Israel Start-Up Nation verlengt contracten met vier Israëliërs

zaterdag 6 november 2021 om 12:23
Israel Start-Up Nation verlengt contracten met vier Israëliërs

foto: Cor Vos

Israel Start-Up Nation heeft de contracten van Itamar Einhorn, Omer Goldstein, Guy Niv en Guy Sagiv verlengd. Daarmee houdt het WorldTeam zijn Israëlische kern van afgelopen seizoen intact. Volgens ploegmanager Kjell Carlström boeken Israëlische renners voortdurend vooruitgang, zegt hij op de website van de ploeg.

“We hebben het afgelopen jaar allemaal geweldige resultaten van hen gezien en we hopen dat ze zo door zullen gaan”, zegt Carlström. “Er is ook een nieuwe generatie jonge Israëlische renners opgestaan in onze opleidingsploeg. Het is geweldig dat we hen kunnen helpen om zich als renner te ontwikkelen. Al met al verwachten we de komende jaren nog meer mooie prestaties van de Israëlische renners te zien.”

Einhorn bezorgde de ploeg afgelopen seizoen een etappezege in de Ronde van Slowakije, waar hij Peter Sagan versloeg. “Ik ben er trots op om met al mijn Israëlische ploeggenoten verder te gaan en te laten zien dat we in de lift zitten”, laat de 24-jarige sprinter weten. “Ik was in staat om mijn niveau te verhogen en dat werd beloond met een overwinning. Nu voel ik dat de sky the limit is voor mij.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Michiel 6 november 2021 om 13:30

Mooi dat ook Israëlische renners zich ontwikkelingen en daardoor deze ploeg ook steeds meer Israëlisch overkomt. Sympathieke ploeg, geweldig land

platteprijs 6 november 2021 om 14:06

Ploeg van iemand met heel veel geld. Daarmee niet anders dan UAE en Bahrein. En over het land zullen we het maar niet hebben.

Murcia 6 november 2021 om 14:26

Einhorn dwingt verlenging af op eigen kracht. Die jongen maakt stappen. De overige drie vallen voor mij in de categorie lood om oud ijzer. Maar als het doorgaan met deze jongens een aanzuigende werking heeft op wielertalent in het land kan ik het goed begrijpen. Adams moet echt dat bejaarden imago van zijn team wat afstoffen. Een veteraan als De Marchi mag je een contract voor het leven geven gezien zijn stijl en prestaties maar Froome en Impey zijn natuurlijk lachwekkend overbetaald.

Verweggistan 6 november 2021 om 14:33

Niv had dit jaar 72 koersdagen, Goldstein 62. Dus het zijn nuttige krachten, die goed belastbaar zijn. (in tegenstelling tot veel andere ‘sponsorrenners’)
Goldstein reed ook de Tour, Niv de Vuelta. Alleen Sagiv blijft wat achter met 44 dagen (wat nog steeds ongeveer het gemiddelde is van een profrenner dit jaar) en geen grote ronde.

Michiel 6 november 2021 om 14:40

Heb het dan maar eens over de mensenrechten in Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten, platte prijs

platteprijs 6 november 2021 om 16:05

@ Michiel, idd Bahrein en de Emiraten zijn geen haar beter dan Israel. Ik vond dat jouw opmerking dat Israel een geweldig land is, dringend een kanttekening nodig heeft. En dan heb ik vooral over Israels behandeling van de Palestijnen. Maar dit is verder geen onderwerp voor dit forum.

Michiel 6 november 2021 om 18:13

Nou, geen haar beter zou ik niet willen zeggen. VAE en Bahrein hebben verwerpelijke regimes, Israël niet, al valt er genoeg op aan te merken. Fantastisch land als in prachtige natuur, Tel Aviv, mooie trotse mensen. En een democratie natuurlijk. Vrij zeldzaam in die contreien. Qua sportcultuur is het nog niet je van het geloof ik. De mannen moeten verplicht in militaire dienst. Zahavi van PSV gaf dat eens aan in een interview, ook dat dat stagnerend werkt op de ontwikkeling van jonge topsporters in wording. Met hun opleidingsploeg in het achterhoofd, geldt dat ook voor hun renners?

D.Koch 6 november 2021 om 14:52

De titel mist nog ‘ volgens protocol’. Leuk voor die jongens. Niv is zelfs beter gaan rijden dit seizoen. Er zijn denk ik minstens 1000 (semi) amateurs beter dan hem maar goed.

MrBerend 7 november 2021 om 10:48

Talentvol kwartet, mooi om te zien dat eigen volk gewoon kansen krijgt.

Dayer Quintana 7 november 2021 om 14:22

Best logisch. Einhorn is zelfs best een degelijke sprinter aan het worden, de anderen zijn gewoon waterdragers zoals er zo veel zijn in het peloton. Ook normaal dat een Israëlisch team een aantal Israëliërs aan boord wil houden.

Headlines

Materiaalzone

Populair