Jonas Vingegaard na baaldag Jumbo-Visma: “Alles gaat goed met mij”

zondag 17 juli 2022 om 18:26
Jonas Vingegaard na baaldag Jumbo-Visma: “Alles gaat goed met mij”

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma kende een complete baaldag in de Ronde van Frankrijk op zondag. Primoz Roglic verliet voor de start nog de ronde, Steven Kruijswijk crashte zwaar en moest naar het ziekenhuis. Ook geletruidrager Jonas Vingegaard en Tiesj Benoot kwamen in aanraking met het asfalt.

“Vandaag was een slechte dag voor ons. Steven moest de koers verlaten na een zware val, Tiesj en ik gingen daarna ook tegen de grond. Ik ben oké na mijn valpartij, ik hoop dat ik het zelfde kan zeggen over Tiesj. Hij viel voor mij, ik kon niets meer doen. Jammer genoeg zijn dat zaken die gebeuren in het wielrennen”, vertelde de Deen in het flashinterview na etappe 15.

“Ik heb gewoon wat schaafwonden aan de linkerkant van mijn lichaam.” Jumbo-Visma gaat nu verder met zes renners in koers, net zoals UAE Emirates dus. Naast Vingegaard zijn dat nog Benoot, Wout van Aert, Sepp Kuss, Christophe Laporte en Nathan Van Hooydonck.

Dit artikel delen:

49 Reacties

Javier 17 juli 2022 om 18:30

Een positief bericht. Nu hopen dat hij idd geen gevolgen ondervindt van zijn val. Jumbo blijf over met nog steeds met een sterke ploeg.

0
Scibby 17 juli 2022 om 19:59

Hij gaat natuurlijk niks anders zeggen. “Nee ik voel me zwaar klote, ik moet mijn best gaan doen om bij te blijven” is natuurlijk nog meer een uitnodiging voor pogi om aan te vallen.

0
ti-raleigh 17 juli 2022 om 18:32

De ‘pech’ ter kennisgeving aannemen,… en door.

0
jvh93 17 juli 2022 om 18:34

Die rustdag kan weleens op het perfecte moment komen. Aan de andere kant is het wel goed om eventuele kneuzingen soepel te houden, dus hoop inderdaad dat het meevalt

0
Gijsbert Van Beers 17 juli 2022 om 18:34

Nu Van Aert terug zijn hok in tot aan de tijdrit. Mee met Vingegaard, geen massasprints meer mee doen tot in Parijs. Want in 1 dag twee helpers kwijt vraagt m.i. herbezinning.

0
Deel Koeper 17 juli 2022 om 18:40

Er komen sowieso nog maximaal 2 massasprints aan en dat zijn Parijs en de rit vlak voor de tijdrit, waar het ook niet meer uitmaakt. Van Aert nog in een vlucht steken in de Pyreneeën zou dom zijn, maar al de rest is een panieksituatie nog paniekeriger maken.

Kalmte behouden lijkt niet het sterkste punt te zijn bij Jumbo.

0
Gijsbert Van Beers 17 juli 2022 om 18:48

@Deel,
en natuurlijk het argument “geel en groen in Parijs”.

Als je je niet per se hoeft te smijten in de massasprint voorafgaand aan de tijdrit, zou je dat dan willen doen? Voor een extra etappe? En weegt dat op tegen het risico?

Ik denk dat ik persoonlijk lekker zou gaan knechten voor geel, en dan proberen nog toe te slaan in de tijdrit en in Parijs.

0
Deel Koeper 17 juli 2022 om 19:00

Dan moet Van Aert gewoon stoppen met sprinten, want na elke sprint is er dagen/weken later wel iets belangrijker dat je hypothekeert.

0
Barend 17 juli 2022 om 18:34

Hopen dat Kuss goed is in de laatste week anders wordt het nog moeilijk voor Jonas

0
Alfred Issendorf 17 juli 2022 om 18:42

Ik vrees dat Kuss één dag de perfecte knecht zal zijn, maar de rest van de week niet thuis geeft.

0
SteVwonder 17 juli 2022 om 19:02

@alfred, gelukkig hoeft Kuss ook niet de hele week knecht te zijn. 3 dagen nog. Hopelijk kan Van Aert ook zijn bijdrage nog leveren. Groen is veilig nu.

0
Murcia 17 juli 2022 om 18:44

Op deze foto lijkt het inderdaad op schaafwonden aan arm en schouder. Mocht het daarbij blijven is dat een pure meevaller. Ben vooral blij dat de rug gespaard lijkt te zijn gebleven.

0
Erik de Vlaming 17 juli 2022 om 18:49

Ik ben er ook blij mee dat jij er blij mee bent!

0
Murcia 17 juli 2022 om 18:59

Ik dan weer niet zo met jouw reactie Erik, jij had liever dat hij naar het ziekenhuis moest?

0
Erik de Vlaming 17 juli 2022 om 19:48

Nee dat zeg ik toch niet en jij zelf toch ook niet? Jij bent blij dat zijn rug gespaard blijft nou ik ben dan weer blij dat jij er ook blij mee bent. Hopelijk Jonas zelf ook!

0
Brabander 17 juli 2022 om 20:26

Haha. Heerlijk dit :)

0
xistnc 17 juli 2022 om 18:50

Achter Tiesj gaan rijden is niet slim. Die zit zodanig door zijn krachten heen, dat het uit zijn tenen moet komen. Dan ben je niet de stabielste piloot.

0
John Bidon 17 juli 2022 om 18:58

Speculatie dat Benoot door vermoeidheid is gevallen.

0
xistnc 17 juli 2022 om 19:06

Dat hij vermoeid is, is geen speculatie. Dat hij gevallen is (en Vingegaard over hem heen) ook niet. Dat je minder stuurvast bent als je vermoeid bent is evenmin speculatie.

Maar doe het gerust af als speculatie. Hij zal ook best zelf iets concreets noemen waardoor hij gevallen is.

0
AdZ 17 juli 2022 om 19:08

Behalve Vingegaard zitten ze er allemaal wel doorheen.

Gisteren duidelijk Van Aert, vlak voordat Jumbo samen met Ineos letterlijk de achtervolging blokkeerde door de weg over de hele breedte te bezetten…

Vandaag was er geen een meer in staat om Vingegaard na zijn val terug naar de kop van het peloton te brengen.

Dat wordt nog wat in de Pyreneeën!

0
Deel Koeper 17 juli 2022 om 19:22

Wat je omschrijft, is zowat de definitie van speculatie.

0
kleomantre 17 juli 2022 om 19:30

Oftewel het eigen gelijk zoeken.

Het staat gewoon volledig open waardoor het komt. Xistnc geeft een goede mogelijkheid aan, maar meer dan is er voor nu nog niet van te maken. En met de constatering van hem kun je an sich ook helemaal niets. Stel dat het zo is, wat is dan het alternatief?

0
Maillot à Pois 17 juli 2022 om 20:03

Een nieuw artikel op Wielerflits kan een einde maken aan de speculatie. Gelukkig is het de schuld van een andere Belg, zo hoeft xistnc zijn wereldbeeld niet al te veel bij te stellen ;-)

0
John Bidon 17 juli 2022 om 20:49

Inderdaad na artiketje over Benoot, toch eens kijken hier of xistnc van zijn high horse is afgekomen. Helaas…

0
Silent Hill 17 juli 2022 om 18:55

De renners van Jumbo liggen wel erg vaak op de grond. Hoe zou dat komen ? Dan kan toch geen toeval zijn. Of is het echt heel veel pech ? Of is het een perceptie fout omdat alle ogen op hen gericht zijn, en vallen ze niet meer dan anderen ? Iemand ?

0
Murcia 17 juli 2022 om 19:02

Die van UAE hebben dan weer heel vaak Corona. Vragen, vragen, vragen.

0
kleomantre 17 juli 2022 om 19:32

Die van Bahrein krijgen dan weer meer bezoek dan ze zouden willen hebben….

0
AdZ 17 juli 2022 om 18:56

Niet best, vallen voor de rustdag. Extra stijf op dinsdag.

0
Speedy Mark 17 juli 2022 om 18:56

Hup Vingegaard! Blij dat de schade meevaalt. Gun het hem van harte om deze tour binnen te halen. Tot op heden soeverein. Nog drie dagen in dat wiel van Pogacar blijven

0
peervaneynthoven 17 juli 2022 om 19:02

Wat dacht je van aanvallen Thomas,Pidcock,Yates? Als hij geen steun meer heeft zal hij het zelf moeten oplossen.Pogacar zal niet helpen.

0
jooprioolpijp 17 juli 2022 om 19:18

Thomas is een volger, geen aanvaller, Pidcock is geen bedreiging zolang hij niet in een grote ontsnapping zit die 10 minuten krijgt. Blijft over Yates, en die zie ik ook geen 4 min goedmaken op de modale slotklim.

0
Angelo Pauwels 17 juli 2022 om 19:25

Geraint zet alles op de 3de week heb ik al gelezen, dus die gaan er vol voor gaan. Alvast veel succes Jonas zou ik zeggen.

0
kleomantre 17 juli 2022 om 19:34

Hebben ze bij Ineos iemand vrijaf gegeven die loeihard ergens eens door kan trekken?

0
Dikke Vrouw 17 juli 2022 om 19:19

Gelukkig is ie ok !
Nu wel 2 tegen 3 berg knechten maar jonas is vast sterker als pogi boy !

0
horsm 17 juli 2022 om 20:20

Ik hoop het! Het komt nu er echt op aan hoe goed Jonas nog is.

0
Angelo Pauwels 17 juli 2022 om 19:19

Veel zal afhangen van hoe Ineos koerst in de komende bergritten, als ze vol meedoen dan wordt het nog moeilijk voor Jonas.

0
jooprioolpijp 17 juli 2022 om 19:29

Valt wel mee hoor. Geen fratsen uithalen; TJV heeft nog genoeg ondersteuning over om tot de slotklim te komen en vanaf daar gewoon Pogacar volgen, die gaat een Yates of Thomas ook niet laten rijden.

0
Jacco van Stierop 17 juli 2022 om 20:15

Ik verwacht niet dat Ineos gaat rijden, Thomas en Yates zullen alleen achterom kijken en defensief koersen ten opzichte van Bardet, Gaudu en Quintana. Ik had gehoopt op een wat positieve wedstrijdinstelling bij hen, maar het is gewoon erg slappe hap, valt me erg tegen.

0
klimmer99 17 juli 2022 om 19:29

Pogacar gaat die van Ineos ook niet zomaar laten rijden.

0
Angelo Pauwels 17 juli 2022 om 19:34

Hij zal kijken naar Visma om het gat te dichten om zo Jonas te isoleren, zou ik ook doen.

0
Mechia 17 juli 2022 om 19:49

Zou wel slim zijn. En denk ook niet dat het veel uitmaakt of hij 2 of 3 wordt. Verder zijn er tot op heden weinig renners zonder kleerscheuren door een valpartij gekomen. Zie ook een Vlasov. Ik denk toch dat die beter was geweest zonder val. Dat Vingegaard hier zegt dat hij ok is zegt verder niks. Hij kan moeilijk wat andere zeggen.

0
Het Jachtluipaard van Numansdorp 17 juli 2022 om 19:42

Ik wens Jumbo heel veel succes om met een ploeg van effectief 5 man de aanvallen van UAE en Ineos af te slaan. Lijkt me schier onmogelijk.

0
Murcia 17 juli 2022 om 19:47

De wens is de vader van de gedachte. Mocht TJV de trui verspelen kun jij victorie kraaien en wint Jonas alsnog dan duik je weer onder. Weet wel welke uitkomst mijn voorkeur heeft.

0
horsm 17 juli 2022 om 19:53

Ja, wordt supermoeilijk.

0
Sjonge Jonge 17 juli 2022 om 20:52

Schier onmogelijk is het natuurlijk niet, maar de uitvallers zijn natuurlijk wel een flinke aderlating.

Ben overigens wel benieuwd of je de credits komt geven als ze het schier onmogelijke hebben bereikt volgende week?

0
assen 17 juli 2022 om 21:01

De kans dat TJV de TdF nog wint schat ik lager dan 1 op 4.
Doordat TJV nu veeeel zwakker is geworden, zijn de kansen van INEOS ineens veel beter geworden. Ik schat de kans dat INEOS de TdF gaat winnen op 5/12. Dan krijgt Pogi de rest (1/3).

INEOS twee man in de vroeger vlucht. En dan na een straffe beklimming alle knechten van TJV elimineren, afgezien van Kuss. En dan op het vlakke tussen beklimmingen Vingegaard bestoken door aanvallen van Yates en Thomas, en Vingegaard is de Sjaak.

Veel hangt af van WvA. Als hij in een eerdere beklimming NIET wordt gelost door UAE of INEOS trein, dan worden de kansen voor Vingegaard een stuk groter.

Tactiek wordt een keer erg belangrijk, hoe lang is dat geleden??? We hebben nu een situatie waar de leider een zwakkere ploeg heeft dan zijn uitdagers!

0
Vermont=Awesome 18 juli 2022 om 02:54

De gok kantoren geven Vingegaard 7/12 (en bijv. Pogacar 3/1). Kan ik bij jou €100 inzetten?

0
Wildebert 17 juli 2022 om 21:20

Zie het nog wel zitten voor Jonas. Heeft voorsprong, geen slecht team en in man tegen man bleef hij so far prima overeind. Maar dan moet ie dat laatste wel doen (overeind blijven) en geen gekke dingen doen. En hoop ik dat Wout weer zijn knechtenrol met verve oppakt in plaats van de Wout-op-hol show. Benoot mag nu laten zien uit welk hout hij gesneden is en zuinig op Kuss blijven. Dat is geen diesel, maar er wel eentje voor juist die ene etappe dat alles aan gort gaat. Gelukkig rijdt onze Fransoos als een niet te nemen poort en zie ik Van Hooydonck ook nog wel boven zichzelf uitstijgen.

0
S.t.B 17 juli 2022 om 21:42

Hoop dat Jonas niet al tezeer vanuit zijn adrenalinerush redeneert. Die kans is helaas nogal groot.
Bij het minste teken van zwakte zullen UAE en Ineos waarschijnlijk direct reageren. Betekent wel dat de amusementswaarde van de laatste Tourweek is gered.
De ASO zal vanavond slapen als een roos.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone