Inkelaar maakt profdebuut voor Bahrain Merida, ploeg presenteert zes renners

woensdag 16 oktober 2019 om 10:05
Inkelaar maakt profdebuut voor Bahrain Merida, ploeg presenteert zes renners

foto: Cor Vos

Kevin Inkelaar kan zich opmaken voor een nieuw avontuur in de WorldTour. De Nederlander verkast van Groupama-FDJ U23 naar Bahrain Merida. Het Bahreinse WorldTour-team maakte daarnaast ook de komst van Rafael Valls, Eros Capecchi, Pello Bilbao, Marco Haller en Scott Davies wereldkundig. 


De 22-jarige Inkelaar hikt al een aantal jaar tegen de overstap naar de profs aan. In deze jaren reed de Zuidlander onder meer voor Lotto Soudal U23, Polartec-Kometa en Groupama-FDJ.

Dit seizoen bevestigde de Nederlander klaar te zijn voor een overstap naar de profs door ereplaatsen te behalen in de Giro della Valle d’Aosta Mont Blanc (derde) en de Tour Alsace (vierde). Daarnaast boekte de Nederlander een prestigieuze ritzege in de eerstgenoemde ronde.

Overige aanwinsten
De overige aanwinsten beschikken allemaal al over WorldTour-ervaring. In juli meldde WielerFlits al de komst van Pello Bilbao naar Bahrain Merida, maar de transfers van Valls (Movistar), Davies (Dimension Data), Capecchi (Deceuninck-Quick-Step) en Haller (Katusha-Alpecin) zijn nieuw.

Alle aanwinsten, behalve Haller, staan bekend om hun klimcapaciteiten. Het Bahreinse WorldTour-team wil de aankomende jaren een gooi doen naar de eindwinst in een grote ronde. Daarvoor werden eerder al Wout Poels en Mikel Landa gecontracteerd.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Oblomov 16 oktober 2019 om 10:12

Verrassend…

Hopelijk weet hij er wat van te maken. Heeft in Poels de komende twee jaar in ieder geval een ervaren mentor.

hartstikkebedankt 16 oktober 2019 om 10:14

Bonte stoet aan renners zo bij elkaar.. Moet Pozzo weg?

lander luypaert 16 oktober 2019 om 10:14

zo hoeveel plekken zijn er nog over?

Yeez 16 oktober 2019 om 10:18

24 renners nu. Agnoli en pozzovivo verlengen en cavendish nog?

Rawolf 16 oktober 2019 om 18:12

@Yeez, Agnoli gaat waarschijnlijk naar Trek.

horsm 16 oktober 2019 om 10:22

Ah, da’s mooi.

Gerard111 16 oktober 2019 om 10:32

Volgens La Gazzetta gisteren geen verlenging contract voor Pozzovivo.

Yeez 16 oktober 2019 om 10:37

@gerard ik lees het nu ook. Benieuwd waar die heen gaat. Is nog herstellende.

Secondant 16 oktober 2019 om 10:38

Wordt een leuke ploeg zo. Veel vrijbuiters.

kampie 16 oktober 2019 om 10:51

Lijkt beetje samen geraapte bende, maar misschien kunnen ze verrassen. Ik ken Inkelaar van naam, maar kan iemand vertellen wat de verwachtingen omtrent deze jongen zijn? Wil hij gaan knechten in de toekomst of is het iemand voor wie een ploeg misschien wil gaan rijden?

Thoin 16 oktober 2019 om 10:57

Inkelaar is altijd een klimmer geweest, geen idee eigenlijk hoe zijn tijdritcapaciteiten zijn…

Dus ik verwacht eerder een vrijere rol maar knechten waar nodig :)

west 16 oktober 2019 om 11:08

Het lijkt alleen een bijeengeraapte bende als je anno 2019 nog steeds star het aantal verschillende vlaggetjes blijft tellen.

kampie 16 oktober 2019 om 13:33

#west. bedankt voor je vriendelijke reactie, daar wordt dit forum echt leuker van

west 16 oktober 2019 om 16:40

@kampie
Een ploeg een "samengeraapte bende" noemen is wel lekker gezellig? Doe niet zo zielig man.

HoofdIsVrij 16 oktober 2019 om 10:55

Mooie stap voor Inkelaar. Hopelijk kan hij bevestigen. Is het nu ook een neoprof en daarom contract voor twee jaar?

Thoin 16 oktober 2019 om 10:56

Komt toch over van een U-23 team?
Ik veronderstel dat hij gewoon als Neo wordt aanzien ja

rahimns 16 oktober 2019 om 11:14

Inkelaar is een Neo inderdaad

Scott Sunderland 16 oktober 2019 om 11:33

Pozzovivo wordt binnenkort 37 jaar en ligt echt letterlijk in de kreukels. Ik denk zelf dat dat einde carrière is. Daar durft geen ploeg meer in te investeren. Harde sport, maar ik zie hem ook niet terugkeren op niveau.

Mathieu Moller 16 oktober 2019 om 14:56

Als Pozzo daar zelf zin in heeft, zal hij op PCT niveau (of ProTeam vanaf 2020) wel een team kunnen vinden dat het risico wel durft te nemen, lijkt me.

Scott Sunderland 16 oktober 2019 om 11:35

Eisel komt in ieder geval niet mee met Cavendish naar Bahrein , dus die twee gaan na heel wat jaren “uit elkaar”. Aanvankelijk was er nog wel sprake van hoor, maar kennelijk is er een kink in de kabel gekomen. Hopelijk niet in de vriendschap.

josi 16 oktober 2019 om 11:38

Mooie move voor Inkelaar, ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen.

aardappeljager 16 oktober 2019 om 13:10

Bilbao en Capecchi toch mooie aanwinsten voor deze ploeg. Ik heb niet de hoogste verwachtingen bij Inkelaar, zou hem eerder zien rijden bij een PCT, maar kan het mis hebben uiteraard

Samlambeej 16 oktober 2019 om 23:27

Komen Haller en Capecchi voor Cavendish? (Die er zelf overal wordt uitgereden)

Scott Davies is een 24 jarige Brit die bij Dimension Data een contract versierde toen hij zich in de kijker reed als renner van Team Wiggins, dat stopt met de wielerploeg.

Pozzovivo heeft nog geeneens de kans gehad om zich terug te bewijzen. Een beetje sneu van Bahrein-Merida. Dat deed 'PatLev' toch anders… Ik mag toch hopen dat er nog WorldTourploegen zijn die voor eind december gaan kijken naar welk niveau Pozzovivo kan terugkeren?