José Been schrijft boek over Jolien Verschueren

José Been schrijft boek over Jolien Verschueren

foto: Tauris Team

De Nederlandse wielercommentator en journaliste José Been zal de komende periode een boek schrijven over Jolien Verschueren, zo blijkt uit een persbericht van Tauris Team: de nieuwe ploeg van de Belgische veldrijdster. “We zijn elkaar tegengekomen door God”, zo laat Been in een korte reactie weten aan WielerFlits.

Verschueren timmerde de laatste jaren flink aan de weg als veldrijdster. Zo won ze tweemaal de prestigieuze veldrit op de Koppenberg, maar twee jaar geleden werd een kwaadaardige hersentumor ontdekt en begon een periode van radiotherapie, chemobehandelingen en revalideren.

“Ik begon haar bemoedigende nummers van Sela (een christelijke band, red.) te sturen en later kwamen we in contact. Ik vertaalde al voor een christelijke uitgeverij en van het een kwam het ander”, zo vertelt Been, die net als Verschueren een genezen kankerpatiënt is.

“We gaan het boek op het reguliere label van de uitgever uitbrengen, al speelt het geloof wel een belangrijke rol in het leven van Jolien.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Franco Ballerini 19 maart 2020 om 18:13

Zal geen bestseller worden, maar leuk dat José dit doet. Van mij mag ze wel weer terug bij Eurosport.

dumoman 20 maart 2020 om 18:44

Ga je mond spoelen

chasse patat 19 maart 2020 om 18:25

Ik mis José ook wel. Er was vaak veel commentaar op haar, maar de algemene wielerkennis van José is een stuk groter dan van een aantal andere commentatoren op Eurosport.

xistnc 19 maart 2020 om 21:46

Toen ik die Hermsen laatst hoorde raaskallen (raeskallen voor Niels), vroeg ik me ook af wat daar nou zoveel beter aan is dan het gekwetter van José.

Arry1337 20 maart 2020 om 07:16

Hermsen vormt de helft van zijn zinnen zo dat ze eindigen op “toch?” of “he?” zonder werkelijk iets te vragen aan Karsten, en gooit constant de woorden “eigenlijk” en “natuurlijk” tussendoor waar die niks toevoegen. Hij komt onzeker over in zijn beweringen en heeft geen stem die je meeneemt. Hij spreekt wel duidelijk en prettig qua snelheid.

dumoman 20 maart 2020 om 18:45

Ga je mond spoelen

Franco Ballerini 19 maart 2020 om 18:59

Aldus de wielervolger (maar klaarblijkelijk geen liefhebber) die de mute knop niet weet te vinden…

Scott Sunderland 19 maart 2020 om 19:17

Ik heb geen probleem hoor met José Been. Ik wist niet dat ze zo Christelijk was trouwens. Ik heb nog nooit gehoord van Jolien Verschueren. Maar dat zal aan mij liggen. Ik volg het vrouwenwielrennen niet zo.

steven2743 19 maart 2020 om 19:50

Bijnaam: De koningin van de Koppenberg. Haar duel in 2016 met toenmalig wereldkampioene Thalita de Jong was een van de beste vrouwenduels op de fiets. Je kan dit even rustig terugkijken: https://www.youtube.com/watch?v=5RnIisINhC0

Jolien was in haar toptijd al beperkt in de mogelijkheden. Goede veldloopster en klimster, maar technisch is zelf Kasteleijn haar de baas. In het huidige veld zal ze geen rol van betekenis meer spelen. Leuk feitje: in 2015 versloeg ze Femke van den Driesche (die met motor in de fiets) op de Koppenberg.

Wil je nog meer weten? Ik volg het vrouwenwielrennen een klein beetje :)

chasse patat 19 maart 2020 om 19:59

Mocht je meer willen weten over de waarde van het geloof voor José Been kun je dit nalezen op https://cip.nl/64573-drie-dingen-zijn-blijvend-in-mijn-leven-mijn-man-mijn-geloof-en-het-wielrennen . Best een aangrijpend verhaal over haar borstkanker, waar ook best een boek over geschreven zou kunnen worden.

Scott Sunderland 19 maart 2020 om 20:04

Ik dank u beiden.

john 20 maart 2020 om 07:58

Het is nooit bewezen dat Femke van den Driesche die dag een motor in haar fiets had ,en ja het is makkelijk af geven (UCI en anderen) op een relatief onbekend persoon dan Cancellara die in die tijd wel degelijk ook rond reed met zo iets

klootje kriekeljon 20 maart 2020 om 09:38

Verminderd toerekeningsvatbaar denk ik dan altijd.

oscaritoforlife 19 maart 2020 om 22:17

+1

Zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik ben oprecht blij dat ze van de buis is.

KennyKlimmen 19 maart 2020 om 23:38

Okay…. dat geeft een heel ander licht op de persoon… Openhartig inkijkje…

Lalsacien 20 maart 2020 om 09:50

Wat heb jij met God dan, sooike?

stef stepper 20 maart 2020 om 19:27

Ga je mond spoelen

Mystery Rider 21 maart 2020 om 05:17

Mooi! Altijd grote fan geweest (en nog steeds) van Jolien.

Headlines

Materiaalzone

Populair