Jasper Philipsen wint Milaan-San Remo dankzij uitmuntend kopwerk Mathieu van der Poel
foto: Cor Vos
zaterdag 16 maart 2024 om 16:32

Jasper Philipsen wint Milaan-San Remo dankzij uitmuntend kopwerk Mathieu van der Poel

Jasper Philipsen heeft Milaan-San Remo op zijn naam geschreven. De Belgische renner won de sprint van de groep met favorieten na uitmuntend kopwerk van Mathieu van der Poel. Michael Matthews werd net geklopt en werd tweede, Tadej Pogacar moest vrede nemen met plaats drie.

De start van Milaan-San Remo lag dit jaar niet in Milaan, en ook niet in Abbiategrasso zoals vorig jaar, maar in Pavia. Om 10.15 uur werd er al het startsein gegeven in het stadje ten zuiden van Milaan. Het peloton vertrok er voor een ellenlange tocht van 288 kilometer naar de Via Roma in San Remo. Andiamo!

Naar goede gewoonte reed er een vroege vlucht weg met heel wat Italianen en Italiaanse ploegen. De namen: Sergio Samitier (Movistar), Romain Combaud (dsm-firmenich PostNL), Davide Baldaccini, Valerio Conti, Kyrylo Tsarenko (alle drie Corratec-Vini Fantini), Davide Bais, Mirco Maestri, Andrea Pietrobon (alle drie Polti Kometa), Alessandro Tonelli en Samuele Zoccorato (beiden VF Group-Bardiani CSF-Faizanè).

De kopgroep in beeld – foto: Cor Vos

Initiatief van grote ploegen
Veel voorsprong kreeg de tienkoppige vlucht zaterdag niet. Alpecin-Deceuninck en Lidl-Trek, met name Silvan Dillier en Jacopo Mosca, hadden zich namelijk al snel op kop gezet. Zij hielden de hele dag de voorsprong van de kopgroep binnen de drie minuten. Dat deden ze natuurlijk in functie van respectievelijk titelverdediger Mathieu van der Poel – die in een witte broek startte – en kanshebber Mads Pedersen.

Op de Passo del Turchino, de eerste beklimming van de dag, gebeurde er niet al te veel. De grote namen, waaronder Van der Poel en Tadej Pogacar, waren wel attent. Zeker in de dalende kilometers zaten zij goed vooraan gepositioneerd. Daarna verdwenen de favorieten weer van het toneel en zagen we hetzelfde beeld als in de eerste uren. Het was met andere woorden wachten op de volgende beklimmingen, die van de Tre Capi.

Dillier met ook een aandachtige Mathieu van der Poel – foto: Cor Vos

Laporte lost zeer vroeg
Op die Tre Capi, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta, zagen we voor het eerst de mannen van UAE Emirates op kop van het peloton. Kopman Tadej Pogacar had dus duidelijk de instructie gegeven de hellingen te gebruiken om de wedstrijd hard te maken. Dat zorgde er dan weer voor dat de kopgroep wat van hun pluimen verloor, maar ze konden het toch nog even uitzingen.

Net voor de Capo Berta zagen we overigens de eerste valpartijen. Onder meer Tim van Dijke en Cedric Beullens maakten kennis met het asfalt. Het stevige tempo van de mannen van UAE Emirates leidde ook – voor het eerst – tot het lossen van een aantal renners. Verrassend genoeg was Europees kampioen Christophe Laporte een van die mannen. De medekopman van Visma | Lease a Bike had duidelijk geen goede benen.

Domen Novak op kop van het peloton – foto: Cor Vos

UAE Emirates vliegt op de Cipressa 
Dat weerhield de gele brigade er niet van om richting de voet van de Cipressa even mee tempo te maken. Dat probeerden en deden veel teams, waardoor de nervositeit in het peloton bleef stijgen. De mannen van UAE Emirates lieten zich even wegdringen in aanloop naar de Cipressa, maar na enkele honderden meters op de klim zagen we ze toch weer vooraan. We zagen andermaal een fikse tempoversnelling.

Het was Isaac del Toro die minutenlang bijzonder hard omhoog reed, maar die zichzelf klaarblijkelijk ook wat voorbij had gereden. De jonge Mexicaan kon zijn eigen tempo niet volhouden en dus moest Tim Wellens overnemen. Pogacar had zo wel al heel wat van zijn luitenanten opgebruikt. Wellens twijfelde dan ook even om tempo te maken, maar trok in de slotkilometer dan toch nog door. Zodoende kwam er een uitgedund peloton van ongeveer 30 man over de top.

We kregen een snelle beklimming van de Cipressa te zien – foto: Cor Vos

Na een ongelukkige valpartij van twee van de overgebleven vluchters in de afdaling bleef alleen Bais over in de kop van de koers. De Italiaanse rasaanvaller zorgde zo nog voor wat extra publiciteit voor zijn team. In het peloton was het even zoeken naar de organisatie, maar uiteindelijk kwam die er toch. Er volgde ook een samensmelting met een achtervolgende groep, waardoor we toch weer met een grote groep naar de Poggio trokken.

Pogacar tweemaal op de Poggio
Het waren de mannen van Tudor, in functie van Matteo Trentin, die de Poggio als eersten konden aanvatten. INEOS Grenadiers nam wat later over, maar het was wachten tot een eerste echte versnelling. Wellens plaatste die dan ook op goed twee kilometer van de top. Hij leidde zo op imposante wijze een aanval van Pogacar in. De Sloveen begon eraan op 900 meter van de top. Van der Poel had het duidelijk in de smiezen en zat strak in het wiel. Hetzelfde gold voor Alberto Bettiol en Filippo Ganna.

Er werd echter niet doorgereden door Pogacar en co en zo kwamen er weer heel wat renners aansluiten. Pogacar maakte gebruik van dat moment van vertwijfeling en knalde weer weg. Deze keer had hij wel een gaatje, ook op Van der Poel. De wereldkampioen moest wat meters goedmaken, maar deed dat uiteindelijk wel. De twee doken samen de afdaling in, maar de rest was niet ver.

Even leken Pogacar en Van der Poel weg te zijn – foto: Cor Vos

Van der Poel reed in de afdaling niet echt door met Pogacar, waardoor de twee tenoren geen definitief gat konden slagen. Een groep van een tiental andere favorieten, met onder meer Mads Pedersen en Jasper Philipsen, kon zo aan het einde van de afdaling terugkeren.

Philipsen doet het na kopwerk Van der Poel
Net voor we beneden kwamen zagen we wel de typerende aanval. Wie anders dan Matej Mohoric demarreerde uit de groep en nam meteen heel wat voorsprong. De oud-winnaar kon het echter niet volhouden en werd weer gegrepen op een kilometer van de streep. Daarna zagen we nog pogingen van verrassing Matteo Sobrero en Tom Pidcock, maar ook zij geraakten niet weg. Dat had alles te maken met het kopwerk van Van der Poel, die had gezien dat Philipsen nog in de groep zat en zich volledig wegcijferde.

Van der Poel zorgde er zo eigenhandig voor dat de Belg kon sprinten voor de zege. Het was Michael Matthews die als eerste – en sterk – de sprint aanging, maar langs de hekken kon Philipsen er toch nog langskomen. De Vlam van Ham ging op en over de Australiër en won zo Milaan-San Remo. Matthews werd tweede, Pogacar sprintte nog naar een derde plaats. Pedersen werd nog goed gepiloteerd door Jasper Stuyven, maar kwam niet verder dan plaats vier. Bettiol vervolledigde de top-5. En Van der Poel? Die zag dat het goed kwam en bolde als tiende over de streep.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
190 Reacties
16-03-2024 16:41
Doen ze toch goed bij Alpecin! Waar een kleine ploeg groot in kan zijn: monumenten winnen! Had liever Van der Poel gezien maar desalniettemin feest bij Alpecin.
16-03-2024 16:41
MvdP geeft deze weg als een kadobon.
16-03-2024 16:45
De manier waarop MvdP terug naar Pogi rijdt nadat hij even de demarrage gemist heeft... Ik kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat in zijn eentje weg had kunnen springen als hij gewild had.
    16-03-2024 17:27
    Had moeten overnemen toen die eerste aanval van Pogacar stokte. Toen had hij alleen Bettiol en Ganna nog in zijn wiel. Dat hij even later probleemloos over vijf man heen gaat bewijst dat hij er de benen voor had. In het ergste geval ben je dan weg met Pogacar, Ganna en Bettiol. Maar goede kans dat je alleen komt te zitten.
16-03-2024 16:47
Kan die Belgische co commentator van Eurosport aub van de buis. Zo verschrikkelijk overdreven nationalistisch, man man wat is tie irritant, afgelopen seizoen Remco voor Remco na. Nu gaat hij gewoon verder pffffff
    16-03-2024 19:11
    Denk jij dat Eurosport een Nederlandse zender is mss? Trouwens, die Belg is geen co -commentator, hij is commentator, degene die erbij zit is de co -commentator.
    16-03-2024 19:16
    Je bedoeld van Belleghem?. Al moet ik wel zeggen dat ik hem bijna niet over Wout heb horen kakelen. Wat die normaal wel tig keer doet in een wedstrijd waarin Wout niet eens meerijdt
16-03-2024 16:48
Dat ze bij UAE nog niet doorhebben dat Hirschi en Ulissi in dit soort koersen bijna altijd tegenvallen... dat zijn de 1.pro mannen.
16-03-2024 16:52
@ Alpaca-Leiden-Wim Kieft ik denk dat Philipsen gewoon bevestigt dat hij veel meer is dan enkel een spurter, Pedersen had ik het ook gegund net als Pidcock overigens.
    Hij is een soort Zabel geworden, maar dat was ook niet mijn favoriete type renner Jan, Ik heb gewoon een best wel grote afkeer van sprinters. En Philipsen Komt ook niet echt over als een leuk mens. Dat helpt dan ook niet.
16-03-2024 16:56
Heerlijke finale, spannend tot de laatste meter. Dankzij geduld, kalmte en de aanwezigheid van Van der Poel trekt de slimme Philipsen aan het langste eind, zeer knap gedaan. UAE niet erg overtuigend, kon Pogacar onvoldoende lanceren, Pedersen in de slotmeters te weinig jus in de benen.
16-03-2024 17:00
Na een aantal fantastische edities van Milaan - San Remo was dit helaas een anti-climax. Wat hebben we gezien? UAE kon het bergop niet los rijden, waarna een wereldkampioen 5 km afstopt om een sprinter die wel degelijk gelost was terug te laten komen, waarna die in een millimetersprint nét sneller is dan Matthews. Dat MvdP is de laatste 2 kilometer knecht is volkomen logisch, maar 300 meter voor de top van de Poggio leek die beslissing al gemaakt. #Samenwinnen
    16-03-2024 17:02
    Dat vind ik persoonlijk het mooie van san Remo de onvoorspelbaarheid.
    16-03-2024 17:02
    Is een half wiel tegenwoordig ook al een milimetersprint? Zijn die wielen tegenwoordig zo klein?
    16-03-2024 17:06
    als je in de top 10 de poggio overkomt, dan ben je geen geloste sprinter

    degenen die niet in die groep van 12/13 zaten, dat waren de geloste sprinters.
    16-03-2024 17:16
    Op 600 meter van de top waren Pogacar, MvdP, Bettiol en Ganna los van de rest. Daar was al besloten om de kaart Philipsen te trekken. Ik ben er van overtuigd dat MvdP in een aanvallende rol daar had doorgetrokken. Dit is overigens slechts een observatie/inschatting. Alpecin heeft deze keuze gemaakt en de winnaar heeft gelijk. Philipsen is het ook volledig gegund. Mijn 'teleurstelling' heeft slechts te maken met het defensieve rijden, iets dat we vroeger te vaak zagen en waar we 'allemaal' van hopen dat het verleden tijd zou blijven.
    16-03-2024 17:20
    Philipsen reed vorig jaar ook defensief in Roubaix, toen vond men dat minder jammer
    16-03-2024 17:34
    Panache, ik heb er toch een iets andere kijk op.

    Ik denk dat Pogacar gewoon vol naar beneden gereden heeft, en dat VdP niet heel veel harder kon. Het gat bovenop was te klein met de rest van de groep. Met eerst Pidcock die aan sloot en daarna ook Pedersen en co. En dan is het ineens een ander verhaal.

    En stel dat ze met 2 beneden aangekomen waren, hoe groot was dan hun voorsprong? Ze zouden tot op de streep vol hebben moeten rijden om te voorkomen dat de groep er achter over hen heen gedenderd zou komen. Terwijl je bij een sprint toch altijd gaat pokeren als je met 2 voorop bent.

    Ik denk dat Mathieu inderdaad zelf had moeten proberen als je ziet wat hij bij de tweede demarrage van Pogi nog kan. Maar het geweer is m.i. pas van schouder veranderd toen Pidcock kwam aansluiten.
    16-03-2024 18:21
    Het is gissen Wouter, maar ik heb het gevoel dat Mathieu’s ploeg op 600 meter van de top (los met Pogi, Bettiol en Ganna) al de kaart Philipsen getrokken had. Aan de ene kant is het inderdaad volle bak tot de finish met een grote achtervolgende groep, echter kan in die groep de aanwezigheid van Philipsen en Pidcock ook verlammend werken. Als wielerliefhebber had ik liever de vier ‘sterksten’ op de Poggio het zien klaarspelen en geen enkel probleem als dan Pogi of Ganna de snelste sprint in de benen heeft.
16-03-2024 16:43
In al die jaren zo’n moeilijke koers om te winnen voor de Belgen, en nu 3 keer in 5 jaar.

Knap hoor van Philipsen, na zijn
2de plek in Roubaix vorig jaar nu winst in een monument. Zet toch de volgende stap in zijn carrière. Mooi werk ook van Van der Poel. Erg sterk vandaag maar dé klapper van vorig jaar leek er niet in te zitten.

Pogacar weer met het beukwerk maar de Poggio is voor hem niet zwaar genoeg om echt weg te kletsen. Toch de koers gekleurd. Zijn ploeg was wel wat te snel gedecimeerd.

Was nog nipt met Matthews, wéér een ereplaats voor hem in een topkoers. Pedersen had ik toch dichter verwacht in deze sprint.

Visma mist hier Van Aert, zonder hem is het daar een stuk minder in dit soort klassiekers. Had hier altijd meegespeeld voor winst.

Alaphilippe nog eens een top-10 overigens, dit is dan ook de makkelijkste topklassieker voor hem om mee te kunnen spelen.
    16-03-2024 16:59
    Heb toch het idee dat Van der Poel vandaag niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. Dit was duidelijk voor Philipsen vandaag, hij zat wel heel veel achter zich te kijken. Maar de power om de 2e aanval van Pogacar en alle aanvallen na de Poggio te neutraliseren was er wel. Mogelijk investeren in de onvoorwaardelijke hulp van Philipsen in PR. Daar had het wel alle schijn van.
    16-03-2024 18:14
    Het leek mij persoonlijk eerder zoals in de edities van ‘21 en ‘22. Beantwoorden zat erin, maar zelf nog een laag bovenop leggen vandaag niet.

    Denk ook wel dat de Vlaamse koersen hem nog beter liggen. Maar daar heb je dan weer een beter Visma in de breedte, dus vermoed wel dat ie vandaag al heel graag had gewonnen. En dat de kaart Philipsen pas ná de afdaling van de Poggio is getrokken.
16-03-2024 16:46
Zomaar een vraag: heeft Kroon aandelen Kooij?
Ben ik de enige die de hele tijd automatisch Sombrero van Sobrero maakt? Dat had ik tot dit seizoen niet, dus geen idee waarom mijn hersenen dit ineens doen.
16-03-2024 16:59
@ indewielen , ik denk dat je gelijk hebt met te stellen dat Philipsen zonder Mathieu niet gewonnen had (ook al zat hij niet ver). Ik denk overigens ook dat Mathieu zelf voelde dat zijn kansen serieus slonken nu ze met meer volk samen zaten....
    16-03-2024 19:34
    Er zijn maar weinig sprinters die winnen zonder het werk van hun ploegmaats…….
16-03-2024 17:04
Goed werk van MvdP! Hij moét dat doen. Maar om nu te zeggen dat Jasper niet wint zonder Mathieu, dat gaat te ver. Wellicht rijdt er dan een andere renner achter Pidcock aan, en moet Jasper gewoon volgen zoals hij dat nu deed. Lijstje overwinningen van Philipsen steeds indrukwekkender, seizoen nu al geslaagd en hij mag nog naar de Tour.
    16-03-2024 18:16
    Zonder van der Poel had hij niet gewonnen…wie had anders Pogi terug moeten halen.
16-03-2024 17:04
Poelletje doet 1 keer mee en gelijk de hoofdprijs voor de ploeg.
16-03-2024 17:07
Grappig, de eerste reactie van Mathieu op de overwinning van Philipsen : "Ik hoop dat ie bij ons blijft"
    16-03-2024 18:24
    Waarschijnlijk niet, dikke kans dat die volgend jaar weer bij maatje Pogi in het team rijd.
    16-03-2024 20:28
    Matje is toch ook een maatje van Pogi?
    16-03-2024 20:32
    Tegenwoordig zijn die lui kennelijk allemaal elkaars vriendje.
16-03-2024 17:18
Als men goed oplette, haalde Matje op de juiste snelheid Mohoric terug. Liep daarna precies genoeg in om Pidcock in te lopen. Om vervolgens Stuyven het resterende gat te dichten met Pedersen in zijn wiel. Dat heet jee eigen sprinter Philipsen uitspelen op hoge school niveau. Resultaat : feest bij AF
    16-03-2024 17:20
    AD…
    16-03-2024 17:27
    inderdaad, afgezien van de sprint zelf nog aantrekken deed Mathieu alles goed voor Phillipsen, overschot of niet het was uit het boekje door ook weer niet alles zelf te willen doen.
    MAAR, de reactie die Mathieu op de Pogio had op Pogacar had ook als aanval uitgespeeld moeten kunnen worden, en dan waren ze met 2 weggeweest. (in de afdaling was het gat echter te klein, en vanaf dat moment was het voor Mathieu zaak om de andere kaart te spelen.)
16-03-2024 17:22
Prachtige finale gezien. Kippenvelmoment die laatste demarrage van Pogacar op de Poggio en Matje die er naartoe knalt. Sterk van Philipsen dat hij er nog bij zat. Hoed af voor VDP, zonder hem is Philipsen kansloos. Pogi volgend jaar maar met een echte klimmersploeg naar daar om harder de Capi en Cipressa op te knallen. Alaphilippe die nog eens een finale rijdt. En tot slot: gemiste kans voor Pedersen en… Van Aert.
    16-03-2024 17:36
    Met een klimmersploeg een niet-klimetappe aanvliegen? Kijk naar de afgelopen 10 winnaars en je weet met wat voor een ploeg je moet aanvangen... Alles behalve met klimmers?
16-03-2024 18:48
Genieten weer van zoveel zure reacties hier op WF maar de tactiek van Alpecin was 100% in orde. De tactiek van UAE en Trek trouwens ook maar qua uitvoering gefaald (Pedersen zwakke sprint vanuit perfecte positie en te weinig fire power op de Cipressa voor UAE om daarna Pogi echt het gat te laten slaan). Ook prachtig hoe hard Pidcock afdaalde maar Ganna was de betere Ineos pion voor een late ontsnapping geweest. VisLAB moet gaan analyseren en evalueren wat er mis ging.
16-03-2024 18:49
Een leuke finale al stond het scenario min of meer al vast. Koers was niet zwaar genoeg en het weer tegoed.
Visma loose a bike de grote afwezige, de eerste grote pannekoek is al weer vergeven. De druk op WVA wordt zo alleen maar groter en VDP is al weer aardig in vorm.
17-03-2024 09:32
@ oesjipapa Mathieu reed deze afdaling ook niet op kop hé, denk dat hij er alles aan gedaan heeft om zelf te winnen en toen hij zag dat het wellicht niet voor hem ging zijn (na de afdaling) reed hij alle gaten dicht. Bovendien, komen Pogacar, Mathieu en Pidcock Pedersen samen beneden wie garandeert hem dan winst? En het gat was ook maar een gaatje, rijden ze met een voorsprong van 1 a 3 seconden die vlakke laatste 2,2 km voluit naar de meet? Dan zijn ze zo goed als zeker beide geklopt. Nee, Mathieu heeft gedaan wat ie moest doen en dat heeft geloond, philipsen is ook niet bepaald een klein rennertje meer, misschien al vergeten dat hij vorig jaar in PR het blok aan Van Aerts been was en op die manier het Mathieu iets "comfortabeler" maakte en zelf nog 2de werd. Gewoon een goeie tandem die 2.
    17-03-2024 14:55
    Nou Jan, als van Aert vorig jaar niet lek reed in Paris-Roubaix, dan was Philipsen echt geen blok aan het been geweest van Van Aert, maar dan waren Vd Poel en van Aert samen naar de Velodrome gereden.
    Dus dat je nu doet alsof vd Poel won door het tactische spel van Philipsen is nonsens.
16-03-2024 16:44
Van Belleghem lD de koers prima itt zijn medecommemrystot
    16-03-2024 16:46
    Hou eens op met dat strontvervelende gezeik van je joh.
    16-03-2024 16:49
    Stop ff met drinken Sooike en typ even zodat we je onzin ook kunnen lezen.
    16-03-2024 16:52
    Beetje vriendelijker tegen de dronken dorpsgek aub.
16-03-2024 16:44
Dat dit nog een ''monument'' is, is natuurlijk bespottelijk.. Dit is natuurlijk 1 van de saaiste koersen die je maar hebt. Vooral deze editie was nogal tam, Nee voor mij mogen ze de titel ''monument'' wel aan een andere koers geven.
    16-03-2024 17:33
    Gespeend zijn van het gevoel voor de schoonheid van een langzaam opverende, doch onafwendbaar accelererende spanningsboog lijkt me een ernstig gemis.
    16-03-2024 17:36
    Dan snap je de bedoeling van de term "monument" niet. Dat is juist bedoeld om nieuwere en betere koersen klein te houden. Net zoals die koersen vroeger semi-klassiekers werden genoemd, omdat ze minder dan vijftig jaar oud waren. Inmiddels zijn al die koersen de vijftig gepasseerd en wordt er plots over "monumenten" gesproken. Wat een toeval.

    Het mooiste vind ik nog wel dat ze deze ellende ook gewoon met droge ogen van start tot finish uitzenden. Het is alsof je actief iedereen behalve de harde kern van bejaarde (of de facto bejaarde) kijkers wil wegjagen.
    16-03-2024 19:07
    Ok Djaga, en wat had je in gedachten? Veenendaal - Veenendaal dan maar ?
    17-03-2024 12:00
    De "nieuwe" generatie wielerliefhebbers kennen er echt geen bal van hé.
    Puur en enkel omdat hun landgenoot (en topfavoriet) niet wint.
    Ga dan F1 kijken daar ben je er zeker van dat je kunt juichen. Hoef je achteraf geen zure onzin uit te kramen.
16-03-2024 16:51
na de Strade gaat niemand nog meewerken met Pogacar, zo eenvoudig is het. Als die toch supersonisch is, moet die het zelf maar oplossen, dat is nu eenmaal zijn lot. Verder kon MVDP het perfect spelen van "tja, mijn topsprinter zit vlak achter ons", en hij kreeg gelijk met die keuze. Verder liegt MSR niet na 300 km ... Als Philipsen er op dat moment nog bijzit, dan is hij een meer dan verdiende winnaar, hoe zuur die druiven ook smaken in Nederland.
    16-03-2024 21:37
    Ben het eens met heel je verhaal behalve de laatste zin. Ik geloof dat de druiven ook in Nederland uitstekend op smaak zijn. Focus je niet teveel op die paar over-chauvinistische zuurpruimen hier op de site zou ik zeggen. Prachtige koers gezien met een verdiende winnaar.
16-03-2024 17:00
als van der poel gaat meewerken met pogacar, zie ik ze ook wel terugkeren, pidcock, ganna, pedersen en co zaten echt wel dicht op de top

en dan wint mogelijk mohoric omdat niemand die terughaalt
    16-03-2024 17:47
    Nee. Als Van der Poel had meegewerkt met Pogcar waren ze bij die eerste aanval al weg geweest, met hooguit Bettiol en Ganna in het wiel.
16-03-2024 16:40
Wat een pech voor Ineos! Pidcock zo dichtbij en Ganna die heel goed was lek, anders had ik het nog moeten zien hoor. Als die weg is ga hem maar halen en in een sprint is hij ook niet simpel te verslaan, maarja. Philipsen ook knap

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine