Iván García bevestigt vertrek bij Bahrain McLaren

dinsdag 4 augustus 2020 om 14:13
Iván García bevestigt vertrek bij Bahrain McLaren

foto: Cor Vos (archief)

Iván García zal volgend seizoen niet meer uitkomen voor Bahrain McLaren. De Spanjaard wil nog niet zeggen waar zijn toekomst precies ligt, maar laat aan sportkrant AS wel weten voor een nieuw avontuur te kiezen.

De 24-jarige García zal deze maand nog bekendmaken voor welke ploeg hij zal uitkomen in 2021. Meerdere teams hebben interesse in de rappe García, die ook een voorliefde heeft voor de voorjaarsklassiekers. De renner hoopt voor de Tour de France een beslissing te nemen, zo liet hij begin juli nog weten aan het Spaanse Biciciclismo.

“Samen met mijn managers Egoi Martínez en Ángel Edo praat ik met ploegen en bekijken we de verschillende mogelijkheden”, aldus García, die eerder werd gelinkt aan Movistar. De coureur reageerde zelf al op het transfergerucht. “Ik hou ervan dat sommige journalisten meer over mij weten dan ikzelf.”

García maakte in 2017 zijn debuut voor (toen nog) Bahrain Merida en boekte twee overwinningen voor de WorldTour-formatie. In 2019 won hij een etappe in de Tour of California, dit seizoen wist hij niemand minder dan Peter Sagan van een ritzege te houden in Parijs-Nice.

Dit artikel delen:

20 Reacties

jvh93 4 augustus 2020 om 14:19

Verwacht dat hij naar Movistar gaat

lander luypaert 4 augustus 2020 om 14:25

Er gaan geruchten rond dat hij verregaande gesprekken heeft met UAE en Movistar.

Dikke Vrouw 4 augustus 2020 om 14:56

Ben jij een insider bij uae?

lander luypaert 4 augustus 2020 om 15:33

Nee, heb wel veel connecties. En Philipsen ken ik persoonlijk. Het klinkt ook niet zo gek als Matxin ploegleider Spanjaar is en er met De La Cruz en volgend jaar het jonge talent Ayuso al 2 Spanjaarden rijden. Ook richt Uae zich veel meer tot klassiekers in tegenstelling tot Movistar.

LB108 4 augustus 2020 om 17:09

Dus dan weet je ook dat Philipssen zelf weg gaat..?
Cortina dus idealve vervanger van Jasper..

Dikke Vrouw 4 augustus 2020 om 17:44

Naar waar gaat Jasper? Lotto?

Limal 5 augustus 2020 om 09:04

Jasper naar Lotto en Garcia naar UAE zou een hele mooie stoelendans zijn! Garcia direct naar Lotto zou trouwens ook mooi zijn, maar dat zal financieel wellicht niet haalbaar zijn. (Wat dan weer inhoudt dat Philipsen goedkoper zou uitvallen – eigenlijk niet logisch vermits die intrinsiek gewoon beter is)

Kuiperberg 4 augustus 2020 om 14:38

Movistar zou niet slim zijn, hij moet naar een ploeg die ook de voorjaarklassiekers serieus neemt.

lander luypaert 4 augustus 2020 om 14:43

Klopt helemaal! Movistar zie je nergens in de voorjaarsklassiekers.

Panache 4 augustus 2020 om 15:52

Ben je wel overal de kopman. Zonder knechten, dat dan wel.

hartstikkebedankt 4 augustus 2020 om 14:44

Zouden ze bij Citroën ook auto’s in Spanje willen verkopen? Lijkt me een mooiere aanwinst dan GvA, die eenzelfde type is als Naesen natuurlijk.

Secondant 4 augustus 2020 om 16:47

Dit zou nou de perfecte aanwinst zijn voor Sunweb.

RainbowJersey 4 augustus 2020 om 17:01

Te oud

Ronald Apers 4 augustus 2020 om 17:50

Hij gaat naar movistar .

Franco Ballerini 4 augustus 2020 om 19:01

Daar durf ik ook wel 100 op 1 op in te zetten.

Limal 5 augustus 2020 om 09:08

Hopelijk niet, voor zijn carrière zou het beter zijn om daar weg te blijven. Als hij het over een ‘avontuur’ heeft hoop ik dat het weer een internationaal team wordt die ook sterk inzetten op de kasseiklassiekers.

rosencrantz 4 augustus 2020 om 20:33

Als vervanger van Jungels?

Cochise 4 augustus 2020 om 22:59

Ik denk niet dat Garcia Cortina zo’n “wolfpack” renner is. Beetje aparte kerel, doet graag z’n eigen ding

Limal 5 augustus 2020 om 09:09

Waarop baseer je die stelling, Cochise?

Wheely 5 augustus 2020 om 09:34

Israël zou me ook niet verbazen al is hij daar dan weer een tikje te jong voor.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair