Jakob Fuglsang: “Ik heb veel last gehad van mijn val”

dinsdag 16 juli 2019 om 18:31
Jakob Fuglsang: “Ik heb veel last gehad van mijn val”

foto: Cor Vos

Jakob Fuglsang begon als een van de topfavorieten aan de Tour de France, na een indrukwekkend voorseizoen. Maar de Deen van Astana ging al in de openingsetappe naar Brussel tegen de vlakte. “Ik heb erg veel last gehad van mijn crash, maar ik hoop vanaf nu tijd te pakken”, zo vertelt hij aan Velopro.fr.


Fuglsang zal zo snel mogelijk zijn eerste Tourweek willen vergeten, aangezien hij ook tijd verloor in de waaieretappe naar Albi. De 34-jarige renner – dit jaar al winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en het Critérium du Dauphiné – zal meer dan twee minuten moeten goedmaken op renners als Geraint Thomas en Egan Bernal.

“Het is duidelijk dat ik geen al te fijne herinneringen heb aan de eerste Tourweek”, zo vat Fuglsang het samen. “Ik hoop de situatie snel om te draaien. Vrijdag staat de individuele tijdrit op het programma. Ik hoop dan tijd te pakken op mijn concurrenten. We zullen zien hoe de benen aanvoelen in het hooggebergte.”

Aanvallen 
“Als de vorm goed is, zal ik zeker aanvallen”, belooft Fuglsang. “Ik voel wel dat het steeds beter gaat. Ik hoop over een paar dagen weer in topvorm te zijn. Het is zeker geen ideale start van deze Tour, maar ik weet dat ik weer kan terugkeren op topniveau”, is de Deen vol vertrouwen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Kuiperberg 16 juli 2019 om 18:39

De Kuiperberg moet hem wel liggen.

Leonard Stiksma 16 juli 2019 om 22:23

Stevige klim, altijd wind op kop. Voor de krachtpatsers

MichielH 16 juli 2019 om 18:40

Het is hem gegund! Ik betwijfel of hij vrijdag nou veel tijd pakt, maar een aanvallende Fuglsang in de bergen kijk ik al naar uit.

leek 16 juli 2019 om 19:01

Een wereld van verschil tussen dit bericht en dat van Quintana eerder vandaag. Hopelijk vind hij zijn goede benen terug en gaan we mooie dingen van hem zien. Gun het hem iig van harte.

gasopdelollie 16 juli 2019 om 21:45

Dat was niet wat Quintana gezegd had tijdens de persco!

leek 16 juli 2019 om 22:42

Quintana zei daarin dat ie vooral naar Ineos gaat kijken, omdat bij hen de ‘verantwoordelijkheid voor het dragen van de koers’ ligt. Dan zie ik liever een strijdbare renner, dan iemand die de kat uit de boom gaat kijken.

Mischa 16 juli 2019 om 19:38

Hopelijk kan hij wat ruimte creëren op de plakkers in de bergen. Voor de tijdrit is de achterstand al wat groot.

Polleke 16 juli 2019 om 19:56

Vanaf zaterdag gaat iedereen zijn plekje in het AK verdedigen…als nr 8 gaat aanvallen dan zal de ploeg van nr 7 gaan achtervolgen, enz….die van Ineos hebben er dan weer 25 ploegmaten bij…

Bergje over 17 juli 2019 om 13:07

We zullen zien. Vooral zaterdag aankomst tourmalet. Ben benieuwd hoe het er dan voor staat. Is Thomas echt zo sterk als nu blijkt? Zo ja dan kan ineos wel eens een grote ploeg worden zoals jij zegt

gasopdelollie 16 juli 2019 om 21:46

Komt al jaren net tekort voor de absolute top in een ronde. Leuke renner, maar zijn motor mist net wat pk’s om andere klimmers te lossen. Het zal waarschijnlijk aanklampen worden en pas aanvallen als hij kansloos is voor de zege of podium.

zomaareens 17 juli 2019 om 08:28

Als je zoveel last hebt van je val, loop je qua herstel continu achter de feiten aan, lijkt me dat hij daarvan niet hersteld tijdens de Tour. De eerste lange klim waar oorlog gemaakt wordt zullen we het zien..

boenk 17 juli 2019 om 12:05

Jammer dat hij (zogezegd) op 34 jarige leeftijd nog nooit zijn potentieel heeft kunnen tonen in het klassement. Moet denk ik de enige 34 jarige zijn, die nog nooit een deuk in een pakje boter heeft gereden in het algemeen klassement van een grote ronde (wegens “omstandigheden”) maar toch bij de favorieten gezet wordt.

Scott Sunderland 17 juli 2019 om 10:38

Fuglsang is een fantastische renner. Een eindpodium in de Tour lijkt wel te hoog gegrepen.

Hij hoopt in de tijdrit te winnen op zijn concurrenten. Misschien wel op Quintana en Landa ja. Ik verwacht ongeveer het niveau van Kruijswijk in de tijdrit. Thomas gaat sneller, vermoed ik. Bernal een vraagteken voor mij.

boenk 17 juli 2019 om 12:02

Bernal is een meer dan gemiddeld tijdrijder. Zou me niet verbazen als die zelfs sneller is dan Fuglsang, al zal frisheid ook een rol spelen. Van die laatste verwacht ik in de bergen eigenlijk niet al te veel, ongeacht dat hij zelf denkt een rol te kunnen spelen.