conditie op peil kan worden gehouden.
Zat ooit zelf 6 weken int gips door gescheurde knieschijf maar ging elke dag drie km voluit op krukken naar de boulevard, badend in het zweet en armen die eraf vielen, conditie loopt niet weg 1,2,3.
@xistnc/spartacus
Hoe staat t met het culinaire gedeelte vandaag, al aan de osso bugno?

0
Retro Lex 11 mei 2017 om 01:18

@ Schippie
Dat roeien is natuurlijk een running gag hier op WF
Maar ik ben het helemaal met je eens roeien is echt heel goed voor je. Ik ben thans een slapend sportschool lid ( wel betalen maar niet gaan ). Maar toen ik nog geregeld ging was roeien mijn standaard warming up . Goed voor de rug en tal van andere spiergroepen. Het is wel zaak dit met een holle/rechte rug te doen.

0
teunster 11 mei 2017 om 09:23

Ach vreselijk voor Jaja… op deze manier zijn er al zoveel talenten verloren gegaan, ik hoop dat hij inderdaad zoals nederbelg zegt op z’n Gilbert’s terugkomt. Hij kan het aan en het is hem gegund!
Basbelgie en Thykkethor: dat is een interessante gedachte!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone