Jetse Bol blijft bij Burgos-BH: “Hoop op deelname aan Vuelta”

woensdag 27 november 2019 om 10:49
Jetse Bol blijft bij Burgos-BH: “Hoop op deelname aan Vuelta”

Jetse Bol - foto: Cor Vos

Burgos-BH heeft aangekondigd dat drie renners hun contract bij de Spaanse ploeg hebben verlengd. Diego Rubio, Óscar Cabedo en de Nederlander Jetse Bol.

De Noord-Hollander rijdt sinds 1 augustus 2018 in dienst van Burgos-BH. Hij laat na zijn eerste volledige seizoen voor de formatie weten dat hij zich zeer in zijn sas voelt in het team. “Wij waren er redelijk snel uit”, laat Bol weten aan NH Nieuws. “Mijn manager heeft wel met andere ploegen gesproken, maar die werden nooit concreet.” Zodoende kon WielerFlits in september reeds melden dat Bol zijn contract had verlengd.

Afgelopen jaar kwam Bol zeer dicht bij een ritzege in de Vuelta a España. Op de Alto de Javalambre zag hij zijn ploegmaat Ángel Madrazo naar de zegebloemen snellen. Zelf werd Bol tweede. “Ik heb in mijn twaalfjarige carrièrre nog geen koers gewonnen. Dus dat moet dit seizoen dan maar gebeuren”, stelt hij.

Net als de afgelopen jaren koestert Bol de wens om deel te nemen aan de laatste grote ronde van het jaar. “Ik hoop opnieuw op deelname aan de Vuelta a España”, zegt hij in een persbericht van zijn ploeg. “De Ronde van Spanje start volgend jaar in Nederland, dus dat zou voor mij heel speciaal zijn.”

Bol begon zijn wielercarrière bij het Rabobank Continental Team. In 2012 maakte hij de overstap naar het WorldTour-team. Daarna volgden dienstverbanden bij Join’s-De Rijke en Manzana Postobon voor Burgos-BH bij de man uit Avenhorn aanklopte.

Bol is komend jaar niet de enige Nederlander in dienst van de ploeg. Ook Alex Molenaar rijdt volgend seizoen in het tenue van Burgos-BH.

Dit artikel delen:

8 Reacties

dikkechaap 27 november 2019 om 11:06

Burgos zou zomaar het slachtoffer van Mathieu kunnen worden.

Thoin 27 november 2019 om 11:29

Hoe zit het nu eigenlijk met die wildcards?
Dus Wanty en Total mogen sowieso mee? Dankzij hun plaats in de UCI ranking?
Cofidis wordt wellicht WT en anders door sponsoring rijden die ook mee…
Dan wordt het strijden tussen Correndon-Caja Rural en Burgos?

Vorig jaar 4 teams: Cofidis-Caja Rural-Burgos en Euskadi

Dus moet Correndon al hopen dat Total of Wanty geen zin hebben in de Vuelta?
Ik zie hen niet Caja Rural thuislaten…

Vreemd systeem toch..

KimJungPoels 27 november 2019 om 11:35

Nee het zit iets anders volgens mij, zoals het er nu naar uit ziet:

– Cofidis is WT dus zijn verplicht mee te doen aan alle WT koersen
– Direct Energie werd eerste een krijgen een WC voor alle WT koersen. Ze mogen die echter af staan, en ik heb al gelezen dat ze dat voor de Vuelta wellicht van plan zijn.
– Wanty werd tweede en krijgen een WC voor alle ééndagskoersen die WT zijn. Dus niet voor de grote rondes.

Daarmee zouden er dus 2/3 WC over zijn. Wellicht dus voor Corendon, maar de kans lijkt me ook best aanwezig dat ze gewoon lekker volledig Spaans gaan met Caja, Burgos en Fundacion Euskadi.

Jean Dumas 27 november 2019 om 13:09

Jetse naar Corendon!

Thoin 27 november 2019 om 14:21

KJP
Bedankt, dit was eens duidelijk :)

Scott Sunderland 27 november 2019 om 13:06

Jammer dat de besprekingen met INEOS op niets uitliepen voor Jetse Bol… Nee hoor, leuke coureur die gewoon zijn best doet. Ze kunnen niet allemaal in de WT rijden.

Bummetje 27 november 2019 om 13:22

Als MvdP aangeeft de Vuelta te willen rijden, dan zal de organisatie Corendon een wildcard geven. Een eerste grote ronde deelname van MvdP levert meer publiciteit op dan elke andere proconti ploeg. Verwacht zelf dat Direct Energie niet drie grote rondes wil rijden en dan voor giro&tour kiezen. En dit dat geval is Burgos er gewoon weer bij.

Thoin 27 november 2019 om 14:24

Burgos of Fundacion Euskadi…
Denk dat ze het ook leuk zouden vinden om de oranje tenues weer te zien in de koers.

Headlines

Materiaalzone

Populair