Jakob Fuglsang: “Ik hoop op een evenaring van vorig seizoen”

zondag 23 februari 2020 om 19:09
Jakob Fuglsang: “Ik hoop op een evenaring van vorig seizoen”

foto: Cor Vos

Jakob Fuglsang won vandaag voor het tweede jaar op rij de Ruta del Sol. De Deen moest de zege in de slottijdrit laten aan Dylan Teuns, maar bleef in het klassement Jack Haig en Mikel Landa voor. “Het is echt geweldig om het seizoen te beginnen met een zege in de Ruta del Sol”, zo vertelde Fuglsang in het flashinterview.

Het verschil tussen Fuglsang en dagwinnaar Teuns was minder dan één seconde. “Het is in een korte en intensieve tijdrit zaak om volle bak te geven, maar ik wilde niet teveel risico nemen in de afdaling. Ik moest daarom genoegen nemen met de tweede plaats, maar ik ben heel erg blij met deze eindzege.”

Fuglsang won vorig jaar ook de Ruta del Sol en dat bleek het begin van een zeer succesvolle periode, met zeges in Luik-Bastenaken-Luik en het Critérium du Dauphiné en podiumplaatsen in diverse klassiekers. “Ik hoop op een evenaring van vorig seizoen. Het is belangrijk om het jaar te beginnen met een overwinning.”

“Ik kan nu met vertrouwen toewerken naar mijn volgende doelen. Ik ben echt blij dat ik mijn titel kon verdedigen”, aldus Fuglsang, die ook twee etappes wist te winnen in de Spaanse rittenkoers.

Dit artikel delen:

8 Reacties

arjenzvob 23 februari 2020 om 19:59

En die doelen zijn?…

leegloper 23 februari 2020 om 22:03

Weer derde in AGR?
Ik hoop wel dat hij nu eindelijk eens goed voor winst in een grote ronde kan gaan. Te vaak valpartijen gehad.

Hollow Knight 23 februari 2020 om 22:09

Een 35-jarige renner die opeens goede klassementen gaat rijden? Het moet niet gekker worden…

De transformatie van Fuglsang is nog bizarder dan die van Froome.

Chris Van Uden 24 februari 2020 om 09:48

Dat ben ik wel met je eens Hollow..

Tippiemiljaan 24 februari 2020 om 09:59

Ik niet. Was in het verleden altijd knecht voor de Schlecks of Nibali. Reed 10 jaar geleden al 4e in AGR en Lombardije dus de potentie zat er altijd wel in.

Lance4eva 24 februari 2020 om 11:50

@Tippiemiljaan

Hij werd 4e in Lombarijde omdat 2/3 van het peloton afstapte vanwege heftige regenval en anderszins kaa uuu tee-weer.

Renzeva 24 februari 2020 om 14:10

Ik ook niet, Fuglsang was altijd al een goeie en er zat potentie in, nu komt hij eindelijk als kopman aan de beurt en is een hele goeie. Sommige mensen komen later in hun carrière tot bloei, kijk naar Daryl Impey en Simon Clarke. Fuglsang is er net zo eentje.

@ ander bericht, die van leegloper: ik hoop het ook, en dat die misschien de rest van het voorjaar maar wat minder moet pieken als vorig jaar met Luik en de dauphiné maar dat ie dan met de tour eindelijk wel in vorm komt. Hij was denk ik ten tijde van de tour vorig jaar al een beetje uitgepierd waardoor hij die valpartij maakte. Niet scherp.

leegloper 24 februari 2020 om 16:44

Dit jaar gaat Fuglsang voor Giro.

Headlines

Materiaalzone

Populair