Iván García bestolen van fiets tijdens koffiestop

zaterdag 4 december 2021 om 12:37
Iván García bestolen van fiets tijdens koffiestop

foto: Cor Vos

Wielerflits Kort

Iván García is afgelopen vrijdag tijdens een trainingsrit in Girona bestolen van zijn fiets. De Spaanse coureur van Movistar laat op Instagram weten dat tijdens een koffiestop iemand zijn Canyon Aeroad-CFR-fiets heeft gestolen.

García onderbrak zijn trainingsritje in en rond Girona voor een koffiestop in het Oniria-café in het centrum van de stad, maar zag vervolgens hoe een ‘man van middelbare leeftijd’ zijn fiets meenam. “Als iemand iets heeft gezien, neem dan contact met mij op”, laat hij weten via Instagram.

García is zeker niet de eerste wielrenner die de afgelopen weken van zijn fiets is beroofd. Geraint Thomas overkwam hetzelfde in Menton, een Frans kustplaatsje aan de Italiaanse grens dicht bij Monaco. De politie van Menton vond de fiets van de Tourwinnaar van 2018 echter al snel weer terug.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Verweggistan 4 december 2021 om 12:47

Gewoon je fiets mee naar binnen nemen, waarborg je ook gelijk die anderhalve meter

Koers 4 december 2021 om 13:15

Ik kan me voorstellen dat niet elke ondernemer wil dat je die fiets mee naar binnen neemt, ook al is die net zo vies als normale schoenen. Als je regelmatig het zelfde rondje doet staat vragen vrij natuurlijk. Maar iets van een slot of volgsysteem maakt ook dat je al heel wat lekkerder koffie kan drinken.

Verweggistan 5 december 2021 om 08:13

Volgens mij zijn alle koffietentjes in Girona inmiddels van ex profrenners.

jooprioolpijp 4 december 2021 om 12:53

of een dikke Abus kabel in je achterzakje. Extra ballast = gratis training. Of je investeert een paar tientjes in een lichtgewicht kabeltje dat als anti-weggraai-voorziening dient.

Dikke Man 4 december 2021 om 13:18

Als wielrenner zou ik me kapot schamen om dit naar buiten te brengen. In het centrum van een middelgrote stad een fiets van 10k los laten slingeren en dan naar papa agent gaan als het mis gaat.

Cochise 4 december 2021 om 13:33

Ja, net zoals die meisjes met korte rokjes die erom vragen om… Niet dus, kromme redenering.

Dikke Man 4 december 2021 om 13:40

Dat vind ik geen goede vergelijking. Het is algemeen aangenomen dat je een eigen verantwoordelijkheid hebt mbt het beveiligen van je eigen spullen. Ik keur diefstal niet goed maar als ik 10k aan cash op de dam leg is het binnen een minuut weggeroofd door werkelijk elke passant. Meisjes lastig vallen is een grotere misdaad, zowel moreel als volgens de wet. Hier geldt die eigen verantwoordelijkheid echt niet.

Cochise 4 december 2021 om 13:57

Uiteraard is het ene erger dan het andere maar ik vind dat je voor de rest wel perfect de parallel kan trekken. We evolueren inderdaad naar een maatschappij waarin je als slachtoffer moet bewijzen wat je hebt gedaan om een misdaad te voorkomen en dat vind ik erg kwalijk. Hier is maar een persoon die zich moet schamen in dit verhaal en dat is de dief, niemand anders.

Dikke Man 4 december 2021 om 14:14

Je regereert hier naar de(of het?) touwtje-uit-de-brievenbus-generatie. Ik weet dat je ergens gelijk hebt, Cochise, maar meneer moet toch een potje naief zijn geweest om daar in deze tijdgeest nog op te vertrouwen. Het is dan ook die naïviteit waar de schaamte vandaan komt denk ik.

vanSpringel 4 december 2021 om 14:18

Een trainingsritJE nog onderbreken voor koffie. Rij lekker door naar huis.

Jos Jalapenos 5 december 2021 om 07:24

Om daar Senseo te krijgen omdat je vrouw echte koffie te duur vindt?

D.Koch 5 december 2021 om 15:39

@josjalapenos ervaring? En ja mensen weten de waarde van een fiets vooral van bekende merken. De kans is nog groter dat die dan gejat wordt