Juan Ayuso (8e) verlaat ziek Critérium du Dauphiné

vrijdag 10 juni 2022 om 09:17
Juan Ayuso (8e) verlaat ziek Critérium du Dauphiné

foto: Cor Vos

UAE Emirates moet het Critérium du Dauphiné verder zetten zonder Juan Ayuso. De Spanjaard is ziek en stapt niet meer op de fiets voor de zesde etappe naar Gap, laat de formatie weten in een korte verklaring. Ayuso stond achtste in het algemeen klassement.

Ayuso zat gisteren al niet fit op de fiets, vertelt ploegarts David De Klerk in de verklaring. “Juan klaagde over maagklachten en diarree voorafgaand aan de etappe van gisteren. Hij werd op de juiste manier behandeld maar kreeg later koorts en een lichte vorm van uitdroging.”

Een test op het coronavirus gaf een negatief resultaat. “Vanmorgen bleek echter dat de koorts niet was afgenomen en dat zijn toestand vannacht niet was verbeterd. Daarom is hij teruggetrokken van verdere deelname aan het evenement”, aldus De Klerk.

Dit artikel delen:

13 Reacties

paul s 10 juni 2022 om 09:29

Veel pech en ziekte de laatste tijd bij UAE. Ze reden de eerste maanden ook praktisch alles ,misschien een link?

hjjanssen1973 10 juni 2022 om 09:34

Er wordt op het randje gekoerst, geen vet op de botten.

Turtlehead 10 juni 2022 om 09:47

Koorts = niet fietsen. Jammer, is een leuke renner. Lekker onconventioneel. Had die wel eens in de bergen willen zien meedoen.

Beer 10 juni 2022 om 09:54

Idd jammer, had leuk geweest om hem in de bergen bezig te zien. Bewees in de tijdrit al wel weer zijn talent voor de toekomst.

Wheely 10 juni 2022 om 09:57

Zonde maar zijn tijd komt nog wel!

Diskob 10 juni 2022 om 10:02

Heel jammer, was voor mij een podiumkandidaat.

Fifty 10 juni 2022 om 10:17

had toen precies al beetje buikpijn

Limal 10 juni 2022 om 10:55

Ah, spijtig, die had misschien nog leuke dingen kunnen doen in de bergetappes. In elk geval kunnen laten zien dat hij in een tijdrit best zijn mannetje staat tov de andere klassementsmannen.

Barry Batsbak 10 juni 2022 om 11:33

Gunstig voor Roglic, scheelt weer een kwaliteitsklimmer. Zo jammer als je zo de koers moet verlaten.

ben_pronk 10 juni 2022 om 12:58

Wilco top 10!!!!!

PietFriet 10 juni 2022 om 13:36

Ayuso is een van de grootste talenten van het moment. Ik ben benieuwd waar zijn top ligt.

Daren Cole 10 juni 2022 om 14:50

Waarom testen op covid bij dergelijke klachten? Dat men eens stopt met al die dure, onnodige testen

Arne Riis 10 juni 2022 om 15:14

Daren: 3 euro 95 bij Kruidvat zo’n test. Valt wel mee.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone