Jan Bakelants vindt onderdak bij Circus-Wanty Gobert

maandag 6 januari 2020 om 19:08
Jan Bakelants vindt onderdak bij Circus-Wanty Gobert

foto: Cor Vos (archief)

Jan Bakelants heeft voor 2020 onderdak gevonden bij Circus-Wanty Gobert. De 33-jarige coureur kreeg geen nieuw contract bij Team Sunweb en was sindsdien op zoek naar een nieuwe werkgever. Nu heeft Bakelants vroeg in het jaar alsnog een eenjarig contract getekend bij het Belgische ProTeam.

Met de komst van Bakelants heeft Circus-Wanty Gobert, de wielerploeg van ploegleider Hilaire Van der Schueren, nu 26 renners in de selectie voor 2020. Renner en ploeg zijn al sinds oktober in gesprek met elkaar.

“Ik kan de toprenner in mezelf opnieuw heruitvinden in deze omgeving waarin een agressieve koersstijl graag gezien wordt. De uitdagende wedstrijdkalender met een uitgebreid WorldTour-programma deed me lonken naar dit Belgische ProTeam”, zegt Bakelants.

‘We kunnen hem niet zonder ploeg laten’
Van der Schueren zat regelmatig aan tafel met een gemotiveerde coureur. “We geloven sterk in zijn meerwaarde om onze jonge neoprofs in het profpeloton wegwijs te maken en om onze oudere garde in de klassiekers en hopelijk de Tour de France bij te staan”, laat de ploegleider weten.

Manager Jean-François Bourlart was bang dat Bakelants zou moeten stoppen. “We hebben lang nagedacht, maar we kunnen een groot renner als Jan Bakelants, ritwinnaar en drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk, niet zonder ploeg laten. Hij heeft getoond dat hij na zijn zware valpartij op een goed niveau teruggekomen is en zal bij Circus-Wanty Gobert een pak wedstrijden die hem liggen kunnen rijden”, aldus Bourlart.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Brabander 6 januari 2020 om 19:19

Toe maar. Juist als je het niet meer verwacht

Cochise 6 januari 2020 om 19:43

Twee maand onderhandelen over een contract, betekent dat dan dat Vanderschueren twee maand om extra geld heeft moeten smeken bij zijn sponsors? Of zou Bakelants twee maand hebben vastgehouden aan zijn (te hoge) looneisen? Alleszins vreemd dat hij twee weken geleden dan nog een noodkreet lanceerde omdat nog geen enkele ploeg hem een financieel voorstel had gedaan.

KnightBiker 6 januari 2020 om 19:51

Kan beide zijn, maar de toevoeging van Circus schroeft het budget wellicht op.. het Salaris zal niet al te hoog zijn idd, maar misschien een mooi bonus contract alla Gilbert bij Quickstep.

Samlambeej 6 januari 2020 om 20:47

Het laatste, Hilaire kennende… die zal aan Bakelants in oktober een voorstel ‘van laatste uitweg’ gedaan hebben. Baki slaakte nog een kreet, maar moest dan toch toegeven. Hilaire smeekt toch niet om een renner van 33.

KnightBiker 6 januari 2020 om 19:53

Idd niet verwacht, maar de ideale ploeg als hij nog wat resultaten wil behalen: veel wedstrijden met een Ardennen parcours zou hem moeten passen.

Turtlehead 6 januari 2020 om 20:52

MVDP? Die rijdt niet bij Wanty…

SnellePelle 6 januari 2020 om 22:50

Hahaah, foutje.

Chasse_patate 7 januari 2020 om 07:56

Zie hier Zipp404, de echte wielerkenner.

Ward 6 januari 2020 om 20:00

Fijn nieuws. Jan Bakelants heeft absoluut zijn plaats in het peloton!

IlPirata 6 januari 2020 om 20:06

Leuk nieuws, nu Weening nog

LucasR 6 januari 2020 om 20:21

Precies wat ik dacht!

kelderfan 6 januari 2020 om 20:07

Goed nieuws, dat hij onderdak heeft gevonden.

LucasR 6 januari 2020 om 20:22

De komma mag je achterwege laten.

Joseba 7 januari 2020 om 09:36

Dit soort commentaar wat mij betreft ook.

Marveloke 6 januari 2020 om 20:49

Heheh, dit heeft veel te lang geduurt. Het angstzweet brak me al uit, was bang dat hij geen ploeg meer zou vinden. Nu Weening nog

Michelangelo 6 januari 2020 om 21:01

Mooi voor Jan. Heeft in mijn ogen nog altijd zijn plaats in het peloton.

Ik denk dat veel ploegen bang zijn voor Bakelants in de ploeg. Een heel uitgesproken renner, met volgens mij ook een behoorlijk eigenwijs randje. Ik hoop dat deze eigenschappen bij Wanty vóór hem gaan werken. Een ervaren renner die hoogtes en dieptes heeft gekend, in een ploeg die frank en vrij kan koersen.

Wens hem veel succes in ieder geval

koos verrek 6 januari 2020 om 21:17

Zo, mooie knecht voor een club zonder kopman

Verweggistan 6 januari 2020 om 21:25

Gelukkig, Bakelants onder dak.

Groningen 6 januari 2020 om 21:25

Hij zal er qua salaris wel op achteruit gaan, maar ik denk dat hij wel bij de ploeg past en weet wat voor een moois hij nog kan laten zien.

Beekman 6 januari 2020 om 21:51

Ik denk dat hier nog vele teren met prestaties uit het verleden. Na zijn zware val niets meer gepresteerd en met die leeftijd dan mag je je conclusies trekken, dus vind het ook niet vreemd dat ze niet meer op hem stonden te springen. Vond hem altijd een geweldige coureur, maar denk dat dit voorbij is na zijn zware val.

Sebas 7 januari 2020 om 08:20

“niets gepresteerd”

Weet je wel wat NIETS is? Na zo’n zware val: 43e in de giro, 5e in de ZLM, 20e in Hamburg en het uitrijden van klassiekers. Dan heb je gewoon een goed niveau, al helemaal voor een Pro-Conti ploeg zoals Circus Wanty-Gobert.

Blij dat Hilaire inziet dat een dergelijk renner een contract verdient.

tvm 7 januari 2020 om 13:52

@ sebas, Als dit de resultaten zijn waarmee je moet overtuigen, dan krab ik toch achter mijn oren.

Nee, Bakelants heeft m.i. te weinig gepresteerd (al dan niet met een geldige reden).
Weening heeft dan toch aanzienlijk meer laten zien. Maar goed, die is geen Belg en wat minder mediageil natuurlijk.

Joachim 6 januari 2020 om 22:18

Hier ben ik blij mee.

Wheely 6 januari 2020 om 22:43

Fijn voor ome Jan! Leuk ploegie hoor met de Poppels, Van Kessel, Lammertink en Kreder. Lekker dr in Vliegen.

Headlines

Materiaalzone

Populair