Jan Ullrich haalt meer dan 40 duizend euro op voor kinderen in Oekraïne

maandag 11 april 2022 om 09:36
Jan Ullrich haalt meer dan 40 duizend euro op voor kinderen in Oekraïne

foto: Cor Vos

Jan Ullrich heeft met de veiling van een van zijn racefietsen uit de Tour de France van 1998 meer dan 40 duizend euro opgehaald om kinderen in Oekraïne te helpen. Dat onthulde de oud-prof op social media.

Ullrich maakte in de voorbije maand bekend dat hij geld wilde ophalen voor de actie Ein Herz für Kinder, een internationale organisatie die een hulpactie op touw zette voor kinderen en vrouwen in het door Rusland aangevallen Oekraïne. Daarom besloot de Duitse oud-renner om een racefiets uit de Tour de France van 1998, inclusief handtekening, te veilen. “De verschrikkelijke oorlog in Oekraïne en het onvoorstelbare leed van de mensen jagen de hele wereld schrik aan. We zijn allen in shock, ook mijn hart bloedt”, vertelde hij in een videoboodschap.

Ondertussen heeft Ullrich bekendgemaakt dat met de veiling van zijn fiets uit de Tour meer dan 40 duizend euro is opgehaald voor kinderen in Oekraïne die door de oorlog zijn getroffen. “Dank aan iedereen die meedeed aan de liefdadigheidsinzamelingsactie en een bod uitbracht op de speciale editie van mijn fiets uit 1998”, aldus de inmiddels 48-jarige Duitser.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Dikke Vrouw 11 april 2022 om 09:56

In bitcoin neem ik aan

0
the student 11 april 2022 om 10:06

https://www.unitedcharity.de/Auktionen/Rennrad-Jan-Ullrich

Voor als je nog even wil weten welke fiets.

0
Wheely 11 april 2022 om 11:38

Mooi ding hoor, Campy groep dr op, neusje van de zalm voor die tijd.

0
the student 11 april 2022 om 12:00

Die 9sp en 10sp Campa groepen kunnen je alsnog verbazen als je er nu mee rijdt. Schakelt werkelijk prima als alles is zoals het moet. Ik heb er toch een zwak voor. De beste mechanische groepsets zijn het nog altijd. Als je ermee overweg kan is de dubbel dump erg grappig. Nog altijd kan ik dat sneller dan op Di2.
Je kan met beide duimknoppen snel van buitenblad naar binnenblad en tegelijkertijd 5 kransjes afschakelen voor het volgende 1 lichtere verzet dan degene waar je op het buitenblad op reed. Het klinkt lomp, maar gaat prima. Gewoon beide duimknoppen tegelijk bedienen. 11sp was wat gevoeliger voor dit soort ongein. 12sp ken ik niet.
En dit zijn mijn favoriete crankstellen, heel mooi slank en mooie vorm. Plus de bottom brackets die vele duizenden kilometers mee gaan. En dan ook daadwerkelijk nog net zo soepel draaien als dat ze nieuw waren. En kraken dat zal het nooit doen.

Ik weet niet waar we met zijn allen de mist in zijn gegaan. Maar mijn 30mm aluminium as van Rotor draait tov die oude campa meuk voor geen meter. Stijver is het wel, maar soepeler zeker niet.

0
Turtlehead 11 april 2022 om 12:20

Dat is minder dan hij ooit uitgaf aan Russische wodka denk ik.

0
Michael Bianchi 11 april 2022 om 14:25

En wat is jou aandeel in deze kwestie?

0
vanSpringel 11 april 2022 om 15:01

W a l i e f !

0