José Been terug bij Eurosport, Vini Zabù stapt over op Corratec

vrijdag 15 januari 2021 om 20:00
José Been terug bij Eurosport, Vini Zabù stapt over op Corratec

Ter Illustratie - foto: Cor Vos

Wielerflits Kort

In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over José Been en Vini Zabù.

José Been keert terug als commentator bij Eurosport

José Been zal dit seizoen weer wielercommentaar leveren voor Eurosport. De Nederlandse sportjournaliste besloot begin 2019 te vertrekken bij de sportzender, maar is binnenkort te horen op British Eurosport/GCN.

Been leverde in het verleden al vaker commentaar in het Engels, onder meer voor de internationale UCI-feed tijdens verschillende WK’s op de weg. Ook deed ze al enkele klussen voor Global Cycling Network, dat inmiddels intensief samenwerkt met Eurosport.

Been zal voor het eerst te horen zijn tijdens de Tour des Alpes Maritimes et du Var. Deze rittenkoers begint op 19 februari en eindigt drie dagen later. De uit Drenthe afkomstige Been zal samen met oud-profwielrenner Daniel Lloyd het commentaar verzorgen. “Back with the Home of Cycling!”, zo laat ze weten via Twitter.


Update – Vini Zabù stapt over op Corratec

Vini Zabù, de ploeg van Etienne van Empel en Wout van Elzakker, koerst dit seizoen op fietsen van het Duitse Corratec. De renners van het Italiaanse ProTeam gaan rijden op het model CCT EVO, uitgevoerd in een zwart-groene kleurstelling. “Een nieuw seizoen en nieuwe fietsen. We zijn opgetogen over deze nieuwe samenwerking. De renners lijken erg blij te zijn met de verandering”, aldus ploegmanager Angelo Citracca. De ploeg reed in 2020 op fietsen van KTM.

Dit artikel delen:

49 Reacties

Poeksel 15 januari 2021 om 12:50

Mooi voor haar!

hanzul 15 januari 2021 om 12:58

Fijn voor haar, voor mezelf fijn dat het niet het Nederlands commentaar is.

Fast Freddy 15 januari 2021 om 23:24

Precies. Win-win. En niet stiekem bijklussen bij de nederlandse collega’s

JaBo 15 januari 2021 om 12:59

Mooi voor haar en gelukkig voor ons bij de Britse uitzendingen.

Piet Lut 15 januari 2021 om 13:03

“Global Cycling Network, dat inmiddels intensief samenwerkt met Eurosport”

Discovery Channel, eigenaar van Eurosport, heeft 70% van de aandelen van GCN. Of je dan nog echt van een samenwerking kan spreken is de vraag.

Discovery is overigens stukje bij beetje bezig om alles wat met wielrennen te maken heeft op te kopen om een soort monopoly te creëren in de wielermedia.

HoofdIsVrij 15 januari 2021 om 13:17

In het Engels is ze echt goed te pruimen. Dus een mooie stap voor haar.

Piet Lut 15 januari 2021 om 13:19

Dat komt omdat ze dan moet nadenken wat ze zegt. Dit bedoel ik niet negatief maar ze moet dan wel meer nadenken voor ze er iets uitflapt. Ik gun haar het beste.

chasse patat 15 januari 2021 om 13:28

Ik heb haar gemist! Fijn voor José! Vooral als duo uit Dalen, samen met Karsten Kroon. Leverde mooie gesprekken en discussies op. Bovendien weet ze gewoon een hoop over de wielersport. Voor de criticasters…gelukkig kun je op de Eurosportplayer allerlei talen kiezen om het wielrennen mee te volgen. En er is nog de knop “Mute”.

Romāns Vainšteins 15 januari 2021 om 13:45

Met alle respect, maar naar een muteknop verwijzen gaat echt helemaal nergens over.

Derierre de la course 15 januari 2021 om 21:54

Nou ik denk dat de gemiddelde Wielerflitser graag naar zijn eigen commentaar luistert hoor! ;-)

Romāns Vainšteins 15 januari 2021 om 13:44

NEEEE!!!!

Ik heb de player, dear lord, not the Giro, not the Italian Classics !!!

KnightBiker 15 januari 2021 om 16:00

Ze kan maar 1 taal tegelijkertijd doen: je kan dus wisselen naar gelang welke taal ze doet.

Piet Lut 15 januari 2021 om 16:19

Een taal tegelijk, tegelijk waarmee? Hoe kan je 1 ding tegelijk doen, daar heb je er minstens twee voor nodig

KimJungPoels 15 januari 2021 om 13:52

Jammer dat Engelse commentaar op GCN/Player was van dusdanig hoog niveau vorig seizoen dat ik er toch vaak voor gekozen heb. Been pruim ik echt heel slecht…

KnightBiker 15 januari 2021 om 16:02

Het Engels commentaar is idd best aangenaam. Al vraag ik me af of Engelse wielervolgers dat ook zo ervaren…

luckyloek 15 januari 2021 om 21:28

Carlton Kirby kan ik goed hebben, maar herkend de renners vaak slecht. De stem en het accent van Roche zijn echt verschrikkelijk om naar te luisteren. Dat zet ik echt na 5 minuten af.

De stem van Been vind ik ook niet erg prettig, maar ze is kundig, enthousiast en spreekt correct en duidelijk.

Fast Freddy 15 januari 2021 om 23:25

Die kundigheid durf ik te betwisten als het gaat om koersinzicht en raad de renner.

Schollekop 15 januari 2021 om 13:53

Fijn dat ze voor de Engelstaligen gaat leuteren.

Romāns Vainšteins 15 januari 2021 om 14:11

Ah, pfweh, *hartslag daalt*

José Leg, daar kunnen we omheen.

Cadellie 15 januari 2021 om 14:31

Ahh nee he alsjeblieft zeg….

Frank V 15 januari 2021 om 14:49

nooooo, mijn oren gingen bloeden van haar schelle stem.

Lalsacien 15 januari 2021 om 14:58

Wat een gezeur. Get a life !!!

Westland95 15 januari 2021 om 15:09

2021 wil ook maar niet echt op gang komen.

rahimns 15 januari 2021 om 15:16

De reacties waarvan je wist dat ze zouden komen…. gefeliciteerd José en veel succes.

peervaneynthoven 16 januari 2021 om 12:09

De enige juiste reactie w.m.b. Iedereen zijn/haar voorkeuren maar ondanks dat is een felicitatie op zijn plaats. Ook ik wens José veel succes, ongeacht hoe ik haar commentaar beoordeel.

oborobo 15 januari 2021 om 15:39

Gelukkig bij de Engelstalige Eurosport.
God zij met ons!

KnightBiker 15 januari 2021 om 15:57

Ik hoor José Been best graag, ze doet haar best en dat straalt ze uit. Dat ze daar af en toe een foutje maakt? Er zijn er velen die ongeïnspireerd fout op fout stapelen of gewoon geen enthousiasme uitstralen. Dat velen dat enthousiasme niet echt kunnen waarderen snap ik wegens te veel energie, maar de heren bij de NOS en dat duo met Bobbie Traksel straalt echt altijd uit alsof ze liever ergens anders zijn en het allemaal beter weten. Ook karsten kroon, die ik wel kan hebben, doet het vaak op de automatische piloot.

We kunnen helaas niet overal José de Cauwer en Renaat Schotte opstellen voor commentaar.

$kedel 15 januari 2021 om 16:08

De levende hel op aarde. Met alle respect.

Blackcanyon 15 januari 2021 om 16:10

Ik dacht dat ze een blok aan t been was en dat ze er geen poot meer aan de grond zou krijgen. Beentje gelicht. Maar ze is weer op de been. Hals und beinbruch! Ik ben een echte fan van Jose. Zolang de achternaam maar De Cauwer is.

Barend de Vries 15 januari 2021 om 17:10

Eurosport + wielrennen = niet om aan te zien.

KnightBiker 15 januari 2021 om 18:28

Dat valt qua Nederlands commentaar niet (alleen) op het conto van Been te schrijven. Daarnaast vind ik Karsten en van Belleghem best okay. (maar ik luister toch liever engels talig)

Luke 15 januari 2021 om 18:10

Wat een gezeur, prima commentaar op Eurosport, niet zo goed als op de Belg bij de klassiekers, maar veel beter dan de NOS. Wat een luxe hebben we tegenwoordig dat bijna iedere wedstrijd van niveau wordt uitgezonden door Eurosport. Of het nu met José, Jeroen, Bobbie of Kartsen is maakt me dan niet veel uit.

KnightBiker 15 januari 2021 om 18:30

+1 – De NOS is in het geheel genomen voor live commentaar niet aan te horen.
(hoewel ik voor Danny Nelissen en de radio tak van de NOS een voorbehoud wil maken)

daarnaast: de GCN App heeft geen reclame!!

David Janssens 15 januari 2021 om 18:50

Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Indertijd vond ik Van Lombeek en Uytterhoeven op de Belg prima, Wuyts en De Cauwer vind ik dan weer niet om aan te horen met hun oeverloze, ultranationalistische geklets. (“die heeft bij de jeugd nog 3 koersen bij ons gereden, dat is dus een halve Belg”).

Derierre de la course 15 januari 2021 om 21:57

Ik vind Nelissen juist weer niet om aan te horen. Stoor me enorm aan zijn commentaar terwijl ik me niet voor kan stellen dat hij door zijn ervaring niet meer diepgang kan geven.

David Janssens 15 januari 2021 om 18:45

Geweldig…. Ik kijk noodgedwongen altijd met Engelstalig commentaar, was zo blij dat ik van dat mens af was…. Misschien is Russisch commentaar wat?

DeSjors 15 januari 2021 om 18:55

Ik begrijp dat ik de enige ben die het commentaar van de damescross op Eurosport luistert, kun je de taal van het commentaar kiezen??

venus 15 januari 2021 om 18:57

Jose til op dat been en laat er een

Davide Lappartiente 15 januari 2021 om 19:45

Heeft Quinn Simmons hier enkelen ingehuurd om hun mening te geven?

ivo001 15 januari 2021 om 21:35

Mooie fiets!