Jan Janssen krijgt beeld in geboorteplaats Nootdorp

maandag 27 januari 2020 om 19:03
Jan Janssen krijgt beeld in geboorteplaats Nootdorp

foto: Marcel Koch (archief)

In Nootdorp is een klein standbeeld onthuld voor Jan Janssen. Het kunstwerk van de Tourwinnaar van 1968 is vandaag officieel gepresenteerd in de Dorpsstraat. Janssen is geboren en getogen in Nootdorp.

Bij de openbaring van het beeld waren naast de familie ook genodigden aanwezig, waaronder Joop Zoetemelk (Tourwinnaar 1980) en andere oud-collega’s van Janssen. “Ik ben trots en vereerd een beeld te krijgen in de plaats waar ik geboren en getogen ben en van waaruit ik mijn trainingsrondes reed”, reageert Janssen volgens het AD.

De inmiddels 79-jarige Janssen won naast het eindklassement van de Tour de France ook het klassement van de Vuelta a España. Daarnaast won hij zeven etappes in de Franse ronde en drie ritten in de Spaanse rittenkoers.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Sjoerd102 27 januari 2020 om 19:09

Jammer dat er bij andere wielermonumenten geen aandacht wordt besteed op WF

Paling99 28 januari 2020 om 09:54

Wat lijkt het me toch vervelend als het glas altijd halfleeg is…

$kedel 27 januari 2020 om 19:09

Kijk, gewoon een bescheiden beeldje zonder(ga ik vanuit) een berg gemeensschapsgeld te verkwisten aan die publieke rommel.

user7240 27 januari 2020 om 21:27

En terecht!! Op een voetstuk die man, dik verdiend!!

Paco 27 januari 2020 om 22:56

Minder dan een uur fietsen vanaf het beeld van Zoetenmelk.

Cyclinglife 27 januari 2020 om 23:16

Hoort iemand niet te zijn overleden bij het krijgen van een standbeeld? Net zoals bij straatnamen (uitgezonderd het koningshuis).

Viktrodriguez 28 januari 2020 om 01:55

Nee

Scott Sunderland 28 januari 2020 om 10:36

Vooral NIET wachten tot iemand overleden is met een standbeeld of straatnaam. Wat heeft de persoon er qua eer zelf nog aan als hij of zij dood is. Mensen laten weten wat ze betekenen als ze nog leven.

Romāns Vainšteins 28 januari 2020 om 10:41

Ik ben voor wél wachten, tussentijdse vereing kan altijd nog met lintjes of galaopdraven.

Headlines

Materiaalzone

Populair