‘Israel Cycling Academy koopt WorldTour-licentie van Katusha’
Israel Cycling Academy staat op het punt om de WorldTour-licentie van Katusha-Alpecin over te kopen. Volgens Cyclingnews wordt de deal, die al rond zou zijn, binnen enkele dagen afgerond. Israel Cycling Academy neemt naast de licentie ook elf renners met een doorlopend contract over.
Katusha-Alpecin verkeert al langere tijd in onzekerheid over de toekomst. Er werd door ploegeigenaar Igor Makarov met meerdere ploegen gesproken over een samenvoeging, maar nu lijkt Israel Cycling Academy de gelukkige om Makarov te ‘verlossen’ van zijn ploeg. Israel Cycling Academy is nu nog ProContinentaal, maar steekt de ambitie om te rijden in de WorldTour niet onder stoelen of banken.
Elf renners van Katusha-Alpecin (Jens Debusschere, Jenthe Biermans, Enrico Battaglin, Alex Dowsett, Reto Hollestein, Dani Navarro, Nils Politt, Mads Würtz Schmidt, Dmitry Strakhov, Harry Tanfield, Rick Zabel) zouden behouden blijven. Daarnaast heeft Israel Cycling Academy op dit moment zeven renners met een doorlopend contract voor 2020, en Daniel Martin en Hugo Hofstetter al aangetrokken. Naar verluidt zou de Fin Kjell Carlström de teammanager worden van de fusieploeg.
Step back to Corendon and Van der Poel
As Cycle 21 was able to contrast from different sources related to these negotiations, at the start of this Tour of Spain the pressure of Canyon , a fundamental ally of Mathieu van der Poel , around which he wants to build a powerful long-term project, had placed to Corendon-Circus in a privileged position. A situation that was also helped by the Alpecin hair products brand, which also got off the Makarov ship to unite its future to that of the world champion of cyclocross.
The proposal of the Dutch continental professional squad - which has already assured the continuity of Van der Poel until 2022 - would have meant the absorption of all assets of the Russian structure, but the dismissal of all or much of its staff. A discarded option because everything suggests that German companies will swell the Corendon budget to try to follow their path to the elite.
Dank je HennieK.
Ik durf hem zelfs hoger aan te slaan dan Martin na diens toch wel zeer teleurstellende jaar.
Als Martin weer zijn nivo vindt, hebben ze een goede kopman voor de kleine ronden en heuvelklassiekers. En Hermans moet dat ook kunnen. Politt en Debusschere voor het voorjaar en Debusschere heeft ook een aardige sprint. Al hebben ze voor de sprints nog meer mannen (Cimolai, Minali en Sbaragli).
Van Asbroeck en Raim wel, als snelle mannen
Neeeeeeeee, alsjeblieft niet.
Breke beentjes genoeg bij Spekenbrink.
Zoveel toffere coureur dan Kelderman en Oomen bij elkaar opgeteld so far, wellicht gaan die twee ineens bloeien en bloemen nu Dumoulin weg is, let's see.
Er zou wel nog een goeie kopman moeten bijkomen voor het grote rondewerk, want Dan Martin heeft wel zijn beste tijd gehad en Ben Hermans zal wat te licht uitvallen.
En is dit niet wat voor Poels? Of gaat die naar Sunweb/Bahrein?