Jakobsen neemt revanche en verslaat Pelucchi in Slowakije, Alaphilippe eindwinnaar

zondag 16 september 2018 om 13:24

foto: Luc Claessen / Getty Images

Fabio Jakobsen heeft revanche genomen voor zijn sprintnederlaag in de Ronde van Slowakije. De Nederlander van Quick-Step Floors versloeg dit keer wél de Italiaan Matteo Pelucchi, al was het verschil minimaal. Zijn Belgische werkgever mag dubbel feest vieren, want Julian Alaphilippe kroonde zich tot eindwinnaar.


Al vroeg in de slotetappe naar Galanta reden er zes renners weg. Onze landgenoot Jesper Asselman trok ten aanval, en kreeg Martin Haring, Juraj Michalicka, Andreas Stokbro, Philip Walsleben en Matej Zahálka met zich mee.

De zes vluchters reden een maximale voorsprong bijeen van enkele minuten, maar dit was niet genoeg om uit de greep te blijven van het peloton, dat werd aangevoerd door Quick-Step Floors. De Belgische ploeg wilde met Jakobsen de etappe winnen, en Alaphilippe veilig over de finish brengen.

De jonge Nederlander wist het harde werk van zijn ploeg af te ronden, al kwam Pelucchi dichtbij zijn tweede ritzege. De formatie van teammanager Patrick Lefevere staat nu op het duizelingwekkende aantal van 66 seizoenszeges.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Marcel1112 16 september 2018 om 13:40

Mooi voor Jakobsen. Ik ben benieuwd wie Alaphilippe nog van het WK kan houden. Die man wint alles de laatste tijd.

krypton 16 september 2018 om 14:00

Poels versloeg hem laatst nog bijvoorbeeld…

Marcel1112 16 september 2018 om 14:11

Hopen dat hij dat nog een keer doet.

Marszzz 16 september 2018 om 14:25

De hele wereldtop deed mee daar in Slowakije, niet waar?

Marcel1112 16 september 2018 om 14:42

“de laatste tijd”

arjando.ooms 16 september 2018 om 15:38

Ik vind het wel mooi dat je net zo hard hapt op anderen als zij op jou.

Marcel1112 16 september 2018 om 16:24

Je hebt gelijk. Ik zal proberen me voortaan niet meer zo te laten provoceren.

Lalsacien 16 september 2018 om 19:01

Meest waarschijnlijke scenario, Cyrille Guimard, de franse bondscoach!

Slurpie Blauw 16 september 2018 om 13:44

En dat is nummer 783 voor QS dit jaar.

Arema Pro Cycling Team 16 september 2018 om 14:01

Niet overdrijven he…

Tour 16 september 2018 om 14:11

65 ? Ze doen het knetter goed !
En dan zijn er ook nog lui die zeuren over Lefevre. Eindbaas.
Fabio kan een Mooie carrière uitbouwen bij Quick Step.

miguelon 16 september 2018 om 14:24

66 zelfs met de eindstand erbij. Maar we laten ons te veel meeslepen, waar is WF-lid Pat McQuaid als je hem nodig hebt??? 66?? Dit kan niet!!! Ibargurren!!!

mic1984 16 september 2018 om 14:32

uitzonderlijk goed seizoen voor voor QS.
Zal niet altijd even goed zijn als dit seizoen.
Maar veel winnen zal wel blijven

Kosmonaut 16 september 2018 om 14:37

Mwah, vorig seizoen was ook al uitzonderlijk.

miguelon 16 september 2018 om 14:41

Het is al het zesde jaar op rij dat ze de zegestand domineren. Andere teams komen niet aan de enkels.

Mwielerfan 16 september 2018 om 16:32

Zesde jaar op rij enige topteam met nauwelijks klassement renners en wel 1-2 absolute top sprinters

samuello 16 september 2018 om 19:16

1-2 absolute topsprinters en daarnaast nog meerdere toppers in de vlaamse klassiekers en waalse klassiekers. Ook hebben ze de beste talenten, samen met sky en doen ze de laatste jaren zelfs in minimaal één grote ronde mee voor het klassement (Voorheen uran en d. martin, nu mas). Wel heeft de rondekopman weinig ondersteuning, maar met sky en astana is dat niet echt een probleem.

TykkeThor 16 september 2018 om 15:23

Wat is eigenlijk het record aantal overwinningen in één seizoen van een ploeg?

miguelon 16 september 2018 om 15:39

Dat moet HTC zijn met één van die wonderseizoenen van Cavendish/Greipel… Een onbereikbaar totaal, maar van veel mindere kwaliteit dan de gemiddelde QS-overwinning. Ik geloof haast enkel ritten in een sprint. Bij QS is het dat hoofdzakelijk ook natuurlijk, anders kom je niet aan dat totaal. Maar bij hen zit er heel vaak ook een klassement en een klassieker tussen.

Hollow Knight 16 september 2018 om 15:56

85 overwinningen van HTC in 2009 (check cq ranking).

Mwielerfan 16 september 2018 om 16:36

Ook nog even 15 van ebh en die won Gent wevelgem dat jaar.

samuello 16 september 2018 om 19:22

HTC won naast 5 sprintetappes in de giro, 6 in de tour en 5 in de vuelta ook nog de ploegentijdrit in de giro, meerdere tijdritten in korte rondes met rabon, grabsch en martin, gent wevelgem met ebh, milaan san remo met cavendish, osterreich rundfart met albasini, de eneco tour met ebh, montepaschi eroica (voorloper strade bianche) met lovkvist en de tour of britain met ebh.

rahimns 16 september 2018 om 19:35

PCS heeft het over 83 overwinningen dat jaar, maar in ieder geval moet QS nog even doorwinnen

Marcel1112 16 september 2018 om 20:04

Laat ze nu maar even stoppen. Ik wordt er een beetje misselijk van.

Fast Freddy 16 september 2018 om 16:16

Ah, gelukkig dit weekend nog een nederige overwinning voor QS. Er was immers deze week pas 3 keer gewonnen.
Ga toch weg.

Jean Dumas 17 september 2018 om 14:39

Net als VDP heeft Jakobsen ook dagen dat ie niet wint, maar het zijn er vrij weinig.