Jos van Emden: “Ik heb klassementsambities”

donderdag 20 juni 2019 om 08:33
Jos van Emden: “Ik heb klassementsambities”

foto: Cor Vos

Jos van Emden wil graag de eindwinst in de ZLM Tour naar zich toetrekken. Met de zege in de proloog is de ervaren tijdrijder goed begonnen. “Ik heb klassementsambities, maar het belangrijkste is dat we het uiteindelijk binnen de ploeg houden”, zegt Van Emden op de ploegsite van Jumbo-Visma.


Voor de 34-jarige Van Emden is het zijn eerste individuele overwinning sinds de tijdritzege in de Giro d’Italia van 2017, de dag dat Tom Dumoulin de Giro won. “Dit doet deugd”, reageert de Nederlander. “Het gevoel was goed en ik heb echt op de limiet moeten rijden.”

In de daguitslag was Van Emden sneller dan ploeggenoten Mike Teunissen en Tony Martin. “Mike had een goede tijd neergezet en dan weet je dat je het nergens kan laten liggen en overal net wat harder moet rijden. Met Tony na mij was ik er ook niet gerust op. Maar als je dan toch geklopt moet worden dan het liefst door een ploeggenoot”, aldus Van Emden. “Het is mooi dat we hier het volledige podium bezetten. Voor de rest van de week hebben wij een mooie uitgangspositie en meerdere troeven om uit te spelen.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Gilberto 20 juni 2019 om 08:57

Dat hoor ik graag!

Wheely 20 juni 2019 om 09:00

Lijkt mij dat Teunissen de meeste kans maakt maar het is je gegund Jos!

rennerske 20 juni 2019 om 09:07

Het is Jos gegund maar dat gaat Teunissen niet laten gebeuren.

LaurentJalabert 20 juni 2019 om 09:36

Het is Teunissen ook gegund. Allebei sympathieke renners.

aru123 20 juni 2019 om 09:41

Hopelijk lukt het ze in de limburgse heuvels om het ploegenspel goed uit te spelen. Dus niet zoals lotto soudal tegen evenepoel in de baloise belgium tour.

Marik 20 juni 2019 om 09:41

Bij Jos gaat het om geloof in eigen kunnen. Deze klasbak had zoveel meer uit zijn carrière kunnen halen als hij er zelf ook in geloofd had. Parijs-Roubaix is zo’n wedstrijd waarbij Jos makkelijk top 10 kan rijden. Hij is zo steengoed.

jessevdalen 20 juni 2019 om 10:13

Mee eens

Merlinappa 20 juni 2019 om 10:14

Klopt. Heb ‘m in kleinere Vlaamse koersen ook goed zien rijden. Zou me niks verbazen als ie de heuveletappe nog goed kan verteren ook

vanSpringel 20 juni 2019 om 12:07

Leuk dat je dat zo over Jos aangeeft, want die indruk heb ik ook.
Hij rijdt verdomme hartstikke goed, en is ook een slimme renner, wat de ingrediënten zijn voor een klasbak.

Samlambeej 20 juni 2019 om 12:29

Bahaha

Sephiroth 20 juni 2019 om 10:26

Gewoon op het einde met Martin en van Emden demarreren terwijl teunissen, janssen en Groenewegen een gaatje laten vallen. Ik denk niet dat er hier teams zijn die zo een tandem terug kunnen halen als ze er op 10km vandoor gaan.

Pubsted 20 juni 2019 om 10:46

Alleen is voorbereiding op de Tour hier belangrijker dan dit rondje, dus zullen ze liever een goede sprinttrein weg willen zetten.

josemanuelfuente 20 juni 2019 om 10:28

Go Jos go