Jos van Emden verlaat UAE Tour

woensdag 24 februari 2021 om 08:55
Jos van Emden verlaat UAE Tour

foto: Cor Vos

Jos van Emden zal de UAE Tour niet uitrijden. De Nederlander heeft de wedstrijd verlaten vanwege fysieke problemen, zo meldt zijn ploeg Jumbo-Visma op social media.

Het is vooralsnog onbekend wat de fysieke malheur voor Van Emden precies betekent. Voor de 36-jarige hardrijder was de UAE Tour zijn eerste koers van het seizoen. Hij reed er naar een vijftiende plaats in de individuele tijdrit op dag twee.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Marik 24 februari 2021 om 08:57

Ik ben oprecht benieuwd wat Jos dit jaar kan uitrichten. Ik vermoed dat het vooral werken voor de ploeg wordt. De jaren gaan toch echt tellen.

Milanjacks 24 februari 2021 om 12:29

Jos is toch al heel lang louter aan het werken voor de ploeg?

skylimit 24 februari 2021 om 09:02

Zijn tijdrit was al niet geweldig, misschien al een voorbode.

Yeez 24 februari 2021 om 09:05

Hopelijk op tijd fit voor parijs-nice

wieler4live 24 februari 2021 om 09:28

Vond hem gisteren nog heel sterk rijden reed Harper bijna in zijn eentje naar voren op 20 km van het einde en heeft hem daar tot het begin van de klim gehouden

S. Morgenstern 24 februari 2021 om 09:34

Wel met wat steun van Dekker en vooral Pfingsten, maar gisteren was inderdaad weer goed te zien dat hij voor dat werk nog altijd bij de betere renners in het peloton hoort.

Charlie33 24 februari 2021 om 09:43

Is Mathieu al thuis? Is Mathieu al thuis? Is Mathieu al thuis?

jvh93 24 februari 2021 om 09:49

Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat dit het laatste jaar van Jos gaat zijn in de Worldtour. Jaren beginnen te tellen, hij heeft bereikt wat hij wilde (ritwinst in een grote ronde). Denk dat het mooi geweest is

S. Morgenstern 24 februari 2021 om 10:00

Waarom fietst hij dit jaar nog rond denk je?

Lance4eva 24 februari 2021 om 10:33

Nee joh, die gaat gewoon nog twee jaar door.

mensFaber 24 februari 2021 om 11:41

@S. Morgenstern ik heb werkelijk waar geen idee, dus als jij het weet hoor ik het graag. Ik vroeg me vorig jaar al af waarom JV hem nog onder contract heeft, in mijn beleving totaal overbodige renner.

S. Morgenstern 24 februari 2021 om 11:49

Ik denk zelf omdat hij er nog plezier in heeft om zijn werk voor de ploeg te doen en de ploeg het werk wat hij doet wel op waarde kan schatten.

Groetjesaandevoetjes 24 februari 2021 om 12:44

@mensFaber – fysiek kan hij het nog aan, vindt het geen probleem om veel werk te verzetten voor teamgenoten, brengt veel ervaring (vooral op tijdrit gebied) mee wint 3 jaar terug nog de slot tijdrit in de Giro. Ik ken niet veel renners in het peleton die dat beter kunnen. De enige die in me opkomt die een nog betere track record heeft is Tony Martin, maar die rijdt ook al bij JV.

xistnc 24 februari 2021 om 09:55

Kan Jos starten in de Omloop?

josi 24 februari 2021 om 10:26

Daar wordt binnenkort een apart artikel aan gewijd.

Deel Koeper 24 februari 2021 om 10:28

Greg Van Avermaet gooit nu Oliver Naesen door de kamer.

Lance4eva 24 februari 2021 om 10:35

En doet een dreigtelefoontje.

DeGroteMolen 24 februari 2021 om 10:36

Zeker! Gaat alleen niet winnen. Dat gaat een andere ‘Ollander doen toch?

Headlines

Materiaalzone

Populair