Jan Ullrich schrijft open brief: “Wil opnieuw de oude Jan worden”

Door , woensdag 10 oktober 2018 om 20:00
Jan Ullrich

foto: Orange Pictures

Jan Ullrich heeft in een open brief aan Bild tekst en uitleg gegeven over zijn situatie. De afgelopen maanden werd bekend dat de oud-Tourwinnaar kampte met een drank- en drugsprobleem, waardoor de Duitser momenteel in een kliniek vertoeft om af te kicken. Vanuit de kliniek schrijft Ullrich: “Ik weet dat ik ziek ben. Ik wil opnieuw de oude Jan worden. Ik zal er alles aan doen om te vechten tegen mijn demonen en hoop mijn levensvreugde terug te vinden.”


De Duitser zit in een afkickkliniek in Miami, maar is nu voor zes weken terug in Europa, waar hij een nieuwe behandeling krijgt. “In Miami werd ik omringd door zeer goede artsen en therapeuten. Volgens mij heb ik er de basis gelegd voor de rest van mijn leven. Ik heb de eerste fase van mijn persoonlijke Tour de France achter de rug”, vertelt de Duitser over zijn strijd.

“Ik wil mijn excuses aanbieden aan de mensen die ik zonder respect behandeld heb. Ondanks alles kan ik rekenen op mijn vier kinderen en mijn vrienden. Daar kan geen geld in de wereld tegenop,” prijst Der Jan zich gelukkig. “Fouten maken is menselijk. Het gaat erom dat als je valt, je weer opstaat en vecht voor een tweede kans. Dat ben ik aan het proberen”, sluit hij strijdvaardig af.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Scott Sunderland 10 oktober 2018 om 20:51

Vervelend voor Jan.

Ik voel me zelf ook niet zo lekker trouwens.

Snel weer boven Jan hopelijk

kruissema 10 oktober 2018 om 22:11

Toch knap hoe sommige alles om hunzelf kunnen laten draaien.

On: wordt snel de oude Der Jan

Scott Sunderland 10 oktober 2018 om 22:53

@ Kruissema

Bedankt. Hopelijk voelen ik en Jan ons snel beter inderdaad.

ah-ja 10 oktober 2018 om 22:09

Vrees er voor, eens een junk altijd een junk..

miguelon 11 oktober 2018 om 00:41

‘eens een junk, altijd een junk’… Ach, onverbeterlijke zeikerd… Hopelijk komt het goed met Ullrich.

UrbanSteel 11 oktober 2018 om 11:14

Achterlijke opmerking, ik ken genoeg mensen die zware drinkers en (drug)gebruikers waren en die nu helemaal clean zijn en dat al jaren.

Anketieletje 11 oktober 2018 om 16:34

Noem jezelf ah-nee.

KennyKlimmen 10 oktober 2018 om 23:10

das zeker waar, maar er zijn junks zat die geleerd hebben te dealen met hun verslaving en clean te blijven…

Scotty 11 oktober 2018 om 09:15

Om nou te gaan dealen, lijkt me ook niet zo handig, je kan dan beter helemaal uit dat wereldje stappen.

Chris Van Uden 11 oktober 2018 om 08:22

Ik hoop voor hem dat het gaat lukken om die nieuwe start te maken, dat gun ik hem.

Kelder is de Man 11 oktober 2018 om 10:50

Hoop dat het m lukt. Er zijn mensen die verslaving afdoen als zwakte en een keuze, maar zo zwart wit is het niet.
Zit momenteel zelf in een kliniek en het is niet voor niets dat er hulp bestaat. Als het zo makkelijk was, zou het niet nodig zijn.

Vlinder 11 oktober 2018 om 11:43

Wens je veel kracht toe! Dapper dat je het proces aangaat, sterkte!

kielabokki 11 oktober 2018 om 11:45

Zozo, moedige reactie. Succes man!

Tony Montana zei het goed: 'You need people like me, so you can point your fucking fingers and say, that's the bad guy.'

Of van die lui die een burnout of depressie onzin noemen. Enge menschen.

Kelder is de Man 11 oktober 2018 om 13:19

Vlinder en Kielabokki
Dank jullie wel!

Vlinder 11 oktober 2018 om 11:48

Ik hoop van harte dat het hem lukt! Blijf me altijd verbazen over de uitdrukking ‘weer de oude worden’, jezelf vernieuwen of heruitvinden is beter…
Het is natuurlijk onzin om te zeggen ‘eens een junk altijd een junk’, er zijn volgens mij heel veel mensen die deze problemen hebben gehad en met vallen en opstaan er toch doorheen zijn gekomen. Het kost denk ik alleen heel veel tijd en doorzettingsvermogen.

Sonsbach Allstars 11 oktober 2018 om 12:35

Tsja op de fiets zat hij al vol met medicatie. Na de fiets is dat kennelijk niet veranderd. Wordt een moeilijk verhaal om er af te blijven ben ik bang.