Juan Sebastián Molano completeert hattrick in Tour Colombia

zaterdag 15 februari 2020 om 20:18
Juan Sebastián Molano completeert hattrick in Tour Colombia

foto: Cor Vos

Juan Sebastián Molano heeft zijn derde ritzege in de Tour Colombia 2.1 geboekt. De Colombiaan van UAE Emirates zette in Zipaquirá Deceuninck-Quick-Step met Alvaro José Hodeg opnieuw een hak. De leiderstrui blijft bij Sergio Higuita.

De vijfde dag in de Tour Colombia 2.1 was er opnieuw een voor de sprinters. In de twee eerdere sprintetappes was het Juan Sebastián Molano die raak schoot, dus was het logisch dat er ook zaterdag weer naar de Colombiaan werd gekeken. Zijn voornaamste concurrent? Alvaro José Hodeg, dat met Deceuninck-Quick-Step de beste ploeg om zich heen heeft.

Het was ook Deceuninck-Quick-Step dat in de laatste twintig kilometer de vroege vlucht een voor een bijhaalde, om zo te garanderen dat er zaterdag opnieuw gesprint zou worden. Deze vroege vlucht bestond uit acht man, met Fabio Duarte als bekendste naam. Zij hadden een maximale voorsprong van vijf minuten, maar werden op zijn laatst op drie kilometer van de meet weer ingerekend.

Daarna dacht Bob Jungels met lead-out van Jannik Steimle het peloton in de laatste twee kilometer te verrassen, maar dat liet UAE Emirates niet gebeuren. Zij haalden de twee coureurs van Deceuninck-Quick-Step bij, waarna er gesprint ging worden. Daarin ging Hodeg aan, maar moest de Colombiaan wederom concluderen dat Molano gewoonweg sneller was.

Dit artikel delen:

32 Reacties

ivo001 15 februari 2020 om 20:32

Deze keer zat Hodeg er wel dicht bij. Zeer sterke jump van Molano, en Restrepo ook sterk 3e. Avila een beetje met een rare actie, leek een soort aanval te doen, maar moest toen om de deceuninck leadout heen en sloot weer aan.

lander luypaert 15 februari 2020 om 20:37

Hodeg zijn jump was gewoon veel te vroeg.

Etika 15 februari 2020 om 20:42

2 subtop-sprinters. Wel knap van Molano hoe hij van op de kop in het zog van Hodeg meespringt. Tegen toppers is dit echter niet mogelijk.

koos verrek 15 februari 2020 om 20:40

Molano 3 – 0 Hodeg
Zou molano nog kansen krijge. Want met gaviria Kristoff philipsen..

Rawolf 15 februari 2020 om 22:19

En Riabushenko

ChefSpijker 16 februari 2020 om 00:42

Riabushenko is geen pure sprinter. Qua grote rondes zie ik Molano wel meegaan naar de Tour als onderdeel van de Gaviriatrein. Dat werkte ook goed in San Juan. En met Gaviria weet je 't dan nooit, die ligt regelmatig op het asfalt. Verder wellicht in rondjes als Catalonië en Romandië of zo.

Hollow Knight 15 februari 2020 om 21:50

Ik snap de obsessie van het moderne wielrennen met vlake etappes echt niet. Zelf in een land als Colombia zijn de meeste etappes vlak.

bommie 15 februari 2020 om 23:09

Vroeger waren er veel meer vlakke etappes (niet zozeer in een ronde in Colombia, maar in het algemeen)

FDJ 16 februari 2020 om 07:25

Omdat het grootste deel van het peloton ook geen klimmer is. Daarnaast ben je nog afhankelijk van het kandidaatstellen door start- en finishplaatsen. Sprinten is ook nog eens een onderdeel van de koers. En een sprintvoorbereiding kan ook puur genieten zijn.

David 15 februari 2020 om 21:54

3 keer verliezen tegen molano jeezes zeg en das niet eens een topsprinter. Zo maak je jezelf wel belachelijk.
Zou bennet of jacobsen echt nie overkomen. Hodeg is wordt slechter ipv beter

lander luypaert 15 februari 2020 om 22:04

Beste landgenoot dit is blijkbaar pijnlijk voor je.
UAE-DQS 10-7 prettige avond nog.

Chasse_patate 15 februari 2020 om 22:11

@lander. Heerlijke reactie. Love it.

Chasse_patate 15 februari 2020 om 22:00

Heerlijk dit. Lefevre ging hier heen om weer makkelijk te scoren in de vlakke ritten. Komt van een koude kermis thuis.

Helemaal niks, helemaal niks voor DQS.

David 15 februari 2020 om 22:04

Lol is maar een pro rondje hoor. Wie wint de world tour wedstrijden dat je denkt? Quick step!
Wie maakt de koers elke keer opnieuw?? Dat je dan verliest moet je er bij nemen

Chasse_patate 15 februari 2020 om 22:10

Nee David. Lefevre rijdt juist deze rondjes om makkelijk te scoren en nu dat niet lukt vind ik dat heerlijk.

Hier geniet ik echt van.

David 15 februari 2020 om 22:15

Ploegen afkraken die de koers maken het gaat al ver. Iemand met succes heeft altijd tegenstanders. Zeg wat je wilt blijft toch beste ploeg en gaan toch weer meeste zeges pakken.
Ik lach dan met wel jouw zever. Ik geniet dan wel.

lander luypaert 15 februari 2020 om 22:23

Dag landgenoot, je reacties zijn best zielig. Akkoord in de klassiekers of vlakke ritten maken ze meestal de koers. Geef toe in bergritten zijn ze bijna nooit te zien daar hebben ze de ploeg niet voor. Akkoord ze gaan weer veel winnen al zie ik UAE toch meedoen om de meeste zeges. Je kan toch toegeven dat ze kleine rondes rijden om veel te winnen. Lefevere kwam naar hier om Hodeg minstens 3x te zien winnen en dit is niks nu.

Chasse_patate 15 februari 2020 om 22:27

Lander snapt het tenminste. Ben je de beste ploeg als je alleen in het voorjaar en in sprints wint. Nee dat denk ik niet. Bij lange na niet. Je bent de beste als je in het voorjaar kan winnen, in sprints en in grote rondes. Dan ben je pas de beste ploeg.

Poeksel 15 februari 2020 om 22:39

Je gedraagt je als een zielige voetbalsupporter, Chasse_patate. Treurig.

lander luypaert 15 februari 2020 om 22:42

Je mag die David ook noemen dan @Poeksel

boenk 15 februari 2020 om 22:42

Als ik al kon voorspellen dat Hodeg hier niks ging winnen, dan zullen ze bij DQS daar zeker rekening mee gehouden hebben. Zowel de anti DQS posts als de fanatieke fanboy posts zijn even zielig. Ik ga ervan uit dat Hodeg bezig is aan zijn laatste kansen. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij DQS daar tijd en geld in gaan blijven steken. Elke keer die ergens start is het de ene gemiste kans na de andere. Dat gaat echt niet blijven duren. Ofwel gaat die zich snel moeten herpakken, ofwel wordt die binnenkort in een andere rol geduwd of naar de exit begeleid en vervangen door één of andere U23 die rustig kan groeien in de schaduw van Bennett en Jakobsen.

Cédric Bruijnzeels 15 februari 2020 om 22:57

Chasse_patate, wat ben jij een enorme HELD! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier van geniet, verschrikkelijke ploeg DQS met die rare vogels die altijd winnen. Geloof er niks van!

boenk 15 februari 2020 om 23:04

Welke ploeg die vaak wint, geloof je dan wel, Cédric?

Gioele di Maffia 15 februari 2020 om 23:14

Ik voorspel dat Hodeg Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs wint.

Romāns Vainšteins 15 februari 2020 om 23:39

Is het volle maan of zo?

Kannibaal van Schepdaal 16 februari 2020 om 00:33

Genieten van het verlies van iemand, lekker volwassen. Supporter voor iemand en respecteer de tegenstander of ga naar het voetbal.

@boenk: Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Of het moet zijn dat Hodeg nog niet top is na zijn blessure. Zouden ze die eventuele vervanger met Steimle trouwens al niet in dienst hebben?

Hollow Knight 15 februari 2020 om 22:29

Velen vergeten blijkbaar dat Hodeg terug komt van een zware val.

Een aantal Nederlandse renners staan al veel langer aan kant met minder erge blessures (verwende nesten noemen we dat).

Lalsacien 15 februari 2020 om 22:35

Wat hebben die Nederlandse renners met Hodeg te maken???

boenk 15 februari 2020 om 22:42

Die bakken er ook niks van, bedoelt hij.

Panache 16 februari 2020 om 09:41

Zonder dat je het door hebt beargumenteer je het gelijk van TJV om renners die niet op het niveau zitten om te winnen, voorlopig niet uit te spelen als kopman.

En Bloc 16 februari 2020 om 10:07

Inderdaad, Hodeg heeft door al dat blessureleed zeker geen ideale winter achter de rug. Het feit dat hij het in de ronde van zijn thuisland toch probeert siert hem. En toch bijna prijs.

JayJay 16 februari 2020 om 18:15

Wat een droeftoeters hier zeg… Het niveau van dit forum is bij momenten echt nihil

Headlines

Materiaalzone

Populair